Az Autós Nagykoalíció iparági felmérése alapján a független magyar autószervizek mindössze 40 százaléka fektetett forrásokat az elektromos autók javítására való felkészülésre. A maradék 60 százalék egyelőre nem költött erre és jelentős részük nem is tervez.
Utóbbiak esetében számos indok állhat a hozzáállásuk mögött. A legtöbb független autószerviz 5 évnél jóval idősebb autókkal foglalkozik elsősorban, az elektromos autók többsége pedig aránylag új, néhány éves autó, amelyek a legtöbb esetben még rendelkeznek gyári garanciával, ezért tulajdonosaik inkább márkaszervizbe viszik azokat, ha szükséges.
Szintén fontos szempont, hogy az elektromos autók fenntartása jelentősen egyszerűbb, mint a hagyományos, belső égésű motorral szerelt autóké. A mozgó alkatrészek száma sokkal alacsonyabb, nincs szükség olajcserére és egyéb általános karbantartási munkákra, ez pedig jelentős bevételi forrás a szervizeknek, így enélkül nem feltétlenül éri meg felkészülni az egyelőre eleve alacsony számú ügyfél kiszolgálására.
Emellett azoknak is nehéz felkészülni az elektromos autók javítására, akik egyébként szeretnének foglalkozni ezzel a területtel. Magyarországon az autószervizek számára az egyik legjelentősebb kihívás a munkaerő hiánya és a jelentős fluktuáció az alkalmazottak körében.
Az elektromos autók javítása pedig oktatást és eszközök beszerzését igényli, előbbit pedig csak olyan alkalmazottak számára finanszíroznák, akik biztosan velük is maradnak, de sajnos nagyon kevés van a „hűséges” autószerelőből.
Forrás: autoszektor.hu Kép: illusztráció
Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…
Amikor nem indul a kocsi, sokan csak legyintenek: „Sebaj, rácuppantom a kábeleket, és kész is.”…
2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek is…
Lekerült a napirendről a teljes tiltás, 2035-től az újonnan forgalomba kerülő autóknál nem 100 százalékkal,…
Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…
Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…