Categories: Hírek

Dacia alelnök: elfogadhatatlan a villanyautók súlya

Túlzás nélkül mondhatjuk: a villanyautók komoly súlyproblémával küzdenek. Már egy átlagos elektromos modell is jóval nehezebb, mint egy hasonló méretű és kategóriájú belsőégésű társa, ám a helyzet a prémium autóknál durvul el a legjobban. Egy BMW i7 2715 kilót nyom, egy Mercedes EQS-nél 2810 kilóig pörög a mérleg, a Rolls-Royce Spectre súlya pedig épp csak 3 tonna alá várható.

 

Dacia értékesítési, marketing és operatív alelnöke, Xavier Martinet szerint ez a tendencia alapjaiban hibás. “Ha komolyan vesszük az emissziócsökkentést, a hatalmas súly elfogadhatatlan. Őrültség megengedni, hogy két-károm tonnás autókat építsenek, melyekben egyetlen ember ül, aki napi [átlag] 56 kilométert vezet.

Xavier ezután kiemelte: a Dacia tökéletesen szembemegy a fenti trendekkel, és nagy hangsúlyt fektet az autói tömegének csökkentésére. Ezt többek között azzal érik el, hogy modelljeikbe csak olyan extrákat és felszereléseket építenek be, melyekre az embereknek valóban szüksége van.

Ez egy olyan filozófia, melyet az [elektromos] Springgel már megmutattunk, mely csak 975 kilót nyom. […] Ezt az autót átlagosan napi 40 kilométert vezetik, 29 km/h-s átlagsebességgel. Ehhez egyszerűen nincs szükség nagy és nehéz akkumulátorra vagy erős motorra.

 

65 lóerőre piszkálták fel a Dacia Springet

Az se lesz gond, hogy a csomag feláras: a vásárlók 80 százaléka eddig is a legmagasabb felszereltséget választotta.

Az említett elektromos Dacia Spring egy négyüléses apró crossover, melyben egy kompakt 27,4 kilowattórás akkupakk bújik meg. A hatótáv városi használat mellett akár 305 kilométer is lehet, mely a gyártó szerint akár egy teljesen hétre is elég.

Forrás: totalcar.hu Kép: illusztráció

OldA

Recent Posts

Változás jön a magyar jogosítványoknál

Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…

3 óra ago

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

1 nap ago

Hatalmas horderejű bejelentésekkel érkezik a Toyota az idei Japán Mobilitási Kiállításon

Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…

2 nap ago

Olcsóbb lesz a jogosítvány: oktató helyett a szülők is taníthatják a kezdő sofőröket

Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…

2 nap ago

Az október 23-i hosszú hétvégén lesz utoljára nyitva a Pesti alsó rakpart 2025-ben

Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…

3 nap ago

Ön is e-cigizik vezetés közben? Mostantól ez tilos lehet – mutatjuk, miért!

Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…

4 nap ago