Május 20-tól életbe lép a műszaki vizsgákra vonatkozó új szabályozás, amelyet egy uniós rendelet ír elő – írta a Totalcar. A pontos jogszabályi megfogalmazás szerint az időszakos vizsgálatok során 2023. május 20-tól kezdődően az (EU) 2021/392 bizottsági végrehajtási rendelet 10. cikk (1) bekezdésében meghatározottak szerint – a 2.5.1. és a 2.5.2. alpont kivételével – adatgyűjtést kell végezni.
Az adatgyűjtés nem vonatkozik minden autóra: a 2021-től nyilvántartásba vett hagyományos autóknál, valamint a hibrideknél ellenőrzik a valós üzemanyag-fogyasztást, a villanyautóknál pedig az energiafogyasztást.
AZ AUTÓS UGYANAKKOR DÖNTHET ÚGY, HOGY MEGTILTJA A FOGYASZTÁSI ADATOK KIGYŰJTÉSÉT.
Az adatokat az adott vizsgaállomás elküldi a közlekedési hatóságnak, majd az adatok éves rendszerességgel bekerülnek egy uniós adatbázisba. A szabályozás célja, hogy a gyári adatok kiegészítéseként az autók valós fogyasztását is tényszerűen lehessen vizsgálni.
Forrás: origo.hu Kép: illusztráció
2020 elejéhez képest tízszeresére nőtt a tisztán elektromos járműállomány Magyarországon. Minden idők második legjobb havi…
A lejárt jogosítvány nem csupán egy adminisztratív baki, hanem súlyos következményekkel is jár. Aki nem…
A római taxisok nem örültek neki, hogy a négyszeres Formula–1-es világbajnok Max Verstappenéhez hasonlították a…
A fővárosi rendőrök újabb razziáján 625 embert igazoltattak, ebből 11 embert elfogtak. A Budapesti Rendőr-főkapitányság…
A magyar KRESZ 135 éves története alatt rengeteg módosításon esett át, viszont jelenleg 1975 óta,…
Egy joghézagot kihasználva online rendszer épült ki azoknak az autósoknak, akik már közel állnak a…