Categories: Hírek

Kitiltaná a robogókat Budapest belvárosából a Levegő Munkacsoport

 „Javasoljuk a parkolási díjfizetés kiterjesztését és a díjak emelését, hiszen ez az egyik leghatékonyabb eszköz a gépjárműforgalom csökkentésére” – írja friss közleményében a Levegő Munkacsoport. A szervezet a közleményben azokat a javaslatokat listázza, amiket a Fővárosi Önkormányzatnak nyújtottak be a károsanyag-kibocsátás csökkentése és Budapest élhetőbbé tétele érdekében.

 

 

Amint az elmúlt hónapok tapasztalatai bizonyítják, a parkolási díjak emelése a nem helyben lakók részére a helyi lakók széles körű támogatottságát élvezi. Azt pedig, hogy a helyben lakók parkolási díjainak bizonyos mértékű emelését is elfogadják az érintettek, bizonyítja a Józsefvárosi Önkormányzat intézkedése, amely nemrég megszüntette az ingyenes lakossági parkolást és 18 000 és 30 000 forint közötti összegben állapította meg részükre az éves díjat” – mondta el Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke.

A civil szervezet javasolja továbbá a belső égésű motorral hajtott robogók kitiltását Budapest belvárosából, mivel „egy ilyen robogó egészségkárosító szénhidrogén-kibocsátása ezerszerese is lehet egy teherautóénak, csak rákkeltő benzolból százszor annyit bocsát ki, mint egy régebbi személyautó”.

Mivel a Fővárosi Közgyűlés két éve vállalta, hogy 2030-ig legalább 40 százalékkal csökken Budapesten az üvegházhatású gázok kibocsátása, de azóta kevés előrelépés történt az ügyben, a Levegő Munkacsoport javasolja azt is, hogy a Közgyűlés fogadjon el éves kibocsátási célértékeket és ezek elérését lehetővé tevő intézkedéseket.

A szervezet szerint az Üllői út, a Bajcsy-Zsilinszky út és a Váci út forgalomcsillapítása is kifejezetten gyorsan megvalósítható lenne, az M3-as metró felújítása után ezeken a főutakon a buszsávot nem kellene visszaadni az autóforgalomnak, hanem fizikailag elválasztott kerékpársávot és zöld sávot lehetne létrehozni itt.

Emellett javasolják iskolautcák kialakítását is, azaz hogy „ahol csak lehetséges, a gyerekek biztonsága és egészségük megóvása érdekében korlátozzák a gépkocsik behajtását az iskolák melletti utcákba, különösen a reggeli érkezés és a délutáni távozás óráiban”.

Forrás: telex.hu kép: illusztráció

Double D

Recent Posts

Korrupt vizsgaállomásra csaptak le a rendőrök, több embert letartóztattak

A gyanú szerint kenőpénzért cserébe engedtek át autókat a vizsgán. Hazánkban továbbra is előfordul, hogy…

20 óra ago

Egymillió Toyotát, Lexust és Subarut hívnak vissza, magyar autók is érintettek

Olyan probléma akadt a szoftverrel, amit sajnos nem lehet távolról megoldani. Óriási visszahívási akciót indított…

20 óra ago

Új traffiboxokat helyeztek ki forgalmas budapesti kereszteződésekben

Itt figyelik árgus szemekkel az autósokat Újpest több forgalmas pontján új sebességmérő dobozokat helyeztek ki…

2 nap ago

Eljött a pillanat: vége a sorban állásnak a horvát autópályákon

Megszűnik a fizetőkapuknál való megállás, az autósok folyamatosan haladhatnak majd az autópályákon. Horvátország megkezdi az…

3 nap ago

Elkészült a világ első autópályája, amelyen vezeték nélkül lehet tölteni az elektromos autókat

Az innováció lehetővé teszi, hogy az autók, buszok és teherjárművek vezetés közben is energiához jussanak,…

3 nap ago

Ebben a 10 városban a legdrágább a taxizás

A Deutsche Bank elemzésében a világ 69 nagyvárosában nézte meg, mi, mennyibe kerül, és ezek…

5 nap ago