Május elsejétől a rendőrségi hitelesített sebességmérők által mért érték a jogilag elfogadott sebesség, amellyel a megmért jármű haladt. Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a korábban a mérési határérték beállításához alkalmazott 3 km/órás illetve 3 százalékos „tűrést” a sebességellenőrzések során már nem alkalmazzák.
Óberling József r. ezredest, rendőrségi főtanácsost, az Országos Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője a kreszvaltozas.hu-nak adott interjújában hívta fel rá a figyelmet, hogy sokan félreértik a változtatást.
Mint fogalmazott, a sebességmérőknek soha nem volt „mérési hibahatáruk”, amit így szoktak emlegetni, az a mérésügyi hatóság hitelesítési eljárása során meghatározott egyfajta metrológiai követelmény. A hitelesítési eljárás során azt vizsgálják, hogy az eszköz meghatározott számú mérés alkalmával a mérési etalonhoz képest milyen szórással állapítja meg a mért értéket. Amennyiben ennek során a sebességmérő nem ad olyan értéket, amely kívül esik a hitelesítési hibahatáron, akkor az hitelesnek tekintendő, fogalmazott.
Közlése szerint a szabályosan közlekedőket sehogy nem érinti a változás. Ugyanakkor valóban igaz, hogy akár 1 km/órás mért sebességtúllépés is szankcionálható, tette hozzá.
Óberling arról is tájékoztatott: nem igaz az sem, hogy 1 km/óra sebességtúllépés miatt csak akkor számíthat a járművezető bírságra, ha megállítják.
A kismértékű sebességtúllépéseket szabálysértési eljárásban vizsgálják. Itt is megvan annak a lehetősége, hogy a szabálysértési hatóság az eljárás során azonosítsa a járművezetőt. Persze az intézkedéseink során arra törekszünk, hogy a helyszínen tegyünk pontot az ügy végére – fogalmazott.
Arra a kérdésre, mi történik, ha valakit 52 km/óra sebességgel mérnek be lakott területen 50 km/óra megengedett legnagyobb sebességhatár mellett, illetve akkor, ha autópályán 130 km/órás megengedett sebességnél 151 km/órával fut bele a „traffipaxba”, Óberling úgy felelt:
Kijelentette, a május 1. előtt detektált jogsértéseknél a régi rend szerint állapítják meg a szankciót, függetlenül attól, hogy a hatóság a döntését csak ezen időpont után hozza meg.
Forrás: 24.hu Kép: illusztráció
Úgy tűnik, a benzin és a lóerő 2025-ben már édeskevés egy új autóban. Idén az…
Még csak javaslatokról van szó, de az érintettek szerint szinte kivitelezhetetlent kérnek tőlük. Az Európai…
I. Harang csendül,Ének zendül,Messze zsong a hálaénekAz én kedves kis falumbanKarácsonykorMagába száll minden lélek. Minden…
A hétvégén áramkimaradás volt San Franciscóban. A váratlan sötétség az önvezető autók hiányosságaira is rávilágított…
Eljön majd az a pont, mikor egyszerűen költséghatékonyabb lesz elektromos kisautókat gyártani Bár végleges döntés…
A jövő év áprilisától Magyar Mobilitási és Autóklub néven működik tovább a Magyar Autóklub, a…