Categories: Hírek

Érdemes már most bejelentkezni a gumishoz

Ez történik a nyári abroncsokkal 7 Celsius-fok alatt

 

Sokan az utolsó pillanatig halogatják a téli abroncscserét, amikor pedig végre rászánják magukat, akár hetekig is kell várniuk a gumisra. A Hankook Tire Magyarország Kft. anyagfejlesztési menedzsere elmagyarázza, miért érdemes időben cselekedni, és már a megfelelő gumikkal várni az első hideget.

 

A nyári- és téli gumik között az alapvető különbség az összetételükben és mintázatukban van. A téli gumik mintázatát sűrűbben elhelyezkedő lamellák alkotják, amik oldalirányú elhelyezésük miatt kifelé terelik a kerék alá kerülő havat és csapadékot, jobb tapadást biztosítanak a csúszósabb felületeken is. Speciális anyagösszetételük miatt a téli abroncsok akár extrém hidegben is rugalmasak tudnak maradni. Ezzel szemben a nyári gumikat értelemszerűen melegebb időre, forróságra tervezték. A hidegben sokkal merevebbé válnak, veszítenek a tapadásukból, megnő velük az autó fékútja és fogyasztása is.

 

„Az általános szabály, hogy 7 Celsius-fok alatt le kell cserélni az autógumikat. Ezt általában azért szokta tudni az, akinek autója van, én viszont a munkámból adódóan azt is pontosan tudom, hogy mi történik a gumikkal, amikor 7 fok alá csökken a hőmérséklet.

Tudom, hogyan változik meg a szerkezetük, és ez hogyan befolyásolja az autó tapadását és a féktávot is. Én éppen ezért nem várom meg a legelső fagyokat, minden évben biztosra megyek. Még időben bejelentkezem a gumishoz, hogy biztosan bejussak, és mire megérkezik a hideg, már téli abroncsok legyenek az autómon” – mondja Oláh Szabolcs, a Hankook Tire Magyarország Kft. anyagfejlesztési menedzsere.

Az Országos Meteorológiai Szolgálat adatai szerint az országos átlagos havi középhőmérsékletben 1971. és 2000. között októberben 10, novemberben azonban már csak 5 Celsius-fok volt. Éppen ezért érdemes már ilyenkor gondoskodni az abroncscseréről. Egy hirtelen jött hőmérsékletesés idején a nyári gumik szerkezete jelentősen megváltozhat, csúszós, jeges utakon pedig szinte lehetetlen közlekedni velük.

Egy, a Magyar Közút jegyzőkönyvei alapján készült becslés alapján a személyi sérülésekkel járó balesetek 3%-át az autó megcsúszása okozza, 21%-át pedig a relatív sebesség meg nem tartása, vagyis az, amikor például a vezető nem jól méri fel, hogy az adott útviszonyok mellett milyen sebességgel hajthat még biztonságosan. Az időjárási viszonyoknak megfelelő, jobb tapadást biztosító gumiabroncsok mindkét balesettípus elkerülésében segítséget jelenthetnek.

A nem időjárásnak megfelelő abroncshasználat növeli a balesetveszélyt, és ha még szerencsésen, személyi sérülés nélkül meg is úszunk egy koccanást, akkor is sokat bukhatunk azon, hogy nem cseréltük le a nyári gumikat: ha ugyanis az évszaknak nem megfelelő gumik használata mellett okoz az autó balesetet, a felelősség részben vagy akár egészben az autó vezetőjét terheli,

a biztosító pedig egyes esetekben meg is tagadhatja a kártérítést.

Már csak ezért is érdemes a hűvösebb hónapok legelején időpontot kérni, és nem halogatni sokáig a gumicserét.

Hankook Tire Magyarország Kft.

OldA

Recent Posts

Gyalogoszónává alakítják a Belső-Erzsébetvárost – új közlekedési rend jön a bulinegyedben

Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…

1 nap ago

Durva szigorítás jöhet, évente kellene műszakira vinni az autókat

A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…

1 nap ago

Gépjárműadó: ha nem tudta határidőre befizetni, jó ha ezt tudja

A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…

2 nap ago

Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó

A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…

2 nap ago

Eltakarítják a parkoló autókat egy pesti utcából

Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…

2 nap ago

A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen

A CATL második generációs Shenxing akkumulátora öt perc alatt 520 kilométernyi hatótávot képes felvenni, és…

3 nap ago