Categories: Hírek

Előleget kérhetne a taxis

Taxisokat ért erőszakos cselekményekről, katáról, munkaerőhiányról, valamint arról is beszélt a Napi.hu podcastjában Metál Zoltán, hogy „alternatív megoldásokra” van szükség a nemfizető utasok ellen. A taxiszövetség első embere szerint újabb áremelésekre lehet szükség, ha tovább nőnek a költségeik.

 

 

 

Mindig van egy-egy olyan időszak, amikor megemelkedik a taxisokat érő erőszakos cselekmények száma és sajnos most egy ilyen év van mögöttünk – közölte Metál Zoltán az országos taxiszövetség elnöke a Napi.hu podcastjában. A másik nagy probléma szerinte a nemfizető ügyfelek számának drasztikus emelkedése, emiatt kénytelenek a személyszállítók alternatív megoldásokat találni annak érdekében, hogy saját magukat védjék. A szakember elmondta, hogy az egyik törvényes lehetőség, amivel élhetnek az, hogy az utastól előleget kérnek az utazás megkezdése előtt.

 

 

Metál Zoltán a tavaly májusi 35 százalékos áremelést azzal indokolta, hogy az elmúlt 5-6 évben semmilyen emelést nem eszközöltek, így ezt nem lehetett tovább halogatni. Metál kiemelte, hogy már akkor megállapodás született a Fővárosi Önkormányzattal, hogy ahogy eltörlik a hatósági árat az üzemanyagról, akkor újra tárgyalják az árakat és ennek eredményeként a fővárosi közgyűlés egy újabb 10 százalékos emelést engedélyezett.

A taxisok szerettek volna még egy további 17-20 százalékos emelést, de ezt nem sikerült a fővárosi közgyűlésen keresztül vinni – habár ezt korábban a Déri Tibor vezette fővárosi tárgyalódelegáció már elfogadta egy egyeztetésen. A taxisok szakmai képviselete csak a januári közgyűlésen szembesült azzal, hogy a velük korábban egyeztetett emelés helyett mindössze egy 10 százalékos emelést terjesztett elő és fogadott el a közgyűlés.

Újabb áremelést szorgalmaznak a taxisok

Metál arról beszélt, hogy a következő hónapokban, ha tovább emelkednek a költségek, és az inflációs hatás tovább sújtja a taxisokat, akkor kénytelenek lesznek újabb emelésekről tárgyalni a fővárossal.

Elmondta, hogy mivel a taxisokat érintő rendelet meghatározza, milyen autókkal dolgozhatnak, ezért nem tudnak a költségeiken csökkenteni, márpedig az elmúlt években drasztikusan emelkedtek az új autók árai, valamint a szerviz költségek is, nem beszélve a taxis engedélyekhez szükséges eszközökről, de az autó fóliázása is a korábbi 350 ezer forintról 500 ezer forint fölé emelkedett. A szövetség elnöke hangsúlyozta, hogy szükség van a hatósági ár megtartására, ami legalább annyira szolgálja az utasok érdekeit, mint az utasszállítókét.

A podcastban szó esett arról is, hogy a koronavírus-járvány idején több mint 2000 taxis adta vissza az engedélyét, amelyből mindössze 600 tért vissza a szakmába az elmúlt években. Metál arra a problémára, miszerint a forgalmasabb esti időszakokban szinte képtelenség autót találni azt mondta, hogy ennek

az a fő oka, hogy a Covid idején nem csak szakmát váltottak sokan, de akik maradtak, azok közül is többen az éjszakázásról nappali műszakra tértek át.

Metál Zoltán elmondta, hogy arról, hogy a taxisok benne maradhattak a kata adózást használók körében, ők is csak a híradásokból értesültek, nem történt erről előzetes egyeztetés, de összességében az ő helyzetüket ez nem oldja meg, hiszen a 12 milliós összeghatár komoly hátrányt jelent a számukra. A szabályok módosításáról folytattak egyeztetést a kormányzattal, de azt a visszajelzést kapták, hogy 2023-ban biztosan nem lesz változás ezen a téren. A Taxiszövetség elnöke hozzátette, hogy nagyon sok olyan taxis van, aki az átalány adózást választja, mivel nyugdíj előtt állnak,  és ezért nem mindegy, hogy katásként, vagy más adózási formát használva dolgoznak.

 

Kép és forrás: Napi.hu

DD.

OldA

Recent Posts

30 év után hétfőn elköszönt az utasoktól Budapest népszerű taxitársasága

Az utasoktól és a kollégáitól is elköszönt hétői Facebook-posztjában a 6×6 Taxi. A népszerű társaság közölte:…

21 óra ago

Nem szállítunk zsidókat – kidobták a taxiból a korábbi szépségkirálynőt

Miriam Mattova kanadai–szlovák modell szerint vallási alapon tették ki az út szélén, miután az Uber-sofőrje…

21 óra ago

Úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki vizsgáztatni a tíz évnél öregebb autókat

Noha korábban az Európai Bizottság ezt is felvetette, most úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki…

21 óra ago

James Bond technika és dublőrök a vizsgákon

Miért kell mobilzavaró eszközt használni a vizsgaközpontokban? Rejtett kamerákkal és apró fülhallgatókkal csalnak a vizsgákon. 300-400…

2 nap ago

Elgázolt két embert egy önvezető taxi Kínában, mindkét sérült intenzív osztályra került.

Két gyalogos került intenzív osztályra, miután szombat reggel súlyos balesetet okozott egy önvezető taxi a kínai Zhuzhou…

2 nap ago

Kigyulladhat töltés közben az ID.4, ezért visszahívást rendelt el a Volkswagen USA

A visszahívást csak több tűzeset után rendelték el. Két sürgős visszahívási akciót hirdetett a Volkswagen…

2 nap ago