Categories: Hírek

Tengerjáró hajók meghajtására Toyota hidrogén üzemanyagcella

A Corvus Energy megkezdi egy új tengerjáró hajók számára kifejlesztett hidrogénrendszer forgalmazását, amely a Toyota hidrogén üzemanyagcellás elektromos moduljait használja. A technológia a Toyota Mirai személyautóban használt hidrogén üzemanyagcellás rendszeren alapul, amelynek alternatív változatait a Toyota már targonca, busz, kis- és nehézteherautók, vonatok és hajók számára is kifejlesztette, és moduláris formában is kínálja.

 

A Corvus Energy – amely a zéró emissziós megoldások vezető szereplője a tengeri közlekedés terén – piacra dobta Pelican Fuel Cell System megoldását. Egy ilyen egységben négy Toyota üzemanyagcellás modul található.

2021-ben a Toyota partneri megállapodást kötött a Corvus Energy a zéró kibocsátású tengeri, tenger alatti és kikötői eszközök norvég beszállítójával. A vállalat most bejelentette úttörő, gázbiztos tengeri üzemanyagcellás termékük, a Corvus Pelican Fuel Cell System (FCS) bevezetését. A tengeri ipar átalakítására tervezett új termék jelentős előrelépést jelent a tengeri hajók biztonságos, tiszta és hatékony energiaellátásában. A Corvus Pelican üzemanyagcellás rendszer a H2NOR kutatási projekt eredménye, amelyet a Corvus Energy, a Toyota és más partnerek kezdeményeztek a fenntartható és méretezhető tengeri hidrogén üzemanyagcellás rendszerek fejlesztésének és gyártásának felgyorsítása érdekében.

Rugalmas hidrogénes tengeri rendszer

A tengeri üzemanyagcellás rendszer kétéves fejlesztése során a biztonságon volt a fő hangsúly. A mérnökcsapatok szoros együttműködése lehetővé tette, hogy az üzemanyagcellás modulok a tengeri körülményeknek megfelelő „nyomásbiztos házban” működjenek. A jól bevált üzemanyagcellás technológiához – amelyet több mint 20.000 autóban használnak – a Corvus hozzáadta a tengeri közlekedésben elvárt biztonsági szintet. A moduláris rendszert úgy tervezték, hogy „természetesen gázbiztos legyen”, ami azt jelenti, hogy a környező géptér minden körülmények között gázbiztos. Ez jelentősen csökkenti a biztonsági rendszerrel és a szellőzéssel szemben támasztott követelményeket, lehetővé téve az FCS hatékony integrálását a hajótestbe.

Nor-Shipping konferencia Norvégiában

Júniusban Thiebault Paquet, a Toyota kutatás-fejlesztési és üzemanyagcellás üzletágának alelnöke részt vett a Nor-Shipping konferencia eseményén Oslóban. A norvég óceánpolitikai miniszter, Bjørnar Skjæran jelenlétében elmagyarázta, hogy a Toyota technológiája milyen szerepet játszik a tengeri szektor széndioxid-mentesítésében. A Toyota biztos üzemanyagcellájának megbízhatóságában, azonban a Corvusszal kötött partnerség azt is lehetővé teszi, hogy tovább bővítsék technológiájukat, és mindenki számára előnyös helyzetet biztosít a szigorú tengeri követelményekkel kapcsolatos jövőbeli kulcsfontosságú információk terén. Ezen túlmenően a kikötői infrastruktúra fejlesztése, valamint az iparhoz és a közlekedéshez való kapcsolódásuk kulcsfontosságú lesz a megújuló hidrogén szempontjából.

 

„A Toyota a karbonsemlegesség felé vezető úton a közúti közlekedés mellett a tengeri közlekedésben is elkötelezte magát a többtechnológiás stratégia mellett. A siker a teljességre törekvő megközelítésen múlik, amely a hidrogén kínálatot és a keresletet üzleti életképes ökoszisztémákban egyesíti, a hidrogénfelvétel biztosítása mellett. A tenger és a kikötők az ökoszisztéma fejlődésének középpontjában állnak majd.” – avat be Thiebault Paquet, a TME üzemanyagcellás üzletágának vezetője.

 

„Küldetésünk a tiszta jövő megteremtése, és az évek során számos különféle hajótípus úttörői voltunk. Az akkumulátorok azonban nem képesek biztosítani ezt számunkra. Ha zéró kibocsátás mellett szeretnénk hajózni, akkor a tiszta energiát más formátumban kell biztosítanunk. Meggyőződésünk, hogy a hidrogén a természetes választás rövidebb és közepes távolságú utakra, mivel ez a legenergiahatékonyabb út. A biztonsági szint, valamint a rugalmasság és a moduláris felépítés forradalmasítja a tengeri hajózást a jövőben. Nagyon nagy köszönettel tartozunk a Toyotának és a többi partnernek a nagymértékű közreműködésért – soha nem tudtunk volna ilyen gyorsan piacra dobni egy ilyen fejlett terméket ilyen erős konzorcium nélkül.” – teszi hozzá Geir Bjørkeli, a Corvus Energy vezérigazgatója.

Forrás: Toyota CE

Double D

Recent Posts

Ebben a 10 városban a legdrágább a taxizás

A Deutsche Bank elemzésében a világ 69 nagyvárosában nézte meg, mi, mennyibe kerül, és ezek…

1 óra ago

Terjeszkedik Közép- és Kelet-Európában a Genius Automotive magyarországi érdekeltsége

Megkezdte a terjeszkedést a közép-kelet-európai régióban az Omoda és Jaecoo autómárka magyarországi importőre, a Genius…

1 óra ago

Taposson a fékbe! Most kiderül, milyen messzire lát el a traffipax

Hirtelen meglátjuk az út mentén az ismerős dobozt, benne egy optikával. Beletaposunk a fékbe, mert…

2 óra ago

Újabb helyeken korlátozták a parkolást Budapesten

Kizárólagos lakossági parkolóhelyek kialakításával segítik a helyi lakosokat. Új rendelkezést hozott Zugló önkormányzata azért, hogy…

2 óra ago

Most megmondjuk, miért ne vezessen télikabátban, de ha mégis, így használja a biztonsági övet

Télikabátban vezet? A Volvo Car Poland megbízásából végzett kutatás szerint a lengyel sofőrök akár 83%-a…

1 nap ago

A 6×6 Taxi felfüggeszti működését

A 6x6 Taxi felfüggeszti működését, indoklásul számos nehezséget említenek, amelyek kiderülnek abból a levélből, melyet…

2 nap ago