Categories: Hírek

Nem véletlen a 80% – A gyorstöltés nem használ az elektromos autónak

Az elektromobilitási megoldások az elmúlt években gyorsan fejlődtek. Az energiasűrű akkumulátoroktól kezdve a gyorstöltési képességekig az autógyártók feszegetik a határokat. A legtöbb gyártó azonban csak a 10-80%-os gyorstöltési időt tünteti fel modelljei esetében.

 

Bár ezek a paraméterek megfelelnek az iparági szabványnak, a legtöbben nem ismerik ennek a gyakorlatnak az okát. Az akkumulátorokkal kapcsolatos egyik legfontosabb szabvány a National Electric Code (NEC) által meghatározott 80%-os gyorstöltési szabály.

A szabály az elektromos áramkörök túlterhelésének elkerülése érdekében került meghatározásra: az NEC 80%-os szabálya szerint az EV-töltésre vonatkozóan egy elektromos áramkör nem terhelhető folyamatosan a maximális névleges kapacitás 80%-ánál nagyobb mértékben.

Ennek célja az áramköri elemek elhasználódási kockázatának csökkentése, valamint a tűzveszély elkerülése. A küszöbérték túllépése ugyanis megterhelné és túlmelegítené a vezetékeket.

A legtöbb elektromos jármű lítium-ion akkumulátorokat használ az elektromos energia tárolására. A lítium-ion akkumulátorok nem tűrik a magas feszültséget hosszabb ideig. Az akkumulátorok túlzott degradációjának csökkentése érdekében az akkumulátor-kezelő rendszereket (BMS) úgy programozzák, hogy a gyorstöltést 10% alatt és 80% fölött korlátozzák.

A lítium-ion akkumulátorokra az időjárási körülmények is hatással vannak. A hideg akkumulátoroknak hosszabb időre van szükségük a töltéshez, mint a melegebb egységeknek.

Az akkumulátor töltöttségi szintje is szerepet játszik, mivel az autógyártók az akkumulátorokat a maximális élettartamra tervezik. Ezért körülbelül ugyanannyi időbe telik egy akkumulátor 80-100%-os töltöttségi szintről feltölteni, mint 10-80%-os szintről.

Ugyanakkor a szakértők azt javasolják, hogy az akkumulátor egészsége szempontjából a legjobb, ha csak alkalmanként használunk gyorstöltőket, mivel az akkumulátor belső részei a gyorstöltés után stabilizálódásra szorulnak. Ezért az otthoni lassú töltést tartják a legjobb módszernek az akkumulátor egészségének optimális szinten tartására. (NewsBytes)

Forrás: azuzlet.hu Kép: illusztráció

OldA

Recent Posts

Régiónként eltérő ütemben zajlik, de feltartóztathatatlan az akkumulátoros elektromos autók globális térnyerése

A JATO új, átfogó elemzéséből kiderül, hogy a globális átállás az akkumulátoros elektromos járművekre (BEV)…

6 óra ago

Nem röhög! „Év végéig az amerikai lakosság felének elérhető lesz a Robotaxi”

Musk már sokszor mondott nagyot, de a mostani az extrémebb ígéretek közé tartozik Elon Musk…

6 óra ago

Fókuszban a buszsávok

Ismét a buszsávban szabálytalanul közlekedőket ellenőrizték a BRFK és a BKK munkatársai. A Budapesti Közlekedési…

1 nap ago

Budapest és Miskolc után ma Debrecenben is elindult az Uber

Az alkalmazás immár három magyar városban elérhető Csütörtöktől az Uber alkalmazás már három városban -…

3 nap ago

Figyelmeztetett a rendőrség és a BKK, felfordul a közlekedés Budapesten

Közlekedési fennakadásokra figyelmeztetett a Budapesti Közlekedési Központ a fővárosban július 24. és 28. között, delegációk…

3 nap ago

Itt az év egyik legkockázatosabb időszaka az autósok számára

Megkezdődött az őzek üzekedése. A nyári esték békéjét könnyen megzavarhatja egy hirtelen az útra ugró…

4 nap ago