A Toyota kezdeményezésével létrejött, mára a Daihatsut, az Isuzut és a Suzukit is magában foglaló, a C.A.S.E technológiák (Connected, Autonomous, Shared, Electric – azaz összakapcsolt, önvezető, megosztott és elektromos) fejlesztését célzó közös vállalat, a Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT) partnerségi megállapodást kötött a japán Fukuoka prefektúrával, amelynek célja a zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművek elterjedésének kiterjesztése. Egészen pontosan a mindennapi élethez nagyban hozzájáruló, a logisztikai iparban és a tömegközlekedésben használatos járművekről van szó. A cél a hidrogéntársadalom fejlődésének előmozdítása a karbonsemlegesség elérése érdekében.
A hidrogén a karbonsemlegesség kulcsfontosságú technológiájaként szerepel a japán kormány zöld növekedési stratégiájában. Fukuoka prefektúra még tavaly augusztusban új hidrogénstratégiát is bejelentett, amely a Fukuoka Prefektúra Zöld Hidrogén Növekedési Stratégia névre hallgat.
Ennek részeként a prefektúra vezetése célzott kezdeményezéseket fog végrehajtani a „hidrogéntermelés innovációira”, beleértve a zöld hidrogén használatának kiterjesztését, amely nem bocsát ki széndioxidot a termelés során, a „hidrogénfelhasználás kiterjesztését” a gyárakban és a mobilitásban, valamint a „koncentrációt a hidrogénnel kapcsolatos iparágakban” e tevékenységek révén.
A prefektúra különösen nagy hangsúlyt fektet a teherautók és más, stabil, nagy hidrogénigényű üzemanyagcellás mobilitási lehetőségek korai bevezetésére. A cél az, hogy a hidrogén üzemanyagot hozzáférhetőbbé tegyék a prefektúra lakosai számára, miközben bővítik felhasználását és elősegítik az ipari és regionális fejlődést.
A CJPT az elektrifikáción és a logisztikai hatékonyságon dolgozik olyan kezdeményezések formájában, amelyek célja a C.A.S.E.-technológiák társadalmi bevezetésének és terjeszkedésének felgyorsítása, valamint a társadalmi problémák kezelésének és a karbonsemlegesség megvalósításának elősegítése.
Az elektrifikáció területén a Toyota és a CJPT Fukuoka prefektúrával közösen az öntöltő hibrid elektromos (HEV), plug-in hibrid elektromos (PHEV) és akkumulátoros elektromos járművek (BEV) mellett egy kereskedelmi és nyilvános hidrogén üzemanyagcellás elektromos (FCEV) mobilitási terv megvalósításán is dolgozik, amely az elektromos járműveket a mindennapi élet részévé teszi a hidrogén felhasználásának bővítése érdekében, mindezt Japán energiahelyzetének fényében. A CJPT és Fukuoka abban bízik, hogy ezek az ágazatközi partnerségek a lehető legtöbb emberre kiterjesztik az együttműködést a hidrogéntársadalom létrehozása érdekében.
Annak érdekében, hogy Japán 2050-re elérje a karbonsemlegességre vonatkozó célkitűzését, egyre nagyobb szükség van olyan konkrét kezdeményezésekre, amelyek célja fenntartható társadalmak felépítése, amelyek továbbadhatók a jövő generációinak. Ezt szem előtt tartva Fukuoka prefektúra és a CJPT megvitatta közös törekvését a hidrogéntársadalom létrehozására, és közösen dolgoznak a hidrogén üzemanyagcellás elektromos mobilitás kiterjesztésén.
Az együttműködés fő pillérei:
A partnerség konkrét kezdeményezései közé tartozik az hidrogén üzemanyagcellás elektromos mobilitás használatának további kiterjesztése, kezdve azzal, hogy a logisztikai szolgáltatók már most elkezdték használni a könnyű hidrogén üzemanyagcellás elektromos teherautókat. Amellett, hogy növeli az élelmiszerek, napi szükségleti cikkek és egyéb áruk elosztására szolgáló könnyű hidrogén üzemanyagcellás elektromos teherautók elterjedését, a partnerség mérlegeli és megtervezi az üzemanyagcellás mobilitás fokozatos bővítését közép- és hosszú távon.
Ebbe beletartoznak a közfeladatok ellátását célzó hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművek, például szeméttömörítő teherautók (szemétgyűjtés) és mentőautók használata épp úgy, mint a regionális tömegközlekedés áttérését a hidrogén üzemanyagcellás elektromos buszok használatára. A kisebb méretű hidrogén üzemanyagcellás elektromos buszok a városi mobilitásban kapnak majd szerepet, de kialakításra kerül majd a távolsági áruszállításban használt üzemanyagcellás teherautók kiszolgálását célzó infrastruktúra is a főbb kereskedelmi útvonalakon.
Fukuoka prefektúrából indulva – amely az ország második legnagyobb kikötőjeként Nyugat-Japánban az egyik legnagyobb teherautóforgalommal rendelkezik, és ahol a hidrogént már használják, és a terjeszkedést tervezik Kyushuban – a prefektúra és a CJPT együtt fog működni egy praktikus és fenntartható hidrogéntársadalom kialakításán.
Forrás/képek: Toyota CE
Sajtótájékoztatót tartott szerdán Berzai Zsolt rendőr alezredes, az ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály Balesetmegelőzési Osztály osztályvezetője, ahol bejelentést tett: csütörtöktől…
Karambolozott a levegőben két repülő autó a közelgő kínai légishow próbáján, az egyik jármű megsérült…
A múlt héten a BKK megküldte a Fővárosi Taxirendelet módosításának tervezetét a taxis szakmai és…
A rendőrség egy pécsi baleset szemtanúit keresi. A Pécsi Rendőrkapitányság 02010/3002/2025. bűnügyi számon nyomozást folytat…
Alaposan átrendezi az új uniós szabályozás a jogosítványokkal kapcsolatos eddigi rendszert. A hazai részletes szabályok…
Lehetséges, hogy az ön autójában lévő légzsák hibásan működik – vagy ami még rosszabb, egyáltalán…