Az EU és a tagállamok megállapodtak abban, hogy 2026-ig 60 kilométerenként elektromos töltőállomásokat, 2031-ig pedig 200 kilométerenként hidrogéntöltő állomásokat létesítenek a főbb utak mentén – írja az Automotive News alapján a hvg.hu. A teherautók számára 120 kilométerenként kell töltőket telepíteni.
A töltőinfrastruktúra hiánya az egyik fő tényező, amely hátráltatja az átállást az elektromos autózásra. Az új szabályok “biztosítani fogják, hogy az új generációs autók vezetése és töltése ugyanolyan egyszerű és kényelmes legyen, mint a benzinüzeműeké” – mondta Ismail Ertug, a tárgyalásokért felelős törvényhozó.
A megállapodás ugyanazon a héten jött létre, amikor mérföldkőnek számító megállapodás született arról, hogy 2035-re az EU-ban értékesített új autónak karbonsemleges kibocsátásúnak kell lennie. Az EU azt is el akarja érni, hogy a nehézgépjárművek 90 százaléka 2040-re nulla károsanyag-kibocsátású legyen.
Forrás: infostart.hu Kép: illusztráció
Eláruljuk a pontos számot! Tudta, hogy elméletileg már 1 km/órás sebességtúllépésért is megbüntethetik Magyarországon? A…
Három járókelő próbálta kiszabadítani a sofőrt, sikertelenül. Egyes modern autók kilincsei már nem állnak közvetlen fizikai…
Az egységes töltőcsatlakozóval kapcsolatos előírásokat követően egységes szabályozást alkotott az Európai Bizottság a tápegységekre és…
Éles verseny bontakozik ki London utcáin. Ha minden a tervek szerint halad, a brit főváros…
Az Európai Unió döntése alapján minden új elektromos autóhoz kötelező lesz egy digitális akkumulátor-útlevél. A…
A nyári hőség múlásával az ősz nemcsak a tájat festi színesre, de az útviszonyokat is…