Categories: Hírek

Budapesten találkoztak a világ nagyvárosainak közlekedésszervezői

Londontól Szingapúrig a világ számos nagyvárosából érkeztek közlekedésszervező cégek vezető szakemberei Budapestre, a BKK adott otthont ugyanis a UITP (Nemzetközi Közösségi Közlekedési Szövetség) Közlekedésszervezői Bizottság soros ülésének. A program fő témái az egyes városok mobilitási aktualitásai mellett a közösségi közlekedés újrapozicionálása és az infrastruktúra-rendszerek rugalmasságának kérdései voltak. Mindemellett a résztvevők részletesen megismerhették a vendéglátó Budapest közösségi közlekedésének sajátosságait

 

 

Közel húsz országból érkeztek résztvevők a BKK központjában tartott bizottsági ülésre: Szingapúr, Frankfurt, London és New York közösségi közlekedésszervező társaságai egyaránt képviseltették magukat a UITP eseményén. Budapest közlekedésszervezője, a BKK alapítása óta részese és aktív formálója a nemzetközi szakmai munkának.

A BKK aktív a nemzetközi szakmai munkában

Ezért is merült fel a gondolat, hogy a magyar főváros legyen a vendéglátója ennek a bizottsági ülésnek, amelynek fő témái az egyes városok előtt álló mobilitási kihívások mellett a közösségi közlekedés újrapozicionálása és az infrastruktúra-rendszerek ellenállóképességének kérdései voltak. A világ nagyvárosainak közösségi közlekedését szervező társaságai hasonló kihívásokkal küzdenek, így az információ- és tapasztalatcsere minden elkötelezett szakember alapvető érdeke és a fejlődés feltétele. Ezért tartotta fontosnak a BKK, hogy vendéglátóként is erősítse nemzetközi szerepvállalását – mondta el köszöntőjében dr. Walter Katalin vezérigazgató, aki részletesen bemutatta a résztvevőknek a BKK 2022-es eredményeit és a közeljövő kihívásait.

Elvarázsolta a szakembereket a kisföldalatti

A résztvevők az előadások és megbeszélések után látogatást tettek az M1-es, az M4-es és az átadás előtt álló, felújított M3-as metró egyes szakaszain. A kisföldalatti vívta ki a legnagyobb figyelmet a szakemberek körében, hiszen a több mint 100 éves infrastruktúra felújítása és üzemeltetése nem budapesti sajátosság, más nagymúltú városokat is kihívások elé állít. Ahogyan az akadálymentesítés is, amely az ötven évvel ezelőtt kialakított metróaluljárók felújításánál igényelt különleges megoldásokat (például az M3-as metró ferde liftje).

A héten lezajlott szakmai eseményen elhangzottak részét képezik majd a UITP most készülő szakmai kiadványainak és ajánlásainak.

Forrás/képek: bkk.hu

Double D

Recent Posts

Elfogytak a villanyautókra szánt állami milliárdok

Üres a kassza, az állami támogatásból elektromos autóra pályázó cégek mind a 30 milliárd forintra…

1 nap ago

Úgy megugrott az elektromos autók száma Magyarországon, hogy drasztikusan bezuhantak az árak

Márciusban minden korábbinál nagyobb ütemben bővült a zöld rendszámos autók száma Magyarországon – egyetlen hónap…

1 nap ago

Helyi iparűzési adó – Megkezdődött az adószámlák kiküldése

A helyi iparűzési adót most már második éve egyösszegben, május 31-ig (mivel ez a nap…

2 nap ago

Sérült taxi fóliázása – nincs száradási idő?

Az elmúlt 12 évben senkinek sem zárolták a taxi engedélyét olyan apróságnak tűnő probléma miatt,…

3 nap ago

Razzia a Belvárosban, Erzsébetvárosban és Terézvárosban

A több mint száz fő bevonásával zajló művelet központja a VII. kerületi körzeti megbízotti iroda…

3 nap ago

Örülhetnek az autósok, tovább csökkennek az üzemanyagárak

Keddtől 2 forinttal csökken ismét a benzin és a gázolaj nagykereskedelmi ára, ezzel úgy néz…

3 nap ago