Categories: Hírek

Megvilágított márkaemblémával jön a megújult Touareg

Átfogó műszaki és optikai frissítéssel írja tovább az idén a Volkswagen az immár több mint egymillió példányban értékesített Touareg sikertörténetét. Egyaránt áttervezték a luxus-SUV elejét és hátulját, a továbbfejlesztett futómű pedig a kényelem és a teljesítmény együttesével kelt mély benyomást. A nyári világpremier előtt a Volkswagen most ízelítőt ad csúcsmodellje frissítéseiből.

 

Még álcázott külsővel futja utolsó tesztkilométereit a svéd Lappföldön az új Touareg. Az álcaruha valójában egy hatalmas QR-kód pixeleiből áll, amely okostelefonnal beolvasva a Volkswagen Touareg internetes oldalára vezet, további információkat kínálva az új Touaregről. Noha dizájn-fejlesztései egyelőre a QR-kód fóliája alatt rejtőznek, az „álruhás királyfi” képei már konkrétan utalnak az első műszaki részletekre. Jó példa erre az orrkialakítás, ahol jól láthatók az új fejlesztésű IQ.LIGHT HD-mátrixfényszórók, valamint egy szintén új LED-fénysáv elemei

 

38 400 mikro-LED alkotta IQ.LIGHT HD-mátrixfényszórók

A HD rövidítés a különösen nagy felbontásra (High Definition) utal, amely extrém erős fénypontok összesen 38 400 mikro-LED alkotta sokaságát jelenti. Lényegesen nagyobb fényerőt biztosítva az úton, valósággal nappallá varázsolják az éjszakát, mégpedig a szemből érkezők vakítása nélkül. Oldalanként 19 200 mikro-LED oszlik el az új fényszórókban, a mátrixrendszer pedig egyfajta interaktív „fényszőnyeget” vetít a luxus-SUV sávjára. Ez az úgynevezett Sávmegvilágítás (Lane Light) jóval kényelmesebbé teszi az éjszakai vezetést, egyben az autópálya-építési szakaszok útszűkületeiben is nagyban megkönnyíti sötétben a közlekedést, mivel a fényszőnyeg optimálisan megvilágítja az éppen igénybe vett forgalmi sávot.

 

Megvilágított hátsó VW embléma

Az új Touareg a Volkswagen első modellje Európában, amely már megvilágított márkaemblémát hordoz hátulján. A vörös megvilágítású VW-embléma 2023 januárja óta már Európában is engedélyezett, míg korábban csak olyan piacokon alkalmazhatták, mint például Kína vagy az Amerikai Egyesült Államok.

 

Új futóműgeneráció

A Volkswagen a minden változatában összkerékhajtású Touareg futóművét is továbbfejlesztette. Egyebek mellett olyan tetőterhelés-érzékelő is rendelkezésre áll, amely a futómű szabályzóelektronikájával hálózatba kapcsolva terheletlen tető mellett a fokozott agilitás előnyével szolgál. Amint azonban tetőcsomagtartó-dobozt szerelnek fel, az érzékelő felismeri, majd továbbítja az információt a vezetéstámogató rendszerek, például az Elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) felé. E megoldás tovább növeli a Touareg menetstabilitását. Egyaránt új hangolást kapott az alapkivitelben szereplő acélrugós, illetve az extrafelszerelésként rendelhető, kétkamrás légrugós felfüggesztések technikája, így még szélesebb tartományt sikerült kialakítani a lehető legmagasabb fokú kényelem és az optimális menetteljesítmények között.

 

Továbbfejlesztett beltér

A Touareg az Innovision Cockpit technikáját is kínálja, amely a 38,1 centiméter (15 col) képátlójú központi érintőképernyőről, a multifunkciós kormánykerékről, illetve olyan analóg kezelőelemekkel vezérelhető, mint például a középkonzol hangerőszabályzója. Az új Touareg Innovision Cockpit rendszer többek között forgalmi sáv pontosságú navigációt és nagyfelbontású HD-térképadatokat kínál, de a hangvezérlést is továbbfejlesztették. Az alkalmazások integrációja okostelefon és az App Connect (Apple CarPlay, Android Auto) segítségével immár vezeték nélkül is elvégezhető.

A Touareg magas minőségi színvonalát a vásárlói visszajelzések kiértékelésével javították tovább. A kartámaszok és a középkonzol-kárpitok a kényelmet tovább növelve puhábbá váltak, vagyis az új Touareg szintén azon célkitűzés megtestesítője, amelynek jegyében a Volkswagen még következetesebben a vásárlók igényei szerint alakítja ki modelljeit. Átfogó frissítésük olyan harmonikusan kiegyensúlyozott, sokoldalú SUV-modellé avatja a Touareg sorozat tagjait, amelyek éppúgy kiválónak bizonyulnak a hosszú utazások során, mint a mindennapokban.

 

Az új Touareg / az új Touareg R álcázott szériaközeli tanulmány és egyelőre nem kapható kereskedelmi forgalomban.

Forrás: Porsche Hungaria

OldA

Recent Posts

Gyorsabb, mint klímával: Ilyen egyszerű lehűteni egy túlmelegedett autót

Ha az autódba beülsz, és szaunának érzed, van egy trükk, ami gyorsabban lehűti, mint a…

47 perc ago

Itt van minden, amit tudni kell a vonóhorgok felhelyezéséről

Erre érdemes figyelni, hogy elkerüljük a nagy kiadásokat Szeretne utólagosan felszerelni egy vonóhorgot - például…

1 nap ago

Roadpol speed – fókuszban a gyorshajtók

A rendőrség augusztus 4. és 10. között Magyarország egész területén sebességellenőrzést végez.  A gyorshajtók kiszűrése…

1 nap ago

Zúgnak a helikoptertaxik a Hungaroringre, 3,4 millió forint is lehet fejenként egy oda-vissza út

Hiába tiltakozott Karácsony Gergely tavaly hangosan a Forma-1 hétvégéjén jelentős számban közlekedő helikoptertaxik miatt, azok…

2 nap ago

Gyorshajtás: 25 járművet foglaltak le eddig Burgenlandban

Burgenlandban ismét lefoglalták egy gyorshajtó autóját, ezúttal Nickelsdorf/Miklóshalmanál. Ezzel az idén lefoglalt járművek száma tízre…

2 nap ago

Hetekig nehezebb lesz az élet az M0-son

Figyelmezteti a közlekedőket a Magyar Közút: heteken át tartó felújítás indul az M0-son, ezért a…

2 nap ago