Az EU és a tagállamok megállapodtak abban, hogy 2026-ig 60 kilométerenként elektromos töltőállomásokat, 2031-ig pedig 200 kilométerenként hidrogéntöltő állomásokat létesítenek a főbb utak mentén – írja az Automotive News alapján a hvg.hu. A teherautók számára 120 kilométerenként kell töltőket telepíteni.
A töltőinfrastruktúra hiánya az egyik fő tényező, amely hátráltatja az átállást az elektromos autózásra. Az új szabályok “biztosítani fogják, hogy az új generációs autók vezetése és töltése ugyanolyan egyszerű és kényelmes legyen, mint a benzinüzeműeké” – mondta Ismail Ertug, a tárgyalásokért felelős törvényhozó.
A megállapodás ugyanazon a héten jött létre, amikor mérföldkőnek számító megállapodás született arról, hogy 2035-re az EU-ban értékesített új autónak karbonsemleges kibocsátásúnak kell lennie. Az EU azt is el akarja érni, hogy a nehézgépjárművek 90 százaléka 2040-re nulla károsanyag-kibocsátású legyen.
Forrás: infostart.hu Kép: illusztráció
Teljesen megváltozhat a használt autók adásvétele az Európai Unió országaiban. Egy új rendelettervezet szerint a…
MÉG LEHET JELENTKEZNI A MULTIRIDER 2025 VERSENYRE A Magyar Autóklub idén is megrendezi a MultiRider…
Az augusztus 20-ai ünnepségek miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz 2025. augusztus 9. és augusztus 23. között…
A külföldi bankkártyás fizetés kényelme vitathatatlan, azonban van, amire nem árt odafigyelni. Sokan épp ilyenkor…
Egy gyorshajtás, egy kagyló a zsebbe, vagy egy rossz parkolás – és máris több tíz-…
A német gyártó befejezi az ID-sorozatot, legalábbis ami a névadást illeti. A Volkswagen lezárja az…