Számszerűsíthető tény, hogy az elektromos autók nehezebbek, mint a hagyományos, belsőégésű motoros társaik. Mármint onnan nézve, ha a nagyjából azonos méretű és kategóriájú darabokat vetjük össze. Ebben főleg az akkumulátorok játszanak szerepet, hiszen, ha kell a nagy hatótáv, akkor muszáj méretes akkukat szerelni a villanyautókba, azok pedig mindenképpen nehezek lesznek.
És akkor arról még nem is beszéltünk, hogy a SUV, mint kategória népszerűsége is óriási, ezek pedig még elektromos hajtás nélkül egy rakás pluszt cipelnek. A kövéredő autókkal kapcsolatban azonban felmerülhet egy újabb probléma, amire – rendkívül meglepő módon – brit tudósok hívták fel a figyelmet.
A régebbi, többszintes parkolóházakat ugyanis nem ilyen súlyú autókra méretezték, ezért attól félnek, hogy az épületek nem fogják bírni a terhelést. A brit The Telegraph-nak Chris Whapples mérnök nyilatkozta, hogy bár nem szeretne túl borúlátó lenni, a régi infrastruktúrát és a jelentősen elhízott autókat nem látja szerencsés kombinációnak.
A British Parking Association – brit parkolószövetség – vezetője, Russell Simmons is osztja Whapples aggodalmát. Ha nem lépnek, a régen, más terhelésre tervezett parkolóházak összedőlhetnek.
Egyelőre azt a javaslatot tették, hogy érdemes lenne ezeket a többszintes, régebbi parkolóházakat megerősíteni. Ezen kívül jó és időszerű megoldásnak látnák a parkolóházakban a súlykorlátozás bevezetését is.
Forrás: totalcar.hu Kép: illusztráció
Jelentősen megváltozik a közlekedés a VII. kerület belső részén június 22-től. Több utcaszakaszt csak a…
Kiírta a BKK a Nagykörút fejlesztésének legfontosabb lépcsőjeként a „bringasztráda” tervezésének pályázatát. A BKK Budapesti…
Meglepően önzetlen taxis hírére kapta fel a fejét az online világ, a 28 éves sofőr…
Olaszországban rengeteg lazán szabályozott sebességmérő kamera figyeli a forgalmat, de idén nyáron szigorúbb előírások alapján…
A Tesla ideiglenes jelleggel június 22-én megteremti az önvezető robottaxis fuvarozás lehetőségét a nagyközönség számára…
Elképesztő kijelentés: egy villanyautó nagyobb szénlábnyomot hagy, mint három hibrid! Akio Toyoda, a Toyota elnöke…