A Volkswagen csütörtökön az Euro 7-es károsanyag-kibocsátási norma halasztását kérte az Európai Uniótól. A legnagyobb német autógyártó több, mint egy évvel csúsztatná el az új előírások megjelenését, így azok bár 2024-ban hatályba lépnének, az összes új autóba csak 2027 őszétől lesz kötelező beszerelni őket.
Az uniós döntéshozók szerint a károsanyag-kibocsátási normák bevezetése egyre sürgetőbb, de az autógyártók szinte kivétel nélkül kivitelezhetetlennek és aránytalanul drágának találják az új előírások tervezetét. A Volkswagen szerint több modell gyártását is a tervezettnél korábban kéne leállítani, ami több hónapos kieséseket is okozhat majd az európai autópiacon.
A Volkswagen nem csak a motorok kibocsátási előírásainak, de a gumi és fékkopás okozta részecskekibocsátás korlátozásának halasztását is kérte, de azokra céldátumot nem adott meg.
Forrás: totalcar.hu Kép: illusztráció
De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…
Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…