Categories: Hírek

Milyen legyen a megnyitott pesti alsó rakpart?

Most bárki elmondhatja tapasztalatait

 

A hétvégékre megnyitott Pesti alsó rakpartra kilátogatók tapasztalataira kíváncsiak a BKK szakemberei: a társaság weboldalán kitölthető kérdőívben arra várják a válaszokat, milyennek szeretnék látni a rakpartot. A Margit híd és a Közraktár utca között hétvégére és ünnepnapokra megnyitott területet rengetegen keresik fel gyalog, kerékpárral vagy rollerrel, azaz a budapestiek szívesen töltik az idejüket közvetlenül a Duna partján.

Idén nyáron már harmadik éve vehetik birtokba az oda kilátogatók a gyalogosok és kerékpárosok előtt is megnyitott pesti alsó rakpartot a Margit híd és a Közraktár utca között. Erre az útszakaszra péntekről szombatra virradó éjszakától vasárnap este 23 óráig nem hajthatnak be gépjárművel, csak gyalog, kerékpárral, vagy más mikromobilitási eszközzel lehet megközelíteni a nyitott rakpartot. Ennek köszönhetően hétvégéken és ünnepnapokon pihenni, mozogni vagy edzeni vágyókkal telik meg a terület. A rakpartra látogatók nagy száma azt igazolja, hogy a budapestiek szívesen töltik szabadidejüket az egyedülálló panorámával és különleges atmoszférával bíró területen, ahová hétköznapokon az autóforgalom miatt sokkal nehezebb eljutni.

 

Így alakult ki a mai rakpart

A Pesti alsó rakpartot a Lánchíd felépülte után, a XIX. század közepén alakították ki. Abban az időszakban itt rakodtak ki, illetve be azokról a folyami hajókról, amelyek árut hoztak Budapestre, vagy éppen innen indultak. A XX. század elejére már kezdett átalakulni a térség: a rakodást részben máshol oldották meg, a rakpart pedig eredeti szerepe mellett vásároknak, sőt, dunai fürdőházaknak is otthont adott. A motorizáció fejlődése miatt az 1960-as évek pecsételték meg igazán a Duna partjának sorsát: az akkori gondolkodásmód szerint a folyam mindkét oldalán városi autópályát építettek, ezzel pedig szinte teljesen elzárták a budapestieket a Dunától. Az ezredforduló idején viszont egyre nagyobb igény jelentkezett arra az itt élőktől és az ide látogatóktól, hogy közelebb mehessenek a Budapestet kettészelő folyamhoz. Közel ötven év elteltével, 2000 után több próbálkozás is volt arra, hogy a Duna partja ne egy, a városszövettől autóúttal elválasztott, szinte megközelíthetetlen terület legyen, hanem annak szerves része.

Az igazán nagy változás két éve következett be: 2021-ben, a pandémia idején nyílt először meg minden hétvégén a rakpart a gyalogosok előtt a nyári időszakban, és már akkor is látszott, hogy hatalmas az igény arra, hogy pesti alsó rakpart mindenki számára elérhető legyen.

 

A rakpartra kilátogatók szava is számít

A szakemberek jelenleg is dolgoznak a jövő Pesti alsó rakpartjának tervezésén.  Ehhez azonban az ide látogatók, a rakpart használóinak véleményére is kíváncsiak: egy kérdőív kitöltésével mindenki elmondhatja, hogy milyennek szeretné látni a jövőben a pesti alsó rakpartot, melyek azok a funkciók, eszközök, programok, amelyek még élvezetesebbé tehetik az itt eltöltendő időt.

A kérdőív ezen a linken érhető el.

Forrás: bkk.hu

OldA

Recent Posts

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

5 óra ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

5 óra ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

1 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

3 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

3 nap ago

A kutyának sem kell a kínai autó

A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…

3 nap ago