2025. július 1-én lépne életbe az Euro 7 kibocsátási norma az Unió területén – már, ha támogatnák azt a tagországok.
A szabályozás azt tűzte ki célul, hogy mind a benzines, mind a dízelüzemű járműveknek ugyanazokat a normákat kelljen teljesíteniük, ráadásul a mérési eljáráson is változtatnának, a rövidebb utakat is a modellekbe vennék. Az új norma egyébként nem csak a kipufogócső gázait, de a fékek és a gumik szennyezését, a leváló finom szemcséket és mikroműanyagokat is korlátok közé szorítaná.
A vita mégsem ezen a ponton van, hanem leginkább a belsőégésű motorokhoz köthető.
Alapvetően van logika abban, amit az autógyártók mondanak, hiszen ezek a konstrukciók a legtöbb gyártónál most az évtized közepén kapják meg az utolsónak szánt új motorgenerációt, és ezek fejlesztése már nagyrészt lezárult, vagy előrehaladott állapotban van. Ráadásul, az autógyártók szerint, a követelmények teljesítése több ezer euróval drágítaná meg a kisautókat, gyakorlatilag ellehetetlenítve a gyártásukat. Azt is mondják, hogy mivel már a legtöbb márka hitet tett az elektromos átállás mellett, inkább arra költenének, mintsem, hogy egy kifutó technológiába fektessenek.
Az Euro 7 támogatói ezzel szemben azzal érvelnek, hogy a 2034. december 31-ig eladásra kerülő belsőégésű motoros autók még vagy két évtizedig velünk lesznek, ezért nem elhanyagolható kérdés, hogy 2055-ig mit pöfékelnek a levegőbe.
Az autógyártók mellé állt most Olaszország, amely megszerezte Bulgária, Csehország, Franciaország, Lengyelország, Portugália, Románia, Szlovákia, valamint hazánk támogatását is, így elég szavaztuk van a javaslat elgáncsolásához.
Hogy ismét kompromisszum születik-e lazább feltételekkel, későbbi bevezetéssel, vagy esetleg az olcsóbb kisautók kivételével az egyenletből, azt egyelőre nem lehet tudni, de az is benne van a pakliban, hogy teljesen elbukik az új szabvány.
Forrás: villanyautosok.hu Kép: illusztráció
Ideális esetben pontosan tudjuk, mik azok a felszerelések, amiket magunknál kell tartani, ha autóba ülünk.…
Ismét a Fővárosi Közgyűlés napján. Taxis demonstráció közepette tartja szerdai ülését a Fővárosi Közgyűlés –…
Továbbra is dinamikus kereslet tapasztalható a hazai használtautó-piacon, különösen az elektromos és hibrid modellek iránt.…
De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…
Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…