Categories: Hírek

Megszületett a rakpart jövőjéről szóló megállapodás!

Tizenhat szakmai és érdekvédelmi civil szervezettel közösen adott ki nyilatkozatot a Fővárosi Önkormányzat a rakpart jövőjével kapcsolatban. Ezzel megteremtettük a lehetőségét annak, hogy a rakpart fejlesztése széleskörű társadalmi támogatást élvezve folytatódhasson. 

 

Mi fog most történni? 

  1. Folytatódik a rakpart fejlesztésének előkészítése a főváros által elképzelt elvek alapján. Az egyeztetéseket folytatjuk, a részleteket közösen dolgozzuk ki.
A főpolgármester rövid megnyitójában köszönetet mondott a megjelenteknek a sikeres megállapodásért
  1. Jövőre további tesztidőszakok következnek, amikor ha átmenetileg is, de másképp használhatjuk, belakhatjuk a pesti alsó rakpartot. Ez a hétvégék mellett érintheti a nyári szünetet és egyes hétköznap estéket is, a délutáni csúcsidőszakokat követően.
  2. A partnerségben résztvevő szervezetekkel közösen monitoring rendszert állítunk fel, ami a város közlekedésének egészén méri és értékeli a rakparti tesztidőszakok hatásait.

 

  1. A forrás rendelkezésre állása esetén a kivitelezés első ütemében azok a szakaszok újulhatnak meg, amelyek végleges kialakítása nem érinti a közúti átmenő forgalmat.
  2. A teljes fejlesztési program megvalósítása pedig akkor történhet meg, ha a közös értékelési rendszer alapján az látszik, hogy a város közlekedése működőképes a pesti alsó rakpart átmenő forgalma nélkül is.

 

???????? Fontos mérföldkő a mai nap a rakpart fejlesztésében. Remélem, néhány év múlva, az átadott rakparton sétálva úgy tekinthetünk vissza erre a megállapodásra, mint ami végre közös, járható utat jelölt ki a rakpart fejlesztésére.

???? Köszönöm minden együttműködő szervezet munkáját, nagy utat tettünk meg mindannyian.

 

A nyilatkozatot aláíró szervezetek:

 

A nyilatkozatot aláíró szervezetek:

Budapest Városháza

Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK)

C8 Civilek Józsefvárosért

Jarokelo.hu

Kis Távolságok Városa

KÉK – Contemporary Architecture Centre

Közösségfejlesztők Egyesülete

Levegő Munkacsoport

Magyar Autóklub

Magyar Kerékpárosklub

Magyar Közlekedési Klub

Magyar Település- és Területfejlesztők Szövetsége

NiT Hungary

Országos Taxis Szövetség

Személyhajósok Szövetsége

Valyo, város és a folyó

Város és Mobilitás Intézet

 

 

 

 

 

Double D

Recent Posts

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

5 óra ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

2 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

2 nap ago

A kutyának sem kell a kínai autó

A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…

2 nap ago

Hétvégén ismét felborul a megszokott közlekedés Budapesten

A Wizz Air félmaraton miatt A Budapesti Rendőr-főkapitányság tájékoztatása szerint futóverseny miatt útlezárások lesznek Budapesten…

3 nap ago

Megemelték a Flórián téri felüljárót

Komoly mérnöki és kivitelezői kihívás zajlik a Flórián térnél, ahol a déli felüljáró felújítása új…

4 nap ago