Categories: Hírek

Németországban tarolnak a kínai villanyautók

Az előző év azonos időszakához képest több mint háromszorosára, 7,8-ról 28 százalékra ugrott a Kínából származó elektromos autók részesedése saját szegmensükben, a német piacon, az idei első negyedévben. A tendencia komoly aggodalomra adhat okot a helyi gyártóknak, mert mint kitűnik, egyelőre nem tudnak lépést tartani az ázsiai dömpinggel, írja az Automotive News Europe.

 

A német statisztikai hivatal kiemeli, hogy a jelenség egy nagyobb trendbe illeszkedik. Németországban régóta népszerűek a kínai tartós fogyasztási cikkek, így a hordozható számítógépek 68 és a mobiltelefonok 86 százaléka szintén kínai, sőt, a lítiumion-akkumulátorok 39 százaléka is az ázsiai országból származik, amely 2016-óta Németország legnagyobb kereskedelmi partnere is egyben.

A Németországban népszerű kínai autómárkák közül, az eredetileg Volvóval azonos tulajdonoshoz tartozó Lynk & Co érte el a leglátványosabb növekedést, hiszen márciusban 356 százalékkal 429 darabra növelte eladásait tavaly márciushoz képest, de mögötte ott az eredetileg brit MG is, amely 271 százalékos növekedés után több mint kétezer új autót adott el és benzinmotoros típusát, a ZS-t részletesen bemutattuk korábbi tesztünkben.

Eközben a német kínálatban ott van már a Great Wall (164 db) és a Nio (122 db) is. Ez utóbbi különlegessége, hogy autóinak akkumulátora gyorsan cserélhető az erre felépített állomásokon, így a tulajdonosoknak nem kell a töltési idővel számolniuk. A Nióról korábban szintén írtunk a Telexen.

A DIW kutatóintézet tavaly decemberi felmérése szerint Németország és az Európai Unió kilencven százalékban kínai ritkaföldfém-forrásokra támaszkodik saját akkumulátor- illetve szélerőmű-gyártása során, de Európa vezető gazdasága igyekszik a jövőben csökkenteni függőségét Kínától.

Arról itt írtunk részletesen, hogy a kínai ipar egyes területeken hatalmasat lépett előre, ezek közül is kiemelkedik az elektromos autók tervezése és gyártása, ami olyannyira felfutott, hogy 2023 elejére Kína Németországot megelőzve, Japán mögött a világ második legnagyobb autóexportőrévé vált. A kínai autóipar feltörését valamelyest árnyalja, hogy ehhez a német termelés súlyos visszaesése is kellett.

Forrás: telex.hu Kép: illusztráció

OldA

Recent Posts

Kezdődik a tanév – vizsgáznak az iskolautcák

 Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…

16 óra ago

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

1 nap ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

1 nap ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

2 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

5 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

5 nap ago