Categories: HírekKönyvelés

Emeljünk?

Lassan kezd körvonalazódni, hogy milyen költségemelkedéssel kell szembesülniük a taxis vállalkozóknak jövőre. Vélhetően sokkal magasabbal, mint az elmúlt 10 évben bármikor. Felmerül tehát a kérdés: mi legyen a tarifával?

 

Talán túlságosan belekényelmesedtünk a 480 forintos hatósági üzemanyagárba, így most némileg meglepetten figyeljük a kútoszlopon pörgő számokat. Már harmincezer és még meg sem állt? Hát mi lesz a vége? Bizony egy nagyobb kategóriájú dízel autót manapság közel 50 ezer forintért lehet teletankolni. A benzinesek sem nagyon ússzák meg 35 ezer alatt. És ez csak egy tétel, ami befolyásolja költségeinket, ezen keresztül tarifánkat.

Számoljunk egy 10 litert fogyasztó benzines autóval.

Igen, lehet, hogy a tiéd nem eszik annyit… nyáron, autóúton egyenletes sebességgel. De most tél van, városban autózunk, dugóban pöfögünk, és hát fűteni is kell az autót. Legyen tehát a számítás alapja 10 liter. Száz kilométerenként 10 literes fogyasztás az tíz kilométerenként egy liter, ez lett most 210 forinttal drágább. Kilométerenként 20 forinttal, az összes kilométerekre vetítve.

És ez még csak az üzemanyag. Ha esetleg éppen új autót kellene beállítani a vállalkozásunkba, legalább 30-40 százalékkal magasabb vételárral kell számolnunk, mint néhány éve. Nőnek a biztosítási díjak, a járulékok, az egyéb adminisztrációs költségek. A taxis vállalkozó (és családja) is eszik, az élelmiszerek drágulása közelít az 50 százalékhoz. Az az életszínvonal, amit jelenlegi tarifánkkal elértünk, csökkenni látszik.

A szolgáltató vállalkozóknak, mint amilyen a taxis is, több szempontot kell mérlegelnie, amikor megállapítja szolgáltatásának díját. Az első természetesen az, hogy a vállalkozás nyereséges legyen, hiszen ebből él, és tartja el családját. Ha egy kis többletmunkával többletjövedelemhez jut, az sincs ellenére. Árait is emelheti bizonyos határokon belül, hogy vállalkozása nyereségét növelje.

Igen ám, de mi az a bizonyos határ?

Úgy nevezik: fizetőképes kereslet. Azon a vékony mezsgyén kell egyensúlyoznia, ami már megfelelő jövedelmet termel, és a piac még éppen elfogadja.

Azok a taxis vállalkozók és társaságok, ahol nincs meghatározott tarifa, viszonylag könnyű helyzetben vannak. Felmérik a keresletet, felmérik a lehetőségeket és beállítják a tarifájukat. Budapesten, és még néhány városban azonban hatósági tarifa van érvényben. Itt a számolgatás mellett még a döntéshozókat is meg kell győzni…

-oli-

 

Double D

Recent Posts

Gyakori tévhit miatt akár a jogosítványunkat is elveszíthetjük

Bár már egy évtizede működik a VÉDA-rendszer a hazai közutakon, még mindig beleszaladni téves feltételezésekbe…

17 óra ago

Egészen elképesztő, ami a használtautó-piacon történik

A májusi adatok szerint több mint 50 százalékkal nőtt az elektromos autók iránti érdeklődés egy…

19 óra ago

Hamarosan nincs több lebuktatott traffipax

A Google Maps már kivette, a Waze egyelőre még mutatja a traffipaxok helyét – de…

2 nap ago

Ha ilyen autód van nem hajthatsz be ezekbe a városokba

Már nem csak az elektromosok és hibridek sújtják a piaci versenyben a benzines és gázolajos…

3 nap ago

Májusban is lendületesen bővült a hazai elektromos járműpark

2020 elejéhez képest tízszeresére nőtt a tisztán elektromos járműállomány Magyarországon. Minden idők második legjobb havi…

5 nap ago

Autósok figyelem: ez a hiba akár félmillióba is kerülhet

A lejárt jogosítvány nem csupán egy adminisztratív baki, hanem súlyos következményekkel is jár. Aki nem…

5 nap ago