Categories: Hírek

Dacia alelnök: elfogadhatatlan a villanyautók súlya

Túlzás nélkül mondhatjuk: a villanyautók komoly súlyproblémával küzdenek. Már egy átlagos elektromos modell is jóval nehezebb, mint egy hasonló méretű és kategóriájú belsőégésű társa, ám a helyzet a prémium autóknál durvul el a legjobban. Egy BMW i7 2715 kilót nyom, egy Mercedes EQS-nél 2810 kilóig pörög a mérleg, a Rolls-Royce Spectre súlya pedig épp csak 3 tonna alá várható.

 

Dacia értékesítési, marketing és operatív alelnöke, Xavier Martinet szerint ez a tendencia alapjaiban hibás. “Ha komolyan vesszük az emissziócsökkentést, a hatalmas súly elfogadhatatlan. Őrültség megengedni, hogy két-károm tonnás autókat építsenek, melyekben egyetlen ember ül, aki napi [átlag] 56 kilométert vezet.

Xavier ezután kiemelte: a Dacia tökéletesen szembemegy a fenti trendekkel, és nagy hangsúlyt fektet az autói tömegének csökkentésére. Ezt többek között azzal érik el, hogy modelljeikbe csak olyan extrákat és felszereléseket építenek be, melyekre az embereknek valóban szüksége van.

Ez egy olyan filozófia, melyet az [elektromos] Springgel már megmutattunk, mely csak 975 kilót nyom. […] Ezt az autót átlagosan napi 40 kilométert vezetik, 29 km/h-s átlagsebességgel. Ehhez egyszerűen nincs szükség nagy és nehéz akkumulátorra vagy erős motorra.

 

65 lóerőre piszkálták fel a Dacia Springet

Az se lesz gond, hogy a csomag feláras: a vásárlók 80 százaléka eddig is a legmagasabb felszereltséget választotta.

Az említett elektromos Dacia Spring egy négyüléses apró crossover, melyben egy kompakt 27,4 kilowattórás akkupakk bújik meg. A hatótáv városi használat mellett akár 305 kilométer is lehet, mely a gyártó szerint akár egy teljesen hétre is elég.

Forrás: totalcar.hu Kép: illusztráció

OldA

Recent Posts

Ez az új traffipax sokat fog kaszálni Budapesten

Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…

17 óra ago

Piros vagy fekete? Sokan még mindig rosszul bikázzák be az autót – Ön ne essen ebbe a hibába!

Amikor nem indul a kocsi, sokan csak legyintenek: „Sebaj, rácuppantom a kábeleket, és kész is.”…

17 óra ago

Vége az ingyenes gurulásnak: kilométeradó jön a villanyautókra

2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek is…

2 nap ago

Mégsem tiltják be teljesen az új benzines autók forgalmazását az EU-ban

Lekerült a napirendről a teljes tiltás, 2035-től az újonnan forgalomba kerülő autóknál nem 100 százalékkal,…

2 nap ago

Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség határa

Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…

3 nap ago

Drosztengedély – Változások 2026-tól!

Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…

4 nap ago