Categories: Hírek

Új törvényjavaslat: mehet a dutyiba az, aki éjszaka utasokat szállít!

A cél az éjszakai, sokszor halálos kimenetelű diszkóbalesetek számának radikális csökkentése.

 

Az olasz Nemzeti Statisztikai Hivatal (ISTAT) legfrissebb, 2021-re vonatkozó adatai szerint a 15-29 éves korosztályban a közúti balesetek a vezető halálozási okok, az összes halálozás 35%-át teszik ki. Jóval megelőzve az öngyilkosságokat (12%) és a rákot (13%).

Az okok, amelyek leggyakrabban kiváltják ezeket a tragédiákat? A lista élén a figyelemelterelés, az elsőbbség meg nem adása és a gyorshajtás áll.

Ezért Ettore Rosato képviselő a kormány elé javaslatot terjesztett, mely megtiltaná a kezdő és a nagyon fiatal sofőröknek, hogy éjszaka utasokat szállítsanak. A KRESZ-módosítási indítvány szerint a 21 év alatti sofőröknek, valamint életkortól függetlenól mindenkinek a B kategóriás jogosítvány megszerzését követő első három évben éjféltől reggel 5 óráig tilos lenne egynél több utast szállítania.

E törvény megsértése esetén a járművezetőt 800-3200 euró pénzbírsággal, a vezetői engedély 6 hónaptól 1 évig terjedő felfüggesztésével és hat hónapnyi szabadságvesztéssel kellene büntetni! Ha a járművezető a szabályszegés mellett még közúti balesetet is okoz, a szankciókat meg kellene duplázni!

A képviselő meg is indokolta keménykezű törvénykezési szándékát. Azt mondja, nem lehet figyelmen kívül hagyni az ISTAT adatait, amelyekből egyértelműen kiderül, hogy a balesetek többnyire a klubokban és diszkókban töltött éjszakák után történnek.

Tény, hogy a fiatalok egyértelműen a legkevésbé tapasztalt vezetők. És ott van még a vakmerőség, amikor az egész éjszakás táncolás után fáradtan vagy még rosszabb esetben alkohol vagy kábítószer fogyasztásával töltött órák után ülnek a volán mögé. Aztán a nagyon fiatalokat befolyásolhatóak is, könnyen követik társaik viselkedését, akik gyakran nem a biztonságos vezetés mintáját mutatják.

Ezen okok mindegyike arra késztette Rosato képviselőt, hogy meghozza a döntést az új törvényjavaslat előterjesztésére. De az máris vitát váltott ki, annak ellenére, hogy a szándék minden, csak nem provokatív, épp ellenkezőleg: a cél az, hogy megmentse a fiatalokat a közúti vérengzéstől, mert esetleg nincsenek tisztában a veszélyekkel, amiket vállalnak.

Vannak azonban olyanok, akik arra ösztönöznek, hogy gondolkodjunk el egy másik fontos kérdésen: a fiatalokkal teli éjszakai “autóközösségek” jelenségének korlátozása – azáltal, hogy a fiatalok csak egy utast vihetnek magukkal – az utakon közlekedő járművek számának növekedéséhez és ezáltal a balesetek kockázatának növekedéséhez vezethet, ellentétben azzal, amit szeretnénk.

A javaslat tehát továbbra is komoly vita tárgyát képezi.

Forrás: autoszektor.hu Kép: illusztráció

OldA

Recent Posts

Most megmondjuk, miért ne vezessen télikabátban, de ha mégis, így használja a biztonsági övet

Télikabátban vezet? A Volvo Car Poland megbízásából végzett kutatás szerint a lengyel sofőrök akár 83%-a…

14 óra ago

A 6×6 Taxi felfüggeszti működését

A 6x6 Taxi felfüggeszti működését, indoklásul számos nehezséget említenek, amelyek kiderülnek abból a levélből, melyet…

2 nap ago

Figyelem! Jönnek az okosrendszámtáblák, amelyek tudni fogják, hogy merre jár

A járművek azonosítása új korszakba lépett: a hagyományos fém rendszámtáblák napjai meg vannak számlálva. Dubajban…

2 nap ago

Így változnak a szabályok januártól: ezeket kell magunknál tartani a kocsiban, ha külföldön autózunk

Ideális esetben pontosan tudjuk, mik azok a felszerelések, amiket magunknál kell tartani, ha autóba ülünk.…

4 nap ago

Szerdán újra tüntetnek a taxisok

Ismét a Fővárosi Közgyűlés napján.  Taxis demonstráció közepette tartja szerdai ülését a Fővárosi Közgyűlés –…

5 nap ago

Az autód évente ennyit veszít az értékéből itthon

Továbbra is dinamikus kereslet tapasztalható a hazai használtautó-piacon, különösen az elektromos és hibrid modellek iránt.…

5 nap ago