Categories: Hírek

Budapesten találkoztak a világ nagyvárosainak közlekedésszervezői

Londontól Szingapúrig a világ számos nagyvárosából érkeztek közlekedésszervező cégek vezető szakemberei Budapestre, a BKK adott otthont ugyanis a UITP (Nemzetközi Közösségi Közlekedési Szövetség) Közlekedésszervezői Bizottság soros ülésének. A program fő témái az egyes városok mobilitási aktualitásai mellett a közösségi közlekedés újrapozicionálása és az infrastruktúra-rendszerek rugalmasságának kérdései voltak. Mindemellett a résztvevők részletesen megismerhették a vendéglátó Budapest közösségi közlekedésének sajátosságait

 

 

Közel húsz országból érkeztek résztvevők a BKK központjában tartott bizottsági ülésre: Szingapúr, Frankfurt, London és New York közösségi közlekedésszervező társaságai egyaránt képviseltették magukat a UITP eseményén. Budapest közlekedésszervezője, a BKK alapítása óta részese és aktív formálója a nemzetközi szakmai munkának.

A BKK aktív a nemzetközi szakmai munkában

Ezért is merült fel a gondolat, hogy a magyar főváros legyen a vendéglátója ennek a bizottsági ülésnek, amelynek fő témái az egyes városok előtt álló mobilitási kihívások mellett a közösségi közlekedés újrapozicionálása és az infrastruktúra-rendszerek ellenállóképességének kérdései voltak. A világ nagyvárosainak közösségi közlekedését szervező társaságai hasonló kihívásokkal küzdenek, így az információ- és tapasztalatcsere minden elkötelezett szakember alapvető érdeke és a fejlődés feltétele. Ezért tartotta fontosnak a BKK, hogy vendéglátóként is erősítse nemzetközi szerepvállalását – mondta el köszöntőjében dr. Walter Katalin vezérigazgató, aki részletesen bemutatta a résztvevőknek a BKK 2022-es eredményeit és a közeljövő kihívásait.

Elvarázsolta a szakembereket a kisföldalatti

A résztvevők az előadások és megbeszélések után látogatást tettek az M1-es, az M4-es és az átadás előtt álló, felújított M3-as metró egyes szakaszain. A kisföldalatti vívta ki a legnagyobb figyelmet a szakemberek körében, hiszen a több mint 100 éves infrastruktúra felújítása és üzemeltetése nem budapesti sajátosság, más nagymúltú városokat is kihívások elé állít. Ahogyan az akadálymentesítés is, amely az ötven évvel ezelőtt kialakított metróaluljárók felújításánál igényelt különleges megoldásokat (például az M3-as metró ferde liftje).

A héten lezajlott szakmai eseményen elhangzottak részét képezik majd a UITP most készülő szakmai kiadványainak és ajánlásainak.

Forrás/képek: bkk.hu

Double D

Recent Posts

Műszaki vizsgáztatás: száz nap alatt 1068 alkalommal vesztegették meg a kormánytisztviselőket

A nyomozó ügyészség bűnszövetségben, üzletszerűen elkövetett hivatali vesztegetés elfogadásának bűntette és más bűncselekmények miatt emelt…

18 óra ago

Bezuhant a legkedveltebb használt elektromos autó ára: ennyiért lehet most Tesla Model 3-at venni

Jelentősen csökkent a használt elektromos autók ára Magyarországon 2025 első felében. A Használtautó.hu adatai szerint…

18 óra ago

Felelőtlen taxis

Pozitív lett a kábítószergyorsteszt annál a férfinél, aki balesetet okozott Ferencvárosban taxijával, amivel szórakozni vitte…

2 nap ago

Kötelezővé tennék, amit senki sem akar: így bukhatja el az EU az elektromos autós álmait

Az Országos Flottafelmérés eredménye szerint a magyar vállalati autóparkok egyre idősebbek, a cégek többsége pedig…

2 nap ago

Amerika szabadulna a stop-start rendszerektől

Akkor sem spórolhatsz a benzinnel, ha szeretnél! A stop-start rendszerek fontos szerepet játszanak az üzemanyag-fogyasztás csökkentésében és…

3 nap ago

Mostantól akár 40 fokban is tilos az autóklíma Olaszországban!

Új szankciók jönnek a légkondik helytelen használatáért. A nyár beköszöntével és a magas hőmérsékletekkel a…

3 nap ago