Categories: Hírek

Ők készülnek megfúrni a bevezetés előtt álló Euro 7-et

Gyakorlatilag minden autógyártónak gondot okoz az Euro 7-es szabvány 2025-ös tervezett bevezetése, és úgy néz ki, most politikai támogatást is kaptak. Olaszország most azt mondja, van elég szövetségese a javaslat megbuktatásához.

 

Nem észszerű

2025. július 1-én lépne életbe az Euro 7 kibocsátási norma az Unió területén – már, ha támogatnák azt a tagországok.

A szabályozás azt tűzte ki célul, hogy mind a benzines, mind a dízelüzemű járműveknek ugyanazokat a normákat kelljen teljesíteniük, ráadásul a mérési eljáráson is változtatnának, a rövidebb utakat is a modellekbe vennék. Az új norma egyébként nem csak a kipufogócső gázait, de a fékek és a gumik szennyezését, a leváló finom szemcséket és mikroműanyagokat is korlátok közé szorítaná.

A vita mégsem ezen a ponton van, hanem leginkább a belsőégésű motorokhoz köthető.

Alapvetően van logika abban, amit az autógyártók mondanak, hiszen ezek a konstrukciók a legtöbb gyártónál most az évtized közepén kapják meg az utolsónak szánt új motorgenerációt, és ezek fejlesztése már nagyrészt lezárult, vagy előrehaladott állapotban van. Ráadásul, az autógyártók szerint, a követelmények teljesítése több ezer euróval drágítaná meg a kisautókat, gyakorlatilag ellehetetlenítve a gyártásukat. Azt is mondják, hogy mivel már a legtöbb márka hitet tett az elektromos átállás mellett, inkább arra költenének, mintsem, hogy egy kifutó technológiába fektessenek.

Az Euro 7 támogatói ezzel szemben azzal érvelnek, hogy a 2034. december 31-ig eladásra kerülő belsőégésű motoros autók még vagy két évtizedig velünk lesznek, ezért nem elhanyagolható kérdés, hogy 2055-ig mit pöfékelnek a levegőbe.

Az autógyártók mellé állt most Olaszország, amely megszerezte Bulgária, Csehország, Franciaország, Lengyelország, Portugália, Románia, Szlovákia, valamint hazánk támogatását is, így elég szavaztuk van a javaslat elgáncsolásához.

Hogy ismét kompromisszum születik-e lazább feltételekkel, későbbi bevezetéssel, vagy esetleg az olcsóbb kisautók kivételével az egyenletből, azt egyelőre nem lehet tudni, de az is benne van a pakliban, hogy teljesen elbukik az új szabvány.

Forrás: villanyautosok.hu Kép: illusztráció

OldA

Recent Posts

Régiónként eltérő ütemben zajlik, de feltartóztathatatlan az akkumulátoros elektromos autók globális térnyerése

A JATO új, átfogó elemzéséből kiderül, hogy a globális átállás az akkumulátoros elektromos járművekre (BEV)…

17 óra ago

Nem röhög! „Év végéig az amerikai lakosság felének elérhető lesz a Robotaxi”

Musk már sokszor mondott nagyot, de a mostani az extrémebb ígéretek közé tartozik Elon Musk…

17 óra ago

Fókuszban a buszsávok

Ismét a buszsávban szabálytalanul közlekedőket ellenőrizték a BRFK és a BKK munkatársai. A Budapesti Közlekedési…

2 nap ago

Budapest és Miskolc után ma Debrecenben is elindult az Uber

Az alkalmazás immár három magyar városban elérhető Csütörtöktől az Uber alkalmazás már három városban -…

4 nap ago

Figyelmeztetett a rendőrség és a BKK, felfordul a közlekedés Budapesten

Közlekedési fennakadásokra figyelmeztetett a Budapesti Közlekedési Központ a fővárosban július 24. és 28. között, delegációk…

4 nap ago

Itt az év egyik legkockázatosabb időszaka az autósok számára

Megkezdődött az őzek üzekedése. A nyári esték békéjét könnyen megzavarhatja egy hirtelen az útra ugró…

5 nap ago