Categories: Hírek

A Magyar Autóklub szerint manipulatív volt a szavazás

Kitiltották a magánautókat a Lánchídról

 

Hosszú közleményben tiltakozik a Magyar Autóklub a főváros keddi bejelentése ellen, amely szerint a felújított Lánchídon ezután sem közlekedhetnek majd magánautók, csak buszok, taxik, motorkerékpárok és kerékpárosok, valamint a teljes átadást követően gyalogosok.

A klub szerint a híd végleges forgalmi rendjével kapcsolatos döntést egy olyan szavazás eredményére alapozták, amelyről előzőleg nem zajlott szakmai egyeztetés, a szervezet szerint a kérdések eleve sugalmazták a döntéshozók számára kívánatos választ, így a Budapesti Lakógyűlésnek nevezett online szavazás nem volt legitim. Erről így ír a Magyar Autóklub, idézzük:

„A Lakógyűlés szavazás minden szempontból vitatható egyoldalúságait igazolja a túlzottan »fényes« győzelmi arány, mint a tényleges vélemény-arányoktól merőben eltérő szavazási eredmény.”

Mint azt korábban a Telexen is olvashatták, a szavazásra jogosult 1,4 millió 14 évnél idősebb, budapesti lakcímmel rendelkező lakosnak csak mintegy 9 százaléka, összesen 136 435 fő vett részt a szavazáson, és 79 százalékuk voksolt a Lánchíd jelenlegi forgalmi rendjének megtartása mellett.

A klub álláspontja szerint nagyon intenzív és egyirányú agitáció eredménye az is, hogy a Medián felmérése szerint a budapestiek 58 százaléka támogatja a jelenlegi forgalmi rendet a hídon, de a Magyar Autóklub szerint mindez azért lehetséges, mert a 2019-es, tehát a felújítás előtti forgalmi rendet változatlan formában senki sem ajánlotta, és egyetlen szakmai szereplő sem foglalt mellette állást.

A fentiek miatt a Magyar Autóklub olyan új szavazást szeretne, amelyet szakmai viták előznek meg, és bár nem tartják indokoltnak az egyéni gépjárműforgalom kitiltását a hídról, támogatják a torlódások megszüntetését, illetve a kerékpáros és autóbuszos átkelések előnyben részesítését. A közlemény arra is kitér, hogy az új forgalmi rendben úgy szervezték át a buszközlekedést a Lánchídon, hogy az ötvenszázalékos kapacitásbővítés mellett a közösségi közlekedés forgalma csak 12-14 százalékkal lett magasabb, a taxiforgalom viszont megháromszorozódott.

Forrás: telex.hu Kép: illusztráció

OldA

Recent Posts

Mellbevágó adat: kiderült, hány méterről látja az autót a traffipax Magyarországon

Nem célszerű arra játszani, hogy előbb kiszúrjuk a traffipaxokat, mint ahogy azok lefotóznának minket. Az…

20 óra ago

Szüneteltetik az M7-es felújítását nyáron

A nyári csúcsidőszakra egészen szeptember 1-ig szüneteltetik az M7-es autópálya felújítását. Leállítják nyárra az M7-es…

20 óra ago

Fokozott közúti ellenőrzést tart a rendőrség hétfőtől

Hétfőtől egy héten keresztül fokozott rendőri ellenőrzést tartanak Magyarország közútjain, melynek célja a járművezetők ittas…

2 nap ago

Vagyonokra büntetnek, ha így zuhanyzol a népszerű nyaralóhelyen

Spanyolország az egyik legnépszerűbb nyaralóhely a magyar utazók között is. Azonban gyakorlott nyaralóként is érdemes…

2 nap ago

Egy éve Budapesten: hajós városnézéssel és vidéki terjeszkedéssel ünnepel az Uber

Az Uber budapesti indulásának első évfordulóját ünnepli. Az Uber Budapesten kívüli terjeszkedése Miskolc városával indul.…

3 nap ago

Nem támogatja Magyarország a 10 évesnél idősebb autók évenkénti műszakiztatását

Az Európai Bizottság új, átfogó módosítási javaslattal szervezné át a műszaki vizsgáztatást. Ennek részeként kötelezővé…

3 nap ago