Categories: Hírek

Új törvényjavaslat: mehet a dutyiba az, aki éjszaka utasokat szállít!

A cél az éjszakai, sokszor halálos kimenetelű diszkóbalesetek számának radikális csökkentése.

 

Az olasz Nemzeti Statisztikai Hivatal (ISTAT) legfrissebb, 2021-re vonatkozó adatai szerint a 15-29 éves korosztályban a közúti balesetek a vezető halálozási okok, az összes halálozás 35%-át teszik ki. Jóval megelőzve az öngyilkosságokat (12%) és a rákot (13%).

Az okok, amelyek leggyakrabban kiváltják ezeket a tragédiákat? A lista élén a figyelemelterelés, az elsőbbség meg nem adása és a gyorshajtás áll.

Ezért Ettore Rosato képviselő a kormány elé javaslatot terjesztett, mely megtiltaná a kezdő és a nagyon fiatal sofőröknek, hogy éjszaka utasokat szállítsanak. A KRESZ-módosítási indítvány szerint a 21 év alatti sofőröknek, valamint életkortól függetlenól mindenkinek a B kategóriás jogosítvány megszerzését követő első három évben éjféltől reggel 5 óráig tilos lenne egynél több utast szállítania.

E törvény megsértése esetén a járművezetőt 800-3200 euró pénzbírsággal, a vezetői engedély 6 hónaptól 1 évig terjedő felfüggesztésével és hat hónapnyi szabadságvesztéssel kellene büntetni! Ha a járművezető a szabályszegés mellett még közúti balesetet is okoz, a szankciókat meg kellene duplázni!

A képviselő meg is indokolta keménykezű törvénykezési szándékát. Azt mondja, nem lehet figyelmen kívül hagyni az ISTAT adatait, amelyekből egyértelműen kiderül, hogy a balesetek többnyire a klubokban és diszkókban töltött éjszakák után történnek.

Tény, hogy a fiatalok egyértelműen a legkevésbé tapasztalt vezetők. És ott van még a vakmerőség, amikor az egész éjszakás táncolás után fáradtan vagy még rosszabb esetben alkohol vagy kábítószer fogyasztásával töltött órák után ülnek a volán mögé. Aztán a nagyon fiatalokat befolyásolhatóak is, könnyen követik társaik viselkedését, akik gyakran nem a biztonságos vezetés mintáját mutatják.

Ezen okok mindegyike arra késztette Rosato képviselőt, hogy meghozza a döntést az új törvényjavaslat előterjesztésére. De az máris vitát váltott ki, annak ellenére, hogy a szándék minden, csak nem provokatív, épp ellenkezőleg: a cél az, hogy megmentse a fiatalokat a közúti vérengzéstől, mert esetleg nincsenek tisztában a veszélyekkel, amiket vállalnak.

Vannak azonban olyanok, akik arra ösztönöznek, hogy gondolkodjunk el egy másik fontos kérdésen: a fiatalokkal teli éjszakai „autóközösségek” jelenségének korlátozása – azáltal, hogy a fiatalok csak egy utast vihetnek magukkal – az utakon közlekedő járművek számának növekedéséhez és ezáltal a balesetek kockázatának növekedéséhez vezethet, ellentétben azzal, amit szeretnénk.

A javaslat tehát továbbra is komoly vita tárgyát képezi.

Forrás: autoszektor.hu Kép: illusztráció

OldA

Recent Posts

Káosz várható a hétvégén Budapesten, mutatjuk, mire érdemes figyelni

Szombaton a 10 kilométeres Vivicittá futás, vasárnap pedig a félmaraton és a családi futás miatt…

1 nap ago

Újabb öt fix traffipaxot telepítenek Budapesten, íme a helyszínek

A III. kerület vezetése 2024-ben saját forrásból indította el azt a programot, amelynek keretében több…

1 nap ago

Megváltozott a magyar forgalmi, ezt már hiába keresed rajta

Minden nagyobb hírverés nélkül megváltozott a magyar forgalmi engedélyek tartalma, végleg eltűnt egy mező. Ezzel…

1 nap ago

Bevételi határok 2025

Vállalkozásunkban többféle bevételi határra is figyelnünk kell, ha adófizetésünket optimalizálni szeretnénk. Itt most nem azokra…

2 nap ago

Ezek a használt autók hibásodnak meg leggyakrabban

A német közlekedési hatóság hosszú ideje vezeti, melyek a leggyakoribb problémák a népszerű autós szériáknál.…

2 nap ago

Drasztikusan csökkentenék a sebességet lakott területen belül

Egyre több német település csatlakozik a mozgalomhoz, amely a városi utak biztonságának növelését tűzte ki…

2 nap ago