Categories: Hírek

Újabb város esett el a száguldozó autósok számára

Júliustól Bologna lesz az első olasz nagyváros, amelyben 30 km/órás általános

 

A döntés egyelőre átmeneti, de az emiliai város polgármestere azt reméli, hogy hamarosan nemzeti törvény lesz. 2023 júliusától 2024 januárjáig – amíg az átmeneti, próbaidő tart – szankciókat is életbe léptetnek a szabályszegőkkel szemben – írja a quattroruote.it. – híre alapján a napi.hu

 

24 millió euróért hatalmas táblákkal és útfestésekkel jelzik az új sebességhatárokat és  programokat is szerveznek, hogy megértsék a polgárok,  miért is van szükség a város forgalmának lassítására.

Az 50 km/órás sebességet csak mintegy száz utcán és téren, például a körgyűrű sugárútjain és a városba vezető utakon hagyják meg.

 

WHO: növeli a közlekedés biztonságát a további sebességkorlátozás a városokban

A kormányoknak többet kell tenniük a közlekedési balesetek megelőzése érdekében, és ennek egyik lehetséges módját a sebességkorlátozások jelentik – hívta fel a figyelmet az Egészségügyi Világszervezet (WHO) kedden Genfben nyilvánosságra jelentésében, amely a balesetek és az erőszak csökkentésére tett erőfeszítéseket foglalta össze. Bővebben >>>

Az Európai Parlament néhányszor már elhatározta, hogy lakott területen 30 kilométer per órára korlátozná az autók sebességét, szerintük ugyanis ezzel 2050-re megszüntethetők lennének a halálos közúti balesetek. Az EP képviselői erről legutóbb 2 éve, a strasbourgi plenáris ülésükön fogadtak el határozatot. Igaz ennek egyelőre nem sok foganatja van.

A spanyolországi Cordobában mindettől függetlenül már egy évtizedes története van a kilométer-korlátozásnak. Úgy tűnik a példa ragadós lett, mert azóta a spanyol lakott területek nagy részén ez a helyzet. Két éve már Párizs is a 30 km/h-s városokat gyarapítja: a legtöbb utcán már ez az általános korlátozás. Ahogy ilyen szabály van Madridban, Amszterdamban és Grazban is.

 

Januárban írt a Napi.hu arról, hogy ismét felmerült a 30-as sebességkorlát bevezetése Budapesten

Olyannyira, hogy május végétől legfeljebb 30 km/órás sebességgel lehet közlekedni több olyan külső-terézvárosi utcában, ahol korábban 50 km/óra volt a megengedett maximális sebesség. Az Izabella utca, a Podmaniczky utca, a Szinyei Merse Pál utca és az Andrássy út szervizútja által határolt rész mostantól 30-as zónába esik. A korábbi hírek szerint ehhez több kerület is csatlakozik majd.

A Levegő Munkacsoport – a Cargonomia, a Járókelő Egyesület, a Kávézz a helyszínelővel, a Közlekedő Tömeg, a Magyar Közlekedési Klub, a Sétáló Budapest és a Város és Mobilitás Intézet és a Velo Budapest támogatásával – petíciót indított a „közúti rendszerváltásért”, hogy csökkenjen a halálos baleset száma Budapesten.

A Karácsony Gergely főpolgármesternek és az akkor még államtitkár Fürjes Balázsnak címzett petíció felhívta a figyelmet arra, hogy a jelenlegi rendszer miatt a budapesti lakosok aggódva engedik gyerekeiket az utcákra és a kerékpáros közlekedés lehetősége a veszélyek miatt sokszor fel sem merül, miközben többszáz lóerős autók büntetlenül közlekedhetnek aránytalanul gyorsan és balesetveszélyesen.

A civil szervezetek négy pontban fogalmazták meg követeléseiket, melyekkel sokkal biztonságosabbá lehetne tenni a budapesti közlekedési rendszert.

Évente ötvenen halnak meg Budapest útjain és csaknem ezren szenvednek súlyos sérülést a jelenlegi közlekedési rendszer miatt. Az áldozatok nagy részét pont a közlekedés leggyengébb és legkiszolgáltatottabb résztvevői, a gyalogosok és kerékpárosok teszik ki.

Forrás: napi.hu Kép: illusztráció

Double D

Recent Posts

Korrupt vizsgaállomásra csaptak le a rendőrök, több embert letartóztattak

A gyanú szerint kenőpénzért cserébe engedtek át autókat a vizsgán. Hazánkban továbbra is előfordul, hogy…

13 óra ago

Egymillió Toyotát, Lexust és Subarut hívnak vissza, magyar autók is érintettek

Olyan probléma akadt a szoftverrel, amit sajnos nem lehet távolról megoldani. Óriási visszahívási akciót indított…

13 óra ago

Új traffiboxokat helyeztek ki forgalmas budapesti kereszteződésekben

Itt figyelik árgus szemekkel az autósokat Újpest több forgalmas pontján új sebességmérő dobozokat helyeztek ki…

1 nap ago

Eljött a pillanat: vége a sorban állásnak a horvát autópályákon

Megszűnik a fizetőkapuknál való megállás, az autósok folyamatosan haladhatnak majd az autópályákon. Horvátország megkezdi az…

3 nap ago

Elkészült a világ első autópályája, amelyen vezeték nélkül lehet tölteni az elektromos autókat

Az innováció lehetővé teszi, hogy az autók, buszok és teherjárművek vezetés közben is energiához jussanak,…

3 nap ago

Ebben a 10 városban a legdrágább a taxizás

A Deutsche Bank elemzésében a világ 69 nagyvárosában nézte meg, mi, mennyibe kerül, és ezek…

4 nap ago