A 2022-ben elfogadott belsőégésű motorok betiltásáról szóló törvényt azóta többen is élesen bírálták, most pedig úgy tűnik a legnagyobb piacok szeretnének engedményeket.
Mint ismeretes tavaly arról döntött az Európai Unió, hogy 2035-től végérvényesen betiltják a belsőégésű motorokkal szerelt új autók értékesítését.
Az Európai Tanácsnak a héten kellene aláírnia a döntést, csakhogy az Európai Parlament a döntés megszavazása után határozatlan időre felfüggesztette azt.
Németország képviselői pedig ennek kapcsán elmondták, addig nem is szándékoznak végérvényesen megszavazni a döntést, amíg a kivételek közé nem veszik fel a szintetikus üzemanyagokkal hajtott belsőégésű motorokat.
“Szükségünk van a szintetikus üzemanyagokra, mert csak így tudjuk hosszabb távon fenntartani az autóipart. Az összes lehetséges technológiai megoldást nyitva kell hagynunk és a lehető legjobban kihasználnunk. Egyszerűen nem értem miért harcolnak az emberek az autók ellen, és miért akarnak betiltani néhányan jól működő technológiákat“- nyilatkozta a német közlekedésügyi miniszter, Volker Wissing a német ARD-nek.
A németek nincsenek egyedül a véleményükkel. Az olaszok sem rajonganak a szabályozásért, korábban csupán annyit mondott az ország közlekedésügyi minisztere, Matteo Salvini, hogy a törvénynek “semmi értelme”.
A két óriáson túl Lengyelország és Magyarország is kifejtette az EP-ben, hogy jobban meg kellene fontolni a döntést, mert súlyos károkat okozhat az egész kontinens gazdaságára nézve egy ilyen intézkedés.
A szintetikus üzemanyagok témája mostanság egyébként is népszerű az autóipar berkein belül. Több gyártó is kísérletezik a technológiával, sőt a Formula-1 is 2030-ra karbonsemleges, szintetikus üzemanyagot ígér.
Forrás: autonavigator.hu Kép: illusztráció
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…