Akik évek, évtizedek óta hurcolják magukkal és gyűrögetik a farzsebükben a jogosítványukat és a forgalmi engedélyüket, azok biztosan különösen örültek a hírnek, hogy 2023. január 1-jétől már nem kell maguknál tartaniuk ezeket az okmányokat – írta meg a promotions.hu
Miért is kellene? Az elektronikus ügyintézés, adatellenőrzés ma már eljutott arra a szintre, hogy papírok nélkül is azonosíthatók a sofőrök. Az új évtől tehát nem számít jogsértésnek, ha a járművezetők a jogsit és a forgalmit nem tartják maguknál, amennyiben azok érvényesek és szerepelnek a hatósági nyilvántartásokban – de mi a helyzet baleset esetén?
Erre a forgatókönyvre gondolt a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ), amikor kiadott egy sajtóközleményt a témában. Vajon milyen okmányokra lehet szükségünk közúti baleseteknél?
„Ez a kérdés abban az esetben merülhet fel, amikor nem történik személyi sérülés (mivel akkor kötelező rendőrt hívni), és az érintettek nem tartják szükségesnek a rendőrség értesítését. Jó tudni, hogy a mostani jogszabály-módosítás nem változtat azon a törvényi rendelkezésen, hogy a balesetben érintettek a helyszínen kötelesek átadni egymásnak a személy, a gépjármű és a biztosítási szerződés azonosításához szükséges adatokat” – olvasható a MABISZ közleményében. Véleményük szerint a kártérítési eljárás lefolytatásához általában elegendő a rendszám, esetleg az alvázszám megadása, mivel ezekkel a jármű és az üzemben tartója beazonosítható.
A szövetség felhívja a sofőrök figyelmét arra, hogy a jogosítvány hiánya vagy érvénytelensége a biztosító visszkeresetét (vagyis a kifizetett kártérítési összeg visszakövetelését) eredményezheti, ami a vétkes félnek azért elég komoly fejfájást okozhat.
A MABISZ szerint tehát aki biztosra akar menni, annak minden esetben érdemes rendőrt hívnia, annak érdekében, hogy valós adatok kerüljenek a kárbejelentőre. A hatóságok biztosan nem fognak örülni annak, ha minden csip-csup koccanáshoz őket riasztják, itt a rendszer tehát még javításra szorul.
Forrás: promotions.hu kép: illusztráció
Augusztus 9-től 17-ig fontos villamospálya- és útburkolat-felújítási munkák lesznek Budapest egyik legforgalmasabb csomópontjában, az Astoriánál.…
Megújult az E.ON Drive Infrastructure (EDRI) több mint 400 elektromosautó-töltőpontból álló hálózata: új arculatot kaptak…
Fémdoboz, ami néha mér, néha csak figyel – mégis egyre többen lassítanak miatta. A Trafibox…
Metál Zoltán, az Országos Taxiszövetség elnöke az ATV reggeli műsorában: Forrás: ATV
Sokan terveznek autós nyaralást, ám az egyes európai országok gyakorlata között jelentős eltérés mutatkozhat autópálya…
Mindig kérdés, hogy külföldi utazásokon az adott ország rendőrei milyen iratokat és kötelező tartozékokat kérhetnek…