Categories: Hírek

Budapesten találkoztak a világ nagyvárosainak közlekedésszervezői

Londontól Szingapúrig a világ számos nagyvárosából érkeztek közlekedésszervező cégek vezető szakemberei Budapestre, a BKK adott otthont ugyanis a UITP (Nemzetközi Közösségi Közlekedési Szövetség) Közlekedésszervezői Bizottság soros ülésének. A program fő témái az egyes városok mobilitási aktualitásai mellett a közösségi közlekedés újrapozicionálása és az infrastruktúra-rendszerek rugalmasságának kérdései voltak. Mindemellett a résztvevők részletesen megismerhették a vendéglátó Budapest közösségi közlekedésének sajátosságait

 

 

Közel húsz országból érkeztek résztvevők a BKK központjában tartott bizottsági ülésre: Szingapúr, Frankfurt, London és New York közösségi közlekedésszervező társaságai egyaránt képviseltették magukat a UITP eseményén. Budapest közlekedésszervezője, a BKK alapítása óta részese és aktív formálója a nemzetközi szakmai munkának.

A BKK aktív a nemzetközi szakmai munkában

Ezért is merült fel a gondolat, hogy a magyar főváros legyen a vendéglátója ennek a bizottsági ülésnek, amelynek fő témái az egyes városok előtt álló mobilitási kihívások mellett a közösségi közlekedés újrapozicionálása és az infrastruktúra-rendszerek ellenállóképességének kérdései voltak. A világ nagyvárosainak közösségi közlekedését szervező társaságai hasonló kihívásokkal küzdenek, így az információ- és tapasztalatcsere minden elkötelezett szakember alapvető érdeke és a fejlődés feltétele. Ezért tartotta fontosnak a BKK, hogy vendéglátóként is erősítse nemzetközi szerepvállalását – mondta el köszöntőjében dr. Walter Katalin vezérigazgató, aki részletesen bemutatta a résztvevőknek a BKK 2022-es eredményeit és a közeljövő kihívásait.

Elvarázsolta a szakembereket a kisföldalatti

A résztvevők az előadások és megbeszélések után látogatást tettek az M1-es, az M4-es és az átadás előtt álló, felújított M3-as metró egyes szakaszain. A kisföldalatti vívta ki a legnagyobb figyelmet a szakemberek körében, hiszen a több mint 100 éves infrastruktúra felújítása és üzemeltetése nem budapesti sajátosság, más nagymúltú városokat is kihívások elé állít. Ahogyan az akadálymentesítés is, amely az ötven évvel ezelőtt kialakított metróaluljárók felújításánál igényelt különleges megoldásokat (például az M3-as metró ferde liftje).

A héten lezajlott szakmai eseményen elhangzottak részét képezik majd a UITP most készülő szakmai kiadványainak és ajánlásainak.

Forrás/képek: bkk.hu

Double D

Recent Posts

Ebben a 10 városban a legdrágább a taxizás

A Deutsche Bank elemzésében a világ 69 nagyvárosában nézte meg, mi, mennyibe kerül, és ezek…

21 óra ago

Terjeszkedik Közép- és Kelet-Európában a Genius Automotive magyarországi érdekeltsége

Megkezdte a terjeszkedést a közép-kelet-európai régióban az Omoda és Jaecoo autómárka magyarországi importőre, a Genius…

21 óra ago

Taposson a fékbe! Most kiderül, milyen messzire lát el a traffipax

Hirtelen meglátjuk az út mentén az ismerős dobozt, benne egy optikával. Beletaposunk a fékbe, mert…

22 óra ago

Újabb helyeken korlátozták a parkolást Budapesten

Kizárólagos lakossági parkolóhelyek kialakításával segítik a helyi lakosokat. Új rendelkezést hozott Zugló önkormányzata azért, hogy…

22 óra ago

Most megmondjuk, miért ne vezessen télikabátban, de ha mégis, így használja a biztonsági övet

Télikabátban vezet? A Volvo Car Poland megbízásából végzett kutatás szerint a lengyel sofőrök akár 83%-a…

2 nap ago

A 6×6 Taxi felfüggeszti működését

A 6x6 Taxi felfüggeszti működését, indoklásul számos nehezséget említenek, amelyek kiderülnek abból a levélből, melyet…

3 nap ago