Az EU és a tagállamok megállapodtak abban, hogy 2026-ig 60 kilométerenként elektromos töltőállomásokat, 2031-ig pedig 200 kilométerenként hidrogéntöltő állomásokat létesítenek a főbb utak mentén – írja az Automotive News alapján a hvg.hu. A teherautók számára 120 kilométerenként kell töltőket telepíteni.
A töltőinfrastruktúra hiánya az egyik fő tényező, amely hátráltatja az átállást az elektromos autózásra. Az új szabályok “biztosítani fogják, hogy az új generációs autók vezetése és töltése ugyanolyan egyszerű és kényelmes legyen, mint a benzinüzeműeké” – mondta Ismail Ertug, a tárgyalásokért felelős törvényhozó.
A megállapodás ugyanazon a héten jött létre, amikor mérföldkőnek számító megállapodás született arról, hogy 2035-re az EU-ban értékesített új autónak karbonsemleges kibocsátásúnak kell lennie. Az EU azt is el akarja érni, hogy a nehézgépjárművek 90 százaléka 2040-re nulla károsanyag-kibocsátású legyen.
Forrás: infostart.hu Kép: illusztráció
Főtaxi sofőr toborzó nyíltnap 150 000 FORINT KEZDÉSI TÁMOGATÁSSAL!2025. április 28-án, HÉTFŐN 10:00 órakor A…
Csak ritkán hibázik a sebességmérésre felállított rendszer, de amikor megtörténik, az sokszor érdekes, tanulságos esetet…
Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…
A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…
A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…
A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…