A vezess.hu összeszedte a legváratlanabb büntetéseket, amikkel összefuthat az autós külföldön.
A gyorshajtást például mindenhol büntetik, de nem azonos mértékben.
Norvégia a legszigorúbb, 110 km/óra a legnagyobb megengedett sebesség még autópályán is, és aki a sebességkorlátozást 15 km/órával lépi túl, máris 180 ezer forintnyi koronától vehet búcsút, egy autópályás 150-re kicsit több mint félmillió forint a büntetés. A fölött meg rács mögé kerül, aki ennél is gyorsabban száguldozik. Az indexelés elmulasztása 130 ezer, a mobilhasználat 340 ezer forintba kerülhet. Az építkezések környékén található különleges – sárga – sebességkorlátozó tábláknál a gyorshajtásért kiszabott büntetés összege megduplázódik.
Aztán Magyarországon nem tiltja a Kresz a vezetés közbeni evést, ivást vagy dohányzást – holott mindegyik elvonja a figyelmet a vezetéstől –, de sok más országban viszont igen.
Például Németországban nem lehet enni vezetés közben – az ivást nem tiltják –, míg Cipruson autózva már egy frissítő korty víz sem fér bele a kormány mögött.
Az alkohofogyasztás toleranciaszinte is eltérő: míg az európai országok nagy részében a sofőröktől nem várják el a nullás véralkoholszintet, addig néhány kelet európai országban – köztük Magyarországgal, Csehországgal, Romániával és Szlovákiával – semmivel sem lehet több a véralkoholszint nullánál.
Tartalék üzemanyagból Magyarországon 10 liternyit szabályosan lehet szállítani az autóban.
Vannak megengedőbb országok (Svájcban, Törökországban legfeljebb 25 liter), és vannak szigorúbbak is – Bulgária, Görögország, Horvátország, Luxemburg, Románia –, ahol szabálytalan a tankon kívül üzemanyagot szállítani az autóban.
Aki szemüvegben vezetne külföldön, annak a normál esetben elég egy szemüveg.
Kivéve Spanyolországot, Franciaországot, Svájcot, ahol a viselt mellett egy tartalék szemüveggel is rendelkeznie kell a sofőrnek.
Elakadásjelző háromszögből rögtön kettőt kell az autóban tartani, ha valaki Spanyolországban vezet. Műszaki hibánál akkor kell kihelyezni mindkettőt, ha az útpályán kétirányú a forgalom. Értelem szerűen egyiket az autó elé 50 méterre, a másikat mögé, ugyanilyen távolságban.
Tűzoltókészüléket kötelező magunkkal vinni például Belgiumban, Bulgáriában, Észtországban, Görögországban, Lengyelországban, Svédországban, Dániában és Norvégiában.
Észtországban kell az autóban tartani egy fából vagy műanyagból készült eszközt, amit szükség esetén a kerék alá lehet helyezni, és ezzel megakadályozható a jármű elgurulása.
Szlovéniában tolatásnál mind a négy irányjelzőnek világítania kell.
A piszkos autót a legtöbb országban eltűrik – a szélvédőnek, rendszámoknak, világítóberendezéseknek tisztáknak kell lenniük ekkor is – kivéve Fehéroroszországot, Oroszországot és Bulgáriát, ahol nem szabad koszos autóval közlekedni.
Forrás: infostart.hu Kép: illusztráció
A jövő év áprilisától Magyar Mobilitási és Autóklub néven működik tovább a Magyar Autóklub, a…
Korlátozott lesz az ügyintézés a kormányablakokban és a kormányhivatalokban december 24-től január 5-ig - tájékoztatta…
Ha szalonból vásárolunk újautót, azt feltételezzük, hogy egy teljesen új, hibátlan és kifogástalan terméket kapunk…
San Franciscóban december 9-én egy önvezető Waymo-taxi kis híján balesetet okozott, amikor hirtelen a szembejövő…
Ausztriai kutatók vizsgálata szerint a járműtechnológia fejlődése olyan szintre érhet el, amikor már az út…
Börtönbe küldené a Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség azt a 28 éves R. Györgyöt, aki…