Categories: Hírek

Eldőlt a népligeti felüljáró sorsa, káoszt okozhat a közlekedésben

Február 20-án, hétfőn indul az ideiglenes forgalmi rend kialakítása a népligeti felüljárón az 1978-ban átadott műtárgy állapotának részletes feltérképezését célzó munkálatok részeként. A hídon a városközpont irányába egy, a városközpontból kifelé változatlanul két sáv lesz járható. A felüljárón továbbra is biztonságosan lehet közlekedni az érvényben lévő súlykorlátozás figyelembevételével.

 

A 12 tonnánál nehezebb járművek nem hajthatnak át a felüljárón, a BKK által üzemeltetett buszok esetében a 19 tonnánál nehezebb járművekre vonatkozik a korlátozás. A hídon a Budapest Közút Zrt. megbízásából két hossztartó hídgerendát bontanak ki, majd a kiemelt mintákon és a feltáruló szerkezeti elemeken szakemberek bevonásával helyszíni és laboratóriumi vizsgálatokat végeznek.

A Budapest Közút közleményében jelezte, hogy folyamatosan ellenőrizték a kiemelt közlekedési szereppel rendelkező, hatalmas terhelésnek kitett, 45 éves híd műszaki állapotát, és mostanra.

A SZERKEZETI ELEMEK TOVÁBBI ALAPOS FELÜLVIZSGÁLATA IS SZÜKSÉGESSÉ VÁLT.

A forgalomterelés kiépítése február 20-án kezdődik: a felüljáró Pénzverde előtti szakaszán, a városközpont felé vezető oldalon a külső sávot körülbelül 200 méter hosszban egymásba kapcsolt beton terelőelemekkel választják el. A városközpont irányába egy, a városközpontból kifelé változatlanul két sáv lesz járható. A felüljáró alatt a 2022 decemberében lezárt parkolóhelyek továbbra sem lesznek használhatók, valamint a híd alatt vezető kerékpáros nyomvonal is lezárva marad.

A felüljáró érintett szakaszán a burkolat, a szalagkorlát, a szegély és a dilatációk elbontását követően két hossztartó hídgerendát emelnek ki. A laboratóriumba szállított mintákat átfogó műszaki vizsgálat során ellenőrzik. A bontással szabaddá vált szerkezeti elemek állapotát a helyszínen is vizsgálják majd.

Kiderül, mennyire terhelhető a híd

A műszaki felmérésen meghatározzák, hogy a híd milyen mértékben terhelhető, és azt is, hogy milyen további beavatkozásokat kell még elvégezni rajta. A laboratóriumi és a helyszíni felméréssel párhuzamosan a felüljárón ideiglenes védőkorlát épül a vasbeton terelőelemeken belül, és kialakítják az ideiglenes vízelvezetést is – mindez a hídon haladó, illetve a híd alatti forgalom biztonságát, illetve a szabadon maradó szerkezetek védelmét szolgálja.

A helyszíni vizsgálatok után ideiglenes jelleggel helyreállítják és kijavítják a megbontott vasbeton felületeket, hogy megakadályozzák a további állagromlást.

A HELYSZÍNI MUNKÁK VÁRHATÓAN JÚLIUS ELEJÉN FEJEZŐDNEK BE.

A műszaki felmérés eredményeinek kiértékelése után őszre készül részletes szakvélemény a szerkezeti elemekről, valamint a híd további használhatóságának feltételeiről.

Forrás: index.hu Kép: illusztráció

Double D

Recent Posts

Eljött a pillanat: vége a sorban állásnak a horvát autópályákon

Megszűnik a fizetőkapuknál való megállás, az autósok folyamatosan haladhatnak majd az autópályákon. Horvátország megkezdi az…

8 óra ago

Elkészült a világ első autópályája, amelyen vezeték nélkül lehet tölteni az elektromos autókat

Az innováció lehetővé teszi, hogy az autók, buszok és teherjárművek vezetés közben is energiához jussanak,…

24 óra ago

Ebben a 10 városban a legdrágább a taxizás

A Deutsche Bank elemzésében a világ 69 nagyvárosában nézte meg, mi, mennyibe kerül, és ezek…

2 nap ago

Terjeszkedik Közép- és Kelet-Európában a Genius Automotive magyarországi érdekeltsége

Megkezdte a terjeszkedést a közép-kelet-európai régióban az Omoda és Jaecoo autómárka magyarországi importőre, a Genius…

2 nap ago

Taposson a fékbe! Most kiderül, milyen messzire lát el a traffipax

Hirtelen meglátjuk az út mentén az ismerős dobozt, benne egy optikával. Beletaposunk a fékbe, mert…

2 nap ago

Újabb helyeken korlátozták a parkolást Budapesten

Kizárólagos lakossági parkolóhelyek kialakításával segítik a helyi lakosokat. Új rendelkezést hozott Zugló önkormányzata azért, hogy…

2 nap ago