Bizonyos helyeken a taxisok akár azonnal érvényesíthetik a benzinársapka eltörlése miatt keletkezett tarifaemelési igényeket. Mivel a 480 forintos üzemanyag-ársapka rájuk is vonatkozott, ezért az ügyben már szerdán Orbán Viktor miniszterelnökhöz fordult a Független Egységes Szakszervezetek Szövetsége, tagszervezete, a Nemzeti Szakszervezet, illetve a Taxis Tagozat.
Az Országos Taxis Szövetség elnöke, Metál Zoltán szerdán az Index kérdésére a következőket mondta:
Azokban a városokban, ahol a települési önkormányzatoknak nincs szerepvállalásuk a helyi taxitarifa megállapításában, akár azonnal dönthetnek a taxisok és a fuvarszervező irodák a magasabb viteldíjak bevezetéséről. Azokban a városokban pedig, ahol hatósági áron fuvaroznak a taxisok, kezdeményezhetik a taxisok, a szakmai kamarák, valamint az érdekképviseletek a díjak emelését a költségeik komoly mértékű emelkedése miatt
Szerinte a megnövekedett költségek kigazdálkodása komoly terhet ró a taxisokra, sőt sokan nem is biztos, hogy ki tudják gazdálkodni ezt, ami sok sofőr számára okozhat megélhetési problémát.
Arra a kérdésre, hogy egyeztetett-e velük a kormány, az érdekképviseleti vezető úgy válaszolt: a kormánynak nincs szüksége arra, hogy ilyen és hasonló stratégiai döntések esetében szakmai szervezetekkel egyeztessen, hiszen a szaktárcák vezetői jól ismerik a kamarák és a szakmai szervezetek álláspontját a korábbi szakmai egyeztetéseknek köszönhetően.
„Az elmúlt napok kaotikus üzemanyag-ellátásából arra lehetett következtetni, hogy túl sokáig nem tartható fenn az üzemanyaghiány, ezért a kormány hozott egy gyors, ám annál egyértelműbb stratégiai döntést” – fejtette ki a véleményét az érdekképviseleti vezető. Szerinte ha a tarifaemelés olyan mértékű lesz, ami elrettenti az utast a szolgáltatás igénybevételétől, az a taxisoknak bevételkiesést jelenthet.
A fővárosban az idén májusban egyszer már harmadával drágultak a taxis tarifák.
A főváros és a a taxis szervezetek kompromisszumos megegyezése alapján akkor az alapdíj 700-ról 1000 forintra, a kilométerdíj 300-ról 400-ra, a percdíj pedig 75 forintról 100 forintra nőtt.
Forrás: 24.hu Kép: illusztráció
Bár már egy évtizede működik a VÉDA-rendszer a hazai közutakon, még mindig beleszaladni téves feltételezésekbe…
A májusi adatok szerint több mint 50 százalékkal nőtt az elektromos autók iránti érdeklődés egy…
A Google Maps már kivette, a Waze egyelőre még mutatja a traffipaxok helyét – de…
Már nem csak az elektromosok és hibridek sújtják a piaci versenyben a benzines és gázolajos…
2020 elejéhez képest tízszeresére nőtt a tisztán elektromos járműállomány Magyarországon. Minden idők második legjobb havi…
A lejárt jogosítvány nem csupán egy adminisztratív baki, hanem súlyos következményekkel is jár. Aki nem…