A Corvus Energy megkezdi egy új tengerjáró hajók számára kifejlesztett hidrogénrendszer forgalmazását, amely a Toyota hidrogén üzemanyagcellás elektromos moduljait használja. A technológia a Toyota Mirai személyautóban használt hidrogén üzemanyagcellás rendszeren alapul, amelynek alternatív változatait a Toyota már targonca, busz, kis- és nehézteherautók, vonatok és hajók számára is kifejlesztette, és moduláris formában is kínálja.
A Corvus Energy – amely a zéró emissziós megoldások vezető szereplője a tengeri közlekedés terén – piacra dobta Pelican Fuel Cell System megoldását. Egy ilyen egységben négy Toyota üzemanyagcellás modul található.
2021-ben a Toyota partneri megállapodást kötött a Corvus Energy a zéró kibocsátású tengeri, tenger alatti és kikötői eszközök norvég beszállítójával. A vállalat most bejelentette úttörő, gázbiztos tengeri üzemanyagcellás termékük, a Corvus Pelican Fuel Cell System (FCS) bevezetését. A tengeri ipar átalakítására tervezett új termék jelentős előrelépést jelent a tengeri hajók biztonságos, tiszta és hatékony energiaellátásában. A Corvus Pelican üzemanyagcellás rendszer a H2NOR kutatási projekt eredménye, amelyet a Corvus Energy, a Toyota és más partnerek kezdeményeztek a fenntartható és méretezhető tengeri hidrogén üzemanyagcellás rendszerek fejlesztésének és gyártásának felgyorsítása érdekében.
Rugalmas hidrogénes tengeri rendszer
A tengeri üzemanyagcellás rendszer kétéves fejlesztése során a biztonságon volt a fő hangsúly. A mérnökcsapatok szoros együttműködése lehetővé tette, hogy az üzemanyagcellás modulok a tengeri körülményeknek megfelelő „nyomásbiztos házban” működjenek. A jól bevált üzemanyagcellás technológiához – amelyet több mint 20.000 autóban használnak – a Corvus hozzáadta a tengeri közlekedésben elvárt biztonsági szintet. A moduláris rendszert úgy tervezték, hogy „természetesen gázbiztos legyen”, ami azt jelenti, hogy a környező géptér minden körülmények között gázbiztos. Ez jelentősen csökkenti a biztonsági rendszerrel és a szellőzéssel szemben támasztott követelményeket, lehetővé téve az FCS hatékony integrálását a hajótestbe.
Nor-Shipping konferencia Norvégiában
Júniusban Thiebault Paquet, a Toyota kutatás-fejlesztési és üzemanyagcellás üzletágának alelnöke részt vett a Nor-Shipping konferencia eseményén Oslóban. A norvég óceánpolitikai miniszter, Bjørnar Skjæran jelenlétében elmagyarázta, hogy a Toyota technológiája milyen szerepet játszik a tengeri szektor széndioxid-mentesítésében. A Toyota biztos üzemanyagcellájának megbízhatóságában, azonban a Corvusszal kötött partnerség azt is lehetővé teszi, hogy tovább bővítsék technológiájukat, és mindenki számára előnyös helyzetet biztosít a szigorú tengeri követelményekkel kapcsolatos jövőbeli kulcsfontosságú információk terén. Ezen túlmenően a kikötői infrastruktúra fejlesztése, valamint az iparhoz és a közlekedéshez való kapcsolódásuk kulcsfontosságú lesz a megújuló hidrogén szempontjából.
„A Toyota a karbonsemlegesség felé vezető úton a közúti közlekedés mellett a tengeri közlekedésben is elkötelezte magát a többtechnológiás stratégia mellett. A siker a teljességre törekvő megközelítésen múlik, amely a hidrogén kínálatot és a keresletet üzleti életképes ökoszisztémákban egyesíti, a hidrogénfelvétel biztosítása mellett. A tenger és a kikötők az ökoszisztéma fejlődésének középpontjában állnak majd.” – avat be Thiebault Paquet, a TME üzemanyagcellás üzletágának vezetője.
„Küldetésünk a tiszta jövő megteremtése, és az évek során számos különféle hajótípus úttörői voltunk. Az akkumulátorok azonban nem képesek biztosítani ezt számunkra. Ha zéró kibocsátás mellett szeretnénk hajózni, akkor a tiszta energiát más formátumban kell biztosítanunk. Meggyőződésünk, hogy a hidrogén a természetes választás rövidebb és közepes távolságú utakra, mivel ez a legenergiahatékonyabb út. A biztonsági szint, valamint a rugalmasság és a moduláris felépítés forradalmasítja a tengeri hajózást a jövőben. Nagyon nagy köszönettel tartozunk a Toyotának és a többi partnernek a nagymértékű közreműködésért – soha nem tudtunk volna ilyen gyorsan piacra dobni egy ilyen fejlett terméket ilyen erős konzorcium nélkül.” – teszi hozzá Geir Bjørkeli, a Corvus Energy vezérigazgatója.
Forrás: Toyota CE
Hétfőtől egy héten keresztül fokozott rendőri ellenőrzést tartanak Magyarország közútjain, melynek célja a járművezetők ittas…
Spanyolország az egyik legnépszerűbb nyaralóhely a magyar utazók között is. Azonban gyakorlott nyaralóként is érdemes…
Az Uber budapesti indulásának első évfordulóját ünnepli. Az Uber Budapesten kívüli terjeszkedése Miskolc városával indul.…
Az Európai Bizottság új, átfogó módosítási javaslattal szervezné át a műszaki vizsgáztatást. Ennek részeként kötelezővé…
Egy friss térkép megmutatja, hogyan fest az újautó-eladások toplistája az EU tagállamaiban, vagyis melyek a…
Jelentősen megváltozik a közlekedés a VII. kerület belső részén június 22-től. Több utcaszakaszt csak a…