Categories: Hírek

Nem véletlen a 80% – A gyorstöltés nem használ az elektromos autónak

Az elektromobilitási megoldások az elmúlt években gyorsan fejlődtek. Az energiasűrű akkumulátoroktól kezdve a gyorstöltési képességekig az autógyártók feszegetik a határokat. A legtöbb gyártó azonban csak a 10-80%-os gyorstöltési időt tünteti fel modelljei esetében.

 

Bár ezek a paraméterek megfelelnek az iparági szabványnak, a legtöbben nem ismerik ennek a gyakorlatnak az okát. Az akkumulátorokkal kapcsolatos egyik legfontosabb szabvány a National Electric Code (NEC) által meghatározott 80%-os gyorstöltési szabály.

A szabály az elektromos áramkörök túlterhelésének elkerülése érdekében került meghatározásra: az NEC 80%-os szabálya szerint az EV-töltésre vonatkozóan egy elektromos áramkör nem terhelhető folyamatosan a maximális névleges kapacitás 80%-ánál nagyobb mértékben.

Ennek célja az áramköri elemek elhasználódási kockázatának csökkentése, valamint a tűzveszély elkerülése. A küszöbérték túllépése ugyanis megterhelné és túlmelegítené a vezetékeket.

A legtöbb elektromos jármű lítium-ion akkumulátorokat használ az elektromos energia tárolására. A lítium-ion akkumulátorok nem tűrik a magas feszültséget hosszabb ideig. Az akkumulátorok túlzott degradációjának csökkentése érdekében az akkumulátor-kezelő rendszereket (BMS) úgy programozzák, hogy a gyorstöltést 10% alatt és 80% fölött korlátozzák.

A lítium-ion akkumulátorokra az időjárási körülmények is hatással vannak. A hideg akkumulátoroknak hosszabb időre van szükségük a töltéshez, mint a melegebb egységeknek.

Az akkumulátor töltöttségi szintje is szerepet játszik, mivel az autógyártók az akkumulátorokat a maximális élettartamra tervezik. Ezért körülbelül ugyanannyi időbe telik egy akkumulátor 80-100%-os töltöttségi szintről feltölteni, mint 10-80%-os szintről.

Ugyanakkor a szakértők azt javasolják, hogy az akkumulátor egészsége szempontjából a legjobb, ha csak alkalmanként használunk gyorstöltőket, mivel az akkumulátor belső részei a gyorstöltés után stabilizálódásra szorulnak. Ezért az otthoni lassú töltést tartják a legjobb módszernek az akkumulátor egészségének optimális szinten tartására. (NewsBytes)

Forrás: azuzlet.hu Kép: illusztráció

OldA

Recent Posts

Az Uber vezetési időkorlátot vezet be Budapesten

A sofőrök maximum 12 órát vezethetnek egyhuzamban, utána legalább 6 órára lekapcsolja őket a rendszer.…

5 óra ago

Elfogytak a villanyautókra szánt állami milliárdok

Üres a kassza, az állami támogatásból elektromos autóra pályázó cégek mind a 30 milliárd forintra…

2 nap ago

Úgy megugrott az elektromos autók száma Magyarországon, hogy drasztikusan bezuhantak az árak

Márciusban minden korábbinál nagyobb ütemben bővült a zöld rendszámos autók száma Magyarországon – egyetlen hónap…

2 nap ago

Helyi iparűzési adó – Megkezdődött az adószámlák kiküldése

A helyi iparűzési adót most már második éve egyösszegben, május 31-ig (mivel ez a nap…

3 nap ago

Sérült taxi fóliázása – nincs száradási idő?

Az elmúlt 12 évben senkinek sem zárolták a taxi engedélyét olyan apróságnak tűnő probléma miatt,…

3 nap ago

Razzia a Belvárosban, Erzsébetvárosban és Terézvárosban

A több mint száz fő bevonásával zajló művelet központja a VII. kerületi körzeti megbízotti iroda…

4 nap ago