Május elsejétől a rendőrségi hitelesített sebességmérők által mért érték a jogilag elfogadott sebesség, amellyel a megmért jármű haladt. Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a korábban a mérési határérték beállításához alkalmazott 3 km/órás illetve 3 százalékos „tűrést” a sebességellenőrzések során már nem alkalmazzák.
Óberling József r. ezredest, rendőrségi főtanácsost, az Országos Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője a kreszvaltozas.hu-nak adott interjújában hívta fel rá a figyelmet, hogy sokan félreértik a változtatást.
Mint fogalmazott, a sebességmérőknek soha nem volt „mérési hibahatáruk”, amit így szoktak emlegetni, az a mérésügyi hatóság hitelesítési eljárása során meghatározott egyfajta metrológiai követelmény. A hitelesítési eljárás során azt vizsgálják, hogy az eszköz meghatározott számú mérés alkalmával a mérési etalonhoz képest milyen szórással állapítja meg a mért értéket. Amennyiben ennek során a sebességmérő nem ad olyan értéket, amely kívül esik a hitelesítési hibahatáron, akkor az hitelesnek tekintendő, fogalmazott.
Közlése szerint a szabályosan közlekedőket sehogy nem érinti a változás. Ugyanakkor valóban igaz, hogy akár 1 km/órás mért sebességtúllépés is szankcionálható, tette hozzá.
Óberling arról is tájékoztatott: nem igaz az sem, hogy 1 km/óra sebességtúllépés miatt csak akkor számíthat a járművezető bírságra, ha megállítják.
A kismértékű sebességtúllépéseket szabálysértési eljárásban vizsgálják. Itt is megvan annak a lehetősége, hogy a szabálysértési hatóság az eljárás során azonosítsa a járművezetőt. Persze az intézkedéseink során arra törekszünk, hogy a helyszínen tegyünk pontot az ügy végére – fogalmazott.
Arra a kérdésre, mi történik, ha valakit 52 km/óra sebességgel mérnek be lakott területen 50 km/óra megengedett legnagyobb sebességhatár mellett, illetve akkor, ha autópályán 130 km/órás megengedett sebességnél 151 km/órával fut bele a „traffipaxba”, Óberling úgy felelt:
Kijelentette, a május 1. előtt detektált jogsértéseknél a régi rend szerint állapítják meg a szankciót, függetlenül attól, hogy a hatóság a döntését csak ezen időpont után hozza meg.
Forrás: 24.hu Kép: illusztráció
Szolgáltatásunk során előfordul, hogy nem magyar cég nevében kér az utas számlát. A kézi számla…
Az európai autógyártók egyre hangosabban kérik az EU-t, hogy támogassa az olcsó, egyszerű benzines kisautók…
Jó ideje nem titok, hogy az európai autógyártók alaposan be vannak rezelve a kínai üzemektől.…
Autómentes Hétvégét rendeznek Budapesten szeptember 20-án és 21-én, szombaton és vasárnap. A BKK és együttműködő…
Az utóbbi napokban felborzolta a taxisok hangulatát a Főváros Taxirendelet-módosítási javaslata és annak beterjesztésének módja.…
Sajtótájékoztatót tartott szerdán Berzai Zsolt rendőr alezredes, az ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály Balesetmegelőzési Osztály osztályvezetője, ahol bejelentést tett: csütörtöktől…