Categories: Hírek

Bécs nagyot szigorít a közösségi e-rollerek használatán

A probléma nálunk is adott, csak még döntés nem született

 

Sok volt a panasz, ezért az osztrák főváros jövő évtől újraszabályozza a közösségi e-rollerek használatát. Ezentúl nem lehet járdán leparkolni a kölcsönjárművet, minden roller helyzetét nyomon követik, és automatikusan leállítják a járművet, ha olyan helyre hajtanak be vele, ahol nem szabad használni, írja az osztrák főváros sajtóosztálya. Emellett a kereslethez igazítják a rollerek számát is.

Mint beszámolnak róla, a Bécsi Mobilitási Ügynökség megbízásából készített felmérés is megerősítette a bécsiek szubjektív véleményét: szigorítani kell a közösségi e-rollerek használatát, mert még mindig túl sok a forgalmas helyeken, járdákon szanaszét hagyott jármű, ami balesetveszélyes is.

A megkérdezettek 86 százaléka tartott szükségesnek szigorúbb szabályozást. A legnagyobb probléma a parkolással van: a felmérésben résztvevők 91 százaléka – és a gyakori használók 100 százaléka – vélekedett úgy, hogy újra kell szabályozni, hol lehet letenni a járműveket, és hol nem.

Az intézkedések egyik központi eleme, hogy egymáshoz igazítják a keresletet és a kínálatot. Vagyis a belső kerületekben, ahol eddig túl sok volt a jármű és a panasz, erősen korlátozzák az elérhető kölcsönrollerek számát. Míg korábban az öt szolgáltató kerületenként összesen 2.500 járművet adhatott bérbe, addig az új szabályozás szerint az 1. kerületben összesen 500 jármű lehet csak, a 2.-9. és 20. kerületben pedig kerületenként összesen 1.500.

A külső kerületekben viszont, ahol eddig túl kevés roller volt (például metrók végállomásánál), növelik az elérhető járművek számát. Ehhez olyan szolgáltatókat választanak a közbeszerzési eljárások során, akik teljesítik ezeket a feltételeket. Ráadásul ezzel a közlemény szerint az egész város helyett csupán egy-egy városrészt lefedő kisebb szolgáltatók is esélyt kaphatnak.

Jelentősen szigorítanak a parkolás mikéntjén is: ezentúl a járműveket tilos lesz letenni a járdán, kizárólag mikromobilitási pontokon és autók számára kialakított parkolóhelyeken lehet leállítani azokat. Ehhez 2023 végéig 200 rollerállomást hoznak létre, és a beszámoló szerint technikailag lehetetlen lesz, hogy ha valaki 100 méterre van egy-egy ilyen állomástól, akkor ne itt adja vissza az e-rollert.

A szabályszerű parkolást a szolgáltatók által fenntartott rollerfelügyelőknek kell majd ellenőrizniük, de a jövőben a közterület-felügyelőknek is lesz ilyen jogkörük. Ráadásul minden egyes jármű helyzetét valós időben nyomon lehet követni, de utólag is meg lehet határozni. A szabálytalanul leparkolt rollerekért a szolgáltatókat büntetik meg, akik viszont továbbháríthatják a bírságot a felhasználókra.

A technikai fejlesztéseknek köszönhetően a jövőben meg lehet majd határozni olyan területeket a városban – például egészségügyi intézmények környéke, önkormányzati lakótömbök -, ahova nem szabad közösségi e- rollerrel behajtani. Ha valaki mégis ide hajtana be, a rendszer automatikusan leállítja majd a rollert.

A sebességkorlátozással bíró utcákban pedig a rendszer automatikusan korlátozza majd az eszköz maximum sebességét.

közelmúltban Párizsban is bejelentették, hogy vélhetően a közösségi elektromos rollerek használatának szigorítása következhet.

Forrás: 444.hu kép: illusztráció

OldA

Recent Posts

Budapest és Miskolc után ma Debrecenben is elindult az Uber

Az alkalmazás immár három magyar városban elérhető Csütörtöktől az Uber alkalmazás már három városban -…

2 nap ago

Figyelmeztetett a rendőrség és a BKK, felfordul a közlekedés Budapesten

Közlekedési fennakadásokra figyelmeztetett a Budapesti Közlekedési Központ a fővárosban július 24. és 28. között, delegációk…

2 nap ago

Itt az év egyik legkockázatosabb időszaka az autósok számára

Megkezdődött az őzek üzekedése. A nyári esték békéjét könnyen megzavarhatja egy hirtelen az útra ugró…

3 nap ago

Van egy módszer, amely lenullázza a hazai autósok büntetőpontjait, sokan nem tudnak róla

Te is gyűjtöd az előéleti pontokat? Ha igen, és már majdnem kipontozódtál, akkor erről a…

3 nap ago

Olcsó villanyautóba kerül az első tömeggyártású félig szilárdtest-akkumulátor?

Bár a teljesen szilárdtest, azaz folyékony elektrolit nélkül készülő akkumulátorokra még az optimista becslések szerint is az évtized…

3 nap ago

Visszamenőleges ellenőrzések – Célkeresztben a 2020-2021-es évek

A Nemzeti Adó-és Vámhivatal alapesetben 5 évre visszamenőleg végezhet ellenőrzéseket az adózóknál. Jelenleg a nemzetközi…

4 nap ago