Categories: Hírek

Milyen legyen a megnyitott pesti alsó rakpart?

Most bárki elmondhatja tapasztalatait

 

A hétvégékre megnyitott Pesti alsó rakpartra kilátogatók tapasztalataira kíváncsiak a BKK szakemberei: a társaság weboldalán kitölthető kérdőívben arra várják a válaszokat, milyennek szeretnék látni a rakpartot. A Margit híd és a Közraktár utca között hétvégére és ünnepnapokra megnyitott területet rengetegen keresik fel gyalog, kerékpárral vagy rollerrel, azaz a budapestiek szívesen töltik az idejüket közvetlenül a Duna partján.

Idén nyáron már harmadik éve vehetik birtokba az oda kilátogatók a gyalogosok és kerékpárosok előtt is megnyitott pesti alsó rakpartot a Margit híd és a Közraktár utca között. Erre az útszakaszra péntekről szombatra virradó éjszakától vasárnap este 23 óráig nem hajthatnak be gépjárművel, csak gyalog, kerékpárral, vagy más mikromobilitási eszközzel lehet megközelíteni a nyitott rakpartot. Ennek köszönhetően hétvégéken és ünnepnapokon pihenni, mozogni vagy edzeni vágyókkal telik meg a terület. A rakpartra látogatók nagy száma azt igazolja, hogy a budapestiek szívesen töltik szabadidejüket az egyedülálló panorámával és különleges atmoszférával bíró területen, ahová hétköznapokon az autóforgalom miatt sokkal nehezebb eljutni.

 

Így alakult ki a mai rakpart

A Pesti alsó rakpartot a Lánchíd felépülte után, a XIX. század közepén alakították ki. Abban az időszakban itt rakodtak ki, illetve be azokról a folyami hajókról, amelyek árut hoztak Budapestre, vagy éppen innen indultak. A XX. század elejére már kezdett átalakulni a térség: a rakodást részben máshol oldották meg, a rakpart pedig eredeti szerepe mellett vásároknak, sőt, dunai fürdőházaknak is otthont adott. A motorizáció fejlődése miatt az 1960-as évek pecsételték meg igazán a Duna partjának sorsát: az akkori gondolkodásmód szerint a folyam mindkét oldalán városi autópályát építettek, ezzel pedig szinte teljesen elzárták a budapestieket a Dunától. Az ezredforduló idején viszont egyre nagyobb igény jelentkezett arra az itt élőktől és az ide látogatóktól, hogy közelebb mehessenek a Budapestet kettészelő folyamhoz. Közel ötven év elteltével, 2000 után több próbálkozás is volt arra, hogy a Duna partja ne egy, a városszövettől autóúttal elválasztott, szinte megközelíthetetlen terület legyen, hanem annak szerves része.

Az igazán nagy változás két éve következett be: 2021-ben, a pandémia idején nyílt először meg minden hétvégén a rakpart a gyalogosok előtt a nyári időszakban, és már akkor is látszott, hogy hatalmas az igény arra, hogy pesti alsó rakpart mindenki számára elérhető legyen.

 

A rakpartra kilátogatók szava is számít

A szakemberek jelenleg is dolgoznak a jövő Pesti alsó rakpartjának tervezésén.  Ehhez azonban az ide látogatók, a rakpart használóinak véleményére is kíváncsiak: egy kérdőív kitöltésével mindenki elmondhatja, hogy milyennek szeretné látni a jövőben a pesti alsó rakpartot, melyek azok a funkciók, eszközök, programok, amelyek még élvezetesebbé tehetik az itt eltöltendő időt.

A kérdőív ezen a linken érhető el.

Forrás: bkk.hu

OldA

Recent Posts

Ha ilyen autód van nem hajthatsz be ezekbe a városokba

Már nem csak az elektromosok és hibridek sújtják a piaci versenyben a benzines és gázolajos…

17 óra ago

Májusban is lendületesen bővült a hazai elektromos járműpark

2020 elejéhez képest tízszeresére nőtt a tisztán elektromos járműállomány Magyarországon. Minden idők második legjobb havi…

3 nap ago

Autósok figyelem: ez a hiba akár félmillióba is kerülhet

A lejárt jogosítvány nem csupán egy adminisztratív baki, hanem súlyos következményekkel is jár. Aki nem…

3 nap ago

A római taxisok felháborodtak, mert Max Verstappenéhez hasonlították a vezetési stílusukat

A római taxisok nem örültek neki, hogy a négyszeres Formula–1-es világbajnok Max Verstappenéhez hasonlították a…

3 nap ago

Péntek éjszaka a belvárosban – fókuszban a biztonság

A fővárosi rendőrök újabb razziáján 625 embert igazoltattak, ebből 11 embert elfogtak. A Budapesti Rendőr-főkapitányság…

4 nap ago

Nyakunkon a szabályozás, ami mindent megváltoztat – ezt tudjuk eddig az új KRESZ-ről

A magyar KRESZ 135 éves története alatt rengeteg módosításon esett át, viszont jelenleg 1975 óta,…

5 nap ago