Júliustól Bologna lesz az első olasz nagyváros, amelyben 30 km/órás általános
A döntés egyelőre átmeneti, de az emiliai város polgármestere azt reméli, hogy hamarosan nemzeti törvény lesz. 2023 júliusától 2024 januárjáig – amíg az átmeneti, próbaidő tart – szankciókat is életbe léptetnek a szabályszegőkkel szemben – írja a quattroruote.it. – híre alapján a napi.hu
24 millió euróért hatalmas táblákkal és útfestésekkel jelzik az új sebességhatárokat és programokat is szerveznek, hogy megértsék a polgárok, miért is van szükség a város forgalmának lassítására.
Az 50 km/órás sebességet csak mintegy száz utcán és téren, például a körgyűrű sugárútjain és a városba vezető utakon hagyják meg.
WHO: növeli a közlekedés biztonságát a további sebességkorlátozás a városokban
A kormányoknak többet kell tenniük a közlekedési balesetek megelőzése érdekében, és ennek egyik lehetséges módját a sebességkorlátozások jelentik – hívta fel a figyelmet az Egészségügyi Világszervezet (WHO) kedden Genfben nyilvánosságra jelentésében, amely a balesetek és az erőszak csökkentésére tett erőfeszítéseket foglalta össze. Bővebben >>>
Az Európai Parlament néhányszor már elhatározta, hogy lakott területen 30 kilométer per órára korlátozná az autók sebességét, szerintük ugyanis ezzel 2050-re megszüntethetők lennének a halálos közúti balesetek. Az EP képviselői erről legutóbb 2 éve, a strasbourgi plenáris ülésükön fogadtak el határozatot. Igaz ennek egyelőre nem sok foganatja van.
A spanyolországi Cordobában mindettől függetlenül már egy évtizedes története van a kilométer-korlátozásnak. Úgy tűnik a példa ragadós lett, mert azóta a spanyol lakott területek nagy részén ez a helyzet. Két éve már Párizs is a 30 km/h-s városokat gyarapítja: a legtöbb utcán már ez az általános korlátozás. Ahogy ilyen szabály van Madridban, Amszterdamban és Grazban is.
Januárban írt a Napi.hu arról, hogy ismét felmerült a 30-as sebességkorlát bevezetése Budapesten
Olyannyira, hogy május végétől legfeljebb 30 km/órás sebességgel lehet közlekedni több olyan külső-terézvárosi utcában, ahol korábban 50 km/óra volt a megengedett maximális sebesség. Az Izabella utca, a Podmaniczky utca, a Szinyei Merse Pál utca és az Andrássy út szervizútja által határolt rész mostantól 30-as zónába esik. A korábbi hírek szerint ehhez több kerület is csatlakozik majd.
A Levegő Munkacsoport – a Cargonomia, a Járókelő Egyesület, a Kávézz a helyszínelővel, a Közlekedő Tömeg, a Magyar Közlekedési Klub, a Sétáló Budapest és a Város és Mobilitás Intézet és a Velo Budapest támogatásával – petíciót indított a „közúti rendszerváltásért”, hogy csökkenjen a halálos baleset száma Budapesten.
A Karácsony Gergely főpolgármesternek és az akkor még államtitkár Fürjes Balázsnak címzett petíció felhívta a figyelmet arra, hogy a jelenlegi rendszer miatt a budapesti lakosok aggódva engedik gyerekeiket az utcákra és a kerékpáros közlekedés lehetősége a veszélyek miatt sokszor fel sem merül, miközben többszáz lóerős autók büntetlenül közlekedhetnek aránytalanul gyorsan és balesetveszélyesen.
A civil szervezetek négy pontban fogalmazták meg követeléseiket, melyekkel sokkal biztonságosabbá lehetne tenni a budapesti közlekedési rendszert.
Évente ötvenen halnak meg Budapest útjain és csaknem ezren szenvednek súlyos sérülést a jelenlegi közlekedési rendszer miatt. Az áldozatok nagy részét pont a közlekedés leggyengébb és legkiszolgáltatottabb résztvevői, a gyalogosok és kerékpárosok teszik ki.
Forrás: napi.hu Kép: illusztráció
Nem célszerű arra játszani, hogy előbb kiszúrjuk a traffipaxokat, mint ahogy azok lefotóznának minket. Az…
A nyári csúcsidőszakra egészen szeptember 1-ig szüneteltetik az M7-es autópálya felújítását. Leállítják nyárra az M7-es…
Hétfőtől egy héten keresztül fokozott rendőri ellenőrzést tartanak Magyarország közútjain, melynek célja a járművezetők ittas…
Spanyolország az egyik legnépszerűbb nyaralóhely a magyar utazók között is. Azonban gyakorlott nyaralóként is érdemes…
Az Uber budapesti indulásának első évfordulóját ünnepli. Az Uber Budapesten kívüli terjeszkedése Miskolc városával indul.…
Az Európai Bizottság új, átfogó módosítási javaslattal szervezné át a műszaki vizsgáztatást. Ennek részeként kötelezővé…