Categories: Hírek

Történelmi léptékű hidrogénbusz megrendelést kapott a Toyota-CaetanoBus

A Toyota Caetano Portugáliához tartozó CaetanoBus 60 darab Toyota üzemanyagcellás hidrogénüzemű elektromos autóbuszt szállít majd a Deutsche Bahn (DB) buszrészlegének, a DB Regio Busnak. Az első H2.CityGold városi buszok egy éven belül forgalomba állnak. Ez az eddigi legnagyobb hidrogénbusz megrendelés Európában.

 

A zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos technológia vezető fejlesztőjeként a Toyota kínálatában a személyautó mellett (Mirai) hidrogénhajtású kis- és nagyteherautó, busz, targonca, vonat és hajók is szerepel. A portugál székhelyű Toyota leányvállalat CaetanoBus és a Deutsche Bahn által aláírt szerződés a valaha volt legnagyobb hidrogénüzemű elektromos buszok szállítására vonatkozó szerződés Európában. A 60 üzemanyagcellás városi busz megrendelése része a Deutsche Bahn azon törekvésének, hogy előmozdítsa klímasemleges vállalattá alakítását, összhangban azzal a célkitűzésével, hogy 2038-ig fokozatosan kivonja az összes dízel buszát. A DB Regio Bus a legnagyobb buszszolgáltató, amely Németországban évente mintegy 470 millió utast szállít.

Toyota CaetanoBus hidrogen

 

Második generációs Toyota üzemanyagcellás technológia

A több márkanév alatt futó H2.City Gold egy alacsonypadlós könnyű hidrogénbusz alumínium karosszériával – immár 120 darabot rendeltek belőle Európa-szerte. 2024-től a Toyota üzemanyagcellás modul második generációjával szerelik fel őket. Ez a legújabb generáció kompaktabb, könnyebb, még hatékonyabb és nagyobb teljesítménysűrűséget biztosít, mint az előző. A CaetanoBus és a Toyota Motor Europe mérnökei azt is lehetővé tették, hogy az üzemanyagcella elemekből felszabaduló hő gyorsabban felmelegítse a buszt, és nagyobb kényelmet biztosítson a vezetőnek és az utasoknak.

 

A jövő abszolút zöld busza

A H2.CityGold buszok 12 méter hosszúak, 34 ülőhellyel és 47 állóhellyel rendelkeznek. Az utastérben nincs lépcső, és 2 méter széles teret kínál a kerekesszékek számára. Számos elektronikus biztonsági rendszer van beépítve, például arra, hogy figyelmeztesse a vezetőt járművekkel, gyalogosokkal vagy kerékpárosokkal való esetleges ütközésre. Egy hidrogén-tankolással a járművek 350 (téli) és 550 (nyári) kilométer közötti távot tudnak megtenni, így ideálisan helyettesítik a dízel buszokat városi és városközi útvonalakon. Sőt, míg a tisztán elektromos buszok leállási ideje 4-6 óra a teljes feltöltéshez, addig a hidrogénbuszoknak mindössze 10 percre van szükségük ahhoz, hogy teljesen feltöltődjenek hidrogénnel.

 

A helyi hidrogén-ökoszisztémák felgyorsítása

A Toyota 2020 decemberében erősítette meg stratégiai szövetségét a CaetanoBusszal, amikor a Toyota Caetano Portugal a CaetanoBus közvetlen részvényese lett, hogy tovább bővítse fenntartható mobilitási megoldásait. A CaetanoBus és a TME is számos hasonló gondolkodású partnerrel működik együtt Európa-szerte annak érdekében, hogy infrastruktúrát és járműflottákat fejlesszenek a hidrogénmobilitás bővülésének felgyorsítása érdekében. Az ilyen partnerségek szükségesek a közlekedés széndioxid-mentesítésére és a hidrogénmobilitás számos alkalmazására vonatkozó közös ambíciók eléréséhez.

Forrás: Toyota CE

OldA

Recent Posts

Kijelző nyomkodásért büntettek meg egy autóst

A pórul járt autós csak egy képernyőre telepített fontos funkciót akart beállítani az esőben, aminek…

22 óra ago

Kezdődik a tanév – vizsgáznak az iskolautcák

 Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…

2 nap ago

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

3 nap ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

3 nap ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

4 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

6 nap ago