Categories: Hírek

Hidrogén üzemanyagcellás kivitelt fejlesztenek a Toyota Hiluxból

A világ legnépszerűbb és egyben legkeményebb pickupja, a 2022/2023-as ’Év Pickupja’ díjas Toyota Hilux hamarosan melléktermékként tiszta vizet kibocsátó, zéró emissziós hidrogén üzemanyagcellás elektromos változatban is elérhető lehet. A Toyota Motor Manufacturing (UK) Ltd. vállalat zéró károsanyag-kibocsátású járművek fejlesztésére irányuló projektjét az Egyesült Királyság kormánya finanszírozza az Advanced Propulsion Center (APC) révén. A projekt kifejezetten a Toyota Hilux hidrogén üzemanyagcellás prototípusának fejlesztésére koncentrál. Az átalakításhoz a Toyota legújabb, 2. generációs üzemanyagcellás technológiáját használják majd.

 

 

A változó vásárlói igényeknek és a Toyota a mobilitás minden szektora terén tapasztalható holisztikus megközelítésének hatására a vállalat új lehetőséget fedezett fel a haszongépjárművek piacán a zéró károsanyag-kibocsátású termékek kapcsán. A Toyota tavaly sikeresen pályázott az APC támogatására, bemutatva egy projektet, amely új, tisztább technológiák és mobilitási megoldások kifejlesztéséhez járul hozzá. Az APC alapvető szerepet játszik az Egyesült Királyság autóiparában, és egyedülálló lehetőségeket kínál az ipar és a jövőbeli technológiai követelmények közötti szakadék áthidalására. Ez a finanszírozás kifejezetten a K+F tevékenységek késői szakaszát támogatja, amelynek köszönhetően az eredeti ötlet és koncepció egy kézzel fogható prototípussá fejlődik.

A Toyota Motor Manufacturing (UK) Ltd. (TMUK) által vezetett konzorcium egy üzemanyagcellás Hilux fejlesztésére kap támogatást. A magasan képzett egyesült királyságbeli műszaki partnerekkel, nevezetesen a Ricardo, az ETL, a D2H és a Thatcham Research vállalatokkal együttműködve a projekt célja a második generációs Toyota üzemanyagcella-alkatrészek (amelyeket a legújabb Toyota Miraiban is használnak) átvétele a Hilux üzemanyagcellás elektromos átalakítása érdekében. Amíg a TMUK vezeti a projektet, a Toyota Motor Europe (TME) K+F csapata szakértő műszaki támogatást nyújt, hogy az Egyesült Királyságban dolgozó csapatok a megfelelő szintre fejlődjenek és képesek legyenek önállóan kifejleszteni a következő generációs hidrogénhajtást.

A Toyota több mint 20 éve támogatja a karbonsemlegesség többirányú megközelítését azáltal, hogy változatos járműveket kínál, beleértve az összes elektrifikált technológiát a hibrid, a plug-in hibrid, az akkumulátoros elektromos és az üzemanyagcellás elektromos hajtások képében. E cél eléréséhez elengedhetetlen elem a sikeres hidrogénszállítási ágazat kialakítása. A pályázat keretein belül a kezdeti prototípus járművek a TMUK burnastoni telephelyén készülnek majd el 2023 folyamán. A sikeres teljesítést követően a cél a kisszériás gyártásra való felkészülés. Ez a projekt izgalmas lehetőséget kínál a Toyota üzemanyagcellás technológiája alkalmazásának további vizsgálatára egy olyan járműszegmensben, amely számos iparági csoport számára kulcsfontosságú, és elősegíti az ágazat széndioxid-mentesítése felé történő elmozdulását.

Az Egyesült Királyság a pick-up teherautók egyik kulcsfontosságú piaca, és a Toyota számára is fontos piac. Ez a finanszírozás óriási lehetőséget jelent egy zéró kibocsátású megoldás kifejlesztésére egy kritikus piaci szegmensben. Szeretnénk köszönetet mondani az Egyesült Királyság kormányának a finanszírozásért, amely lehetővé teszi a konzorcium számára, hogy megvizsgálja a Toyota Hilux üzemanyagcellás hajtásláncának kifejlesztését, ezzel is támogatva karbonsemlegességi törekvésünket.”  – avat be Matt Harrison, a Toyota európai elnök-vezérigazgatója

Forrás/képek: Toyota CE

OldA

Recent Posts

Eljött a pillanat: vége a sorban állásnak a horvát autópályákon

Megszűnik a fizetőkapuknál való megállás, az autósok folyamatosan haladhatnak majd az autópályákon. Horvátország megkezdi az…

6 óra ago

Elkészült a világ első autópályája, amelyen vezeték nélkül lehet tölteni az elektromos autókat

Az innováció lehetővé teszi, hogy az autók, buszok és teherjárművek vezetés közben is energiához jussanak,…

22 óra ago

Ebben a 10 városban a legdrágább a taxizás

A Deutsche Bank elemzésében a világ 69 nagyvárosában nézte meg, mi, mennyibe kerül, és ezek…

2 nap ago

Terjeszkedik Közép- és Kelet-Európában a Genius Automotive magyarországi érdekeltsége

Megkezdte a terjeszkedést a közép-kelet-európai régióban az Omoda és Jaecoo autómárka magyarországi importőre, a Genius…

2 nap ago

Taposson a fékbe! Most kiderül, milyen messzire lát el a traffipax

Hirtelen meglátjuk az út mentén az ismerős dobozt, benne egy optikával. Beletaposunk a fékbe, mert…

2 nap ago

Újabb helyeken korlátozták a parkolást Budapesten

Kizárólagos lakossági parkolóhelyek kialakításával segítik a helyi lakosokat. Új rendelkezést hozott Zugló önkormányzata azért, hogy…

2 nap ago