Alig vagyunk túl a Toyota Dakaros címvédésén, el is indult a 2023-as WRC szezon, amelynek eredménye után kijelenthető, a japán autógyártó motorsport tevékenységét összefogó versenyistálló, a TOYOTA GAZOO Racing nem is álmodhatott volna jobb évkezdésről. Ogier ugyanis a kilencedik alkalommal nyerte meg a Monte-Carlo Rallyt – míg a TOYOTA GAZOO Racing kettős győzelmet aratott.
A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team kettős győzelemmel kezdte meg a 2023-as FIA Rally Világbajnokságot a Monte-Carlo Rallyn, miközben a csapattársa, Kalle Rovanperä előtt végző Sébastien Ogier rekordot döntött győzelmével a legendás versenyen.
A többnyire száraz időjárás miatt az idei rally a szokásosnál is kimagaslóbb teljesítményt igényelt a versenyzők részéről, és Ogier már a rajttól öt sima szakaszgyőzelemmel vezette a mezőnyt, és péntek ebédidőre félperces előnnyel állt az élen. A GR YARIS Rally1 HYBRID a szezon első 11 szakaszán a leggyorsabb volt, sorozata csak szombat délután ért véget – ekkorra Ogier már arra koncentrált, hogy megtartsa vezető pozícióját. 16 másodperces előnyt szerzett Rovanperävel szemben az utolsó napon, amikor megszerezte nyolcadik és kilencedik szakaszgyőzelmét a hétvégén, és végül 18,8 másodperces különbséggel végzett az első helyen.
Ogier 56. WRC fordulógyőzelme egyben az első diadal volt navigátora, Vincent Landais számára, amely már a második közös versenyükön összejött, hiszen a pilóta csak a tavalyi szezon végén kezdett el együtt dolgozni a feltörekvő francia navigátorral. Ez egyben a Toyota ötödik Monte-Carlo Rally győzelme az ötödik különböző modellel: a GR YARIS Rally1 HYBRID a hétvégi 18 szakaszból kettő kivételével mindegyiket megnyerte.
Mivel Ogier ismét csak a kiválasztott fordulókon vesz részt ebben a szezonban, a második hely plusz a ralizáró Power Stage győzelem ideális kezdést jelentett Rovanperä és a navigátora, Jonne Halttunen számára, hogy megvédjék tavaly megszerzett első bajnoki címüket. Rovanperä önbizalma és tempója folyamatosan nőtt a hétvége során, összesen hat szakaszgyőzelmet aratva ért fel pályafutása során először a Monte-Carlo Rally dobogójára.
Elfyn Evans csapattársaihoz hasonlóan erős tempót mutatott az egész hétvégén, és második is volt Ogier mögött, majd péntek délelőtt az 5-ös gyorsasági szakaszon egy sérült gumiabroncs miatt körülbelül 40 másodpercet veszített.
Navigátorával, Scott Martinnal a vasárnap délelőtti megpördülés ellenére mindössze 27,8 másodperccel maradtak le a dobogóról, és így végeztek a negyedik helyen. A páros harmadik lett a Power Stage szakaszon is, így három további bónuszponttal gazdagodtak.
A TGR szezonjának erőteljes kezdetét Takamoto Katsuta tette teljessé a WRC Challenge Program színeiben. Eddigi legerősebb teljesítményét nyújtotta a Monte-Carlo Rallyn navigátorával, Aaron Johnstonnal együtt: több szakaszon is csatlakoztak csapattársaikhoz a legjobb négy között, és összesítésben a hatodik helyen végeztek.
Toyota CE
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…
Az október 23-ai rendezvények és gyűlések miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz 2025. október 26-ig Budapest több…
Európa gyors ütemben halad az elektromobilitás felé, és ennek az átállásnak az egyik legnagyobb vesztesei…