Május 20-tól életbe lép a műszaki vizsgákra vonatkozó új szabályozás, amelyet egy uniós rendelet ír elő – írta a Totalcar. A pontos jogszabályi megfogalmazás szerint az időszakos vizsgálatok során 2023. május 20-tól kezdődően az (EU) 2021/392 bizottsági végrehajtási rendelet 10. cikk (1) bekezdésében meghatározottak szerint – a 2.5.1. és a 2.5.2. alpont kivételével – adatgyűjtést kell végezni.
Az adatgyűjtés nem vonatkozik minden autóra: a 2021-től nyilvántartásba vett hagyományos autóknál, valamint a hibrideknél ellenőrzik a valós üzemanyag-fogyasztást, a villanyautóknál pedig az energiafogyasztást.
AZ AUTÓS UGYANAKKOR DÖNTHET ÚGY, HOGY MEGTILTJA A FOGYASZTÁSI ADATOK KIGYŰJTÉSÉT.
Az adatokat az adott vizsgaállomás elküldi a közlekedési hatóságnak, majd az adatok éves rendszerességgel bekerülnek egy uniós adatbázisba. A szabályozás célja, hogy a gyári adatok kiegészítéseként az autók valós fogyasztását is tényszerűen lehessen vizsgálni.
Forrás: origo.hu Kép: illusztráció
A világ legnagyobb elektromos járműgyártója szerint a túlzott gyártási kapacitás és az árháborúk fenntarthatatlanná teszik…
A pórul járt autós csak egy képernyőre telepített fontos funkciót akart beállítani az esőben, aminek…
Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…
Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…
Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…
Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…