Categories: Hírek

„Ne hagyjuk, hogy a tökéletes a jó ellensége legyen!” – üzeni a Toyota vezető tudósa

A Toyota vezető tudósa és a Toyota Kutatóintézet (Toyota Research Institute – TRI) vezérigazgatója, Dr. Gill Pratt a januári davosi Világgazdasági Fórumon, majd a Mobilitási Bizottság februári ülésén is tartott egy-egy nagy hatású előadást a dekarbonizáció kapcsán, amelyek talán legfontosabb üzenete Voltaire-től idézve így szól: „Ne hagyjuk, hogy a tökéletes a jó ellensége legyen”.

 

A karbonsemlegességre való törekvés kapcsán Dr. Pratt két nagyhatású előadásában azt hangsúlyozta, hogy nagyon fontos, hogy „a tökéletes ne legyen a jó ellensége”. Pratt arra is rámutatott, hogy a Voltaire francia filozófusnak tulajdonított gondolat összecseng a Toyota folyamatos fejlődést a középpontba helyező filozófiájával, amelynek sarokköve, hogy az autógyártó sosem dől hátra, mert úgy véli, nem tökéletes autókat gyárt, hanem egyre jobb autókat.

 

Gill Pratt – Davos

 

Több módon is fel lehet jutni ugyanarra a hegyre

A Világgazdasági Fórumon a világ politikai és üzleti vezetői vitatják rendre az aktuális politikai és gazdasági kérdéseket, valamint az éghajlatváltozás jelentette kihívásokat.

Az a vélekedés, hogy az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) jelentik az egyetlen módját a karbonsemlegesség elérésének, mélyen gyökerezik számos országban, különösen Európában.

A fórumon Dr. Pratt ezzel szemben azt hangsúlyozta, „több módon is fel lehet jutni ugyanarra a hegyre”, és „egyéb elektromos járművek, köztük a konnektorról tölthető hibrid járművek (PHEV), az öntöltő hibrid elektromos járművek (HEV) és a hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművek (FCEV) mind a megoldás részét képezik”, és hogy „egy olyan világban, amiben erőforrás és alapanyaghiány van, fontos, hogy forrásainkat oda összpontosítsuk, ahol a legtöbb hasznot hozzák.” Ennek illusztrálására a Toyota vezető tudósa egy látványos videóban azt is bemutatta, milyen elképesztő hatása van a széndioxid-kibocsátáscsökkentésre, ha egyetlen akkumulátoros elektromos autó akkumulátorkapacitását plug-in hibrid elektromos autók, vagy épp öntöltő hibrid elektromos autók gyártására fordítják.

 

 

A kérdésekre válaszolva a Dr. Pratt kifejtette, hogy az abszolút nulla kibocsátású (köztük az akkumulátoros elektromos és a hidrogén üzemanyagcellás elektromos) járművek elterjedéséhez idő kell, miközben „a lehető leghamarabb csökkentenünk kell a széndioxid-kibocsátást”. Ez pedig rövidtávon flottaszinten az öntöltő és plug-in hibrid elektromos autók nélkül nem lehetséges.

 

A szén-dioxid az ellenség

A Toyota a fentiek okán a multitechnológiás megközelítés híve, amely arra az elvre épít, hogy a szén-dioxid az ellenség, és nem egy-egy hajtáslánc, és meg kell találnunk, hogyan csökkenthetjük a lehető legrövidebb időn belül a karbonlábnyomunkat a lehető legnagyobb mértékben, miközben a hosszútávú cél a teljes karbonsemlegesség.

 

 

Az elektrifikációt negyed évszázada útjára indító Toyota éppen ezért, miközben sorozatban mutatja be az akkumulátoros elektromos autókat folyamatosan fejleszti az öntöltő hibrid elektromos és plug-in hibrid elektromos technológiát is, és komoly hangsúlyt helyez az olyan fejlesztésekre is, mint az ugyancsak zéró emissziós és már sorozatgyártásban is kínált hidrogén üzemanyagcellás elektromos és a még fejlesztési fázisban járó közel zéró emissziós hidrogén belső égésű technológia.

A vállalat célja egyébiránt Európában 2040-re, világszinten pedig 2050-re elérni a saját és a beszállítókra is kiterjedő működés, valamint a kapcsolódó logisztikai tevékenységek tekintetében is teljes karbonsemlegességet.

Forrás: Toyota CE

Double D

Recent Posts

Elkészült a világ első autópályája, amelyen vezeték nélkül lehet tölteni az elektromos autókat

Az innováció lehetővé teszi, hogy az autók, buszok és teherjárművek vezetés közben is energiához jussanak,…

6 óra ago

Ebben a 10 városban a legdrágább a taxizás

A Deutsche Bank elemzésében a világ 69 nagyvárosában nézte meg, mi, mennyibe kerül, és ezek…

1 nap ago

Terjeszkedik Közép- és Kelet-Európában a Genius Automotive magyarországi érdekeltsége

Megkezdte a terjeszkedést a közép-kelet-európai régióban az Omoda és Jaecoo autómárka magyarországi importőre, a Genius…

1 nap ago

Taposson a fékbe! Most kiderül, milyen messzire lát el a traffipax

Hirtelen meglátjuk az út mentén az ismerős dobozt, benne egy optikával. Beletaposunk a fékbe, mert…

1 nap ago

Újabb helyeken korlátozták a parkolást Budapesten

Kizárólagos lakossági parkolóhelyek kialakításával segítik a helyi lakosokat. Új rendelkezést hozott Zugló önkormányzata azért, hogy…

1 nap ago

Most megmondjuk, miért ne vezessen télikabátban, de ha mégis, így használja a biztonsági övet

Télikabátban vezet? A Volvo Car Poland megbízásából végzett kutatás szerint a lengyel sofőrök akár 83%-a…

3 nap ago