Categories: Hírek

Az akkutechnika új csodafegyvere: a rákpáncél

Folytatódnak a minél könnyebb, kisebb, ugyanakkor a korábbinál nagyobb kapacitású akkumulátorokkal kapcsolatos kutatások, amelyek időnként váratlan eredményekkel járnak. A rákpáncélos kísérletek ígéretesnek tűnnek, de korai azonban még akksiforradalomról beszélni. 

 

Az egyesült államokbeli Marylandet a tarisznyarák-rajongók paradicsomának tartják, ám a University of Maryland kutatói úgy vélik, hogy az akkumulátoroknál is lehet keresnivalójuk – derül ki a Yahoo Finance tudósításából.

Az egyetem anyagkutatással foglalkozó központja, a Center for Materials Innovation kutatói azt találták, hogy a rákfélék páncéljában lévő kitin valami különlegeset ígér. Cinkkel kombinálva a kitint újfajta akkumulátorok nyersanyagaként lehet hasznosítani.

A rákok páncélja igen nagy mennyiségben az éttermek szemeteseibe kerül, mivel eddig nem lehetett másként hasznosítani. A kutatók azonban úgy gondolják, hogy a fenntartható akkumulátorgyártás nyersanyaga lehetne a rákpáncél.

Ha a manapság használatos legelterjedtebb lítium-ion akkumulátorok a természetbe kerülnek, akkor többezer évig tart, mire lebomlanak. Ezért újrahasznosításuk nagyon fontos, miközben ez sem segít azon a környezetromboláson, amit a lítium bányászata okoz. A kitin alapú akkumulátorok azonban a környezetbe kerülve öt hónap alatt lebomlanak, cinktartalmuk visszamarad, amit be lehet gyűjteni.

A marylandi tudósok nemrég megjelent tanulmányukban azt állítják, hogy a kitin-cink akkumulátorok 400 órás használat után is megtartják kapacitásuk 99,7 százalékát. Előállításuk nagy tömegben olcsó lenne és mérsékelné az emberek kiszolgáltatottságát a lítium-ion akkumulátoroknak.

 

Korai ünnepelni

Mindez majdnem túl szép ahhoz, hogy igaz legyen. Ennek szellemében Graham Newton, a Nottinghami Egyetem anyagvegyészettel foglalkozó professzora óvatosságra int.

Azt mondta, amikor új anyagok jelennek meg az akkumulátorok technológiájában, akkor a velük kapcsolatos labororatóriumi vizsgálatok általában sokkal jobb eredményeket mutatnak, mint amit az ipari gyártásban képesek produkálni. A szakértő ezzel együtt óvatosan optimista marylandi kollégáinak kitin-cink akkumulátorával kapcsolatban.

Forrás: totalcar.hu Kép: illusztráció

OldA

Recent Posts

Ebben a 10 városban a legdrágább a taxizás

A Deutsche Bank elemzésében a világ 69 nagyvárosában nézte meg, mi, mennyibe kerül, és ezek…

9 óra ago

Terjeszkedik Közép- és Kelet-Európában a Genius Automotive magyarországi érdekeltsége

Megkezdte a terjeszkedést a közép-kelet-európai régióban az Omoda és Jaecoo autómárka magyarországi importőre, a Genius…

9 óra ago

Taposson a fékbe! Most kiderül, milyen messzire lát el a traffipax

Hirtelen meglátjuk az út mentén az ismerős dobozt, benne egy optikával. Beletaposunk a fékbe, mert…

9 óra ago

Újabb helyeken korlátozták a parkolást Budapesten

Kizárólagos lakossági parkolóhelyek kialakításával segítik a helyi lakosokat. Új rendelkezést hozott Zugló önkormányzata azért, hogy…

9 óra ago

Most megmondjuk, miért ne vezessen télikabátban, de ha mégis, így használja a biztonsági övet

Télikabátban vezet? A Volvo Car Poland megbízásából végzett kutatás szerint a lengyel sofőrök akár 83%-a…

1 nap ago

A 6×6 Taxi felfüggeszti működését

A 6x6 Taxi felfüggeszti működését, indoklásul számos nehezséget említenek, amelyek kiderülnek abból a levélből, melyet…

2 nap ago