Eddig aránylag nyugodtak voltunk, ha időnként egy-egy havi járulékot vagy katát csak késéssel tudtunk befizetni, hiszen az adóhatóság néhány százezer forintos tartozásig általában nem „aggódott”. Manapság azonban egyre-másra kapjuk az olyan információkat, amely szerint már akár egy-két tízezer forintos adósságnál is felszólítással él a hatóság és behajtással fenyeget.
Az ügyfélkapura vészjósló „végrehajtás” címmel érkező iratot megnyitva legtöbbször kiderül, hogy egy tájékoztatóról van szó. Nem érdemes azonban ezt sem figyelmen kívül hagyni, hiszen előbb-utóbb valódi végrehajtássá válhat…
Évekig volt egy olyan határ – jelesül százezer forint – amely tartozás alatt a NAV nem indított behajtási eljárást, gondolom azért, mert a behajtási költség több lett volna, mint a behajtott összeg. Változott azonban a szabály, ma már nem csak az elmaradt köztartozást és annak kamatait, hanem a behajtás díját is a vállalkozóra terhelik. Így már érthető, hogy az alacsonyabb összegű tartozásokkal is „érdemes” foglalkozni.
Többször felhívtuk már a figyelmet e hasábokon, hogy a technika fejlődésével az adóhatóság is egyre több, és egyre gyorsabb információhoz jut.
Ma már nem lehet „elbújni” (ékes példája ennek, hogy napjainkban a nemzetközi adatlekérés sem ritka…).
Nem érdemes tehát köztartozásokat felhalmozni, egyrészt azért, mert behajthatják, másrészt már csak azért sem, mert minél nagyobb ez az összeg, annál nehezebb lesz lesz utolérni magunkat. És ha hamarabb nem is, ötévente számot kell adnunk arról, hogy nincs semmiféle tartozásunk…
-oli-
Ideális esetben pontosan tudjuk, mik azok a felszerelések, amiket magunknál kell tartani, ha autóba ülünk.…
Ismét a Fővárosi Közgyűlés napján. Taxis demonstráció közepette tartja szerdai ülését a Fővárosi Közgyűlés –…
Továbbra is dinamikus kereslet tapasztalható a hazai használtautó-piacon, különösen az elektromos és hibrid modellek iránt.…
De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…
Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…