Categories: Hírek

Megszületett a rakpart jövőjéről szóló megállapodás!

Tizenhat szakmai és érdekvédelmi civil szervezettel közösen adott ki nyilatkozatot a Fővárosi Önkormányzat a rakpart jövőjével kapcsolatban. Ezzel megteremtettük a lehetőségét annak, hogy a rakpart fejlesztése széleskörű társadalmi támogatást élvezve folytatódhasson. 

 

Mi fog most történni? 

  1. Folytatódik a rakpart fejlesztésének előkészítése a főváros által elképzelt elvek alapján. Az egyeztetéseket folytatjuk, a részleteket közösen dolgozzuk ki.
A főpolgármester rövid megnyitójában köszönetet mondott a megjelenteknek a sikeres megállapodásért
  1. Jövőre további tesztidőszakok következnek, amikor ha átmenetileg is, de másképp használhatjuk, belakhatjuk a pesti alsó rakpartot. Ez a hétvégék mellett érintheti a nyári szünetet és egyes hétköznap estéket is, a délutáni csúcsidőszakokat követően.
  2. A partnerségben résztvevő szervezetekkel közösen monitoring rendszert állítunk fel, ami a város közlekedésének egészén méri és értékeli a rakparti tesztidőszakok hatásait.

 

  1. A forrás rendelkezésre állása esetén a kivitelezés első ütemében azok a szakaszok újulhatnak meg, amelyek végleges kialakítása nem érinti a közúti átmenő forgalmat.
  2. A teljes fejlesztési program megvalósítása pedig akkor történhet meg, ha a közös értékelési rendszer alapján az látszik, hogy a város közlekedése működőképes a pesti alsó rakpart átmenő forgalma nélkül is.

 

???????? Fontos mérföldkő a mai nap a rakpart fejlesztésében. Remélem, néhány év múlva, az átadott rakparton sétálva úgy tekinthetünk vissza erre a megállapodásra, mint ami végre közös, járható utat jelölt ki a rakpart fejlesztésére.

???? Köszönöm minden együttműködő szervezet munkáját, nagy utat tettünk meg mindannyian.

 

A nyilatkozatot aláíró szervezetek:

 

A nyilatkozatot aláíró szervezetek:

Budapest Városháza

Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK)

C8 Civilek Józsefvárosért

Jarokelo.hu

Kis Távolságok Városa

KÉK – Contemporary Architecture Centre

Közösségfejlesztők Egyesülete

Levegő Munkacsoport

Magyar Autóklub

Magyar Kerékpárosklub

Magyar Közlekedési Klub

Magyar Település- és Területfejlesztők Szövetsége

NiT Hungary

Országos Taxis Szövetség

Személyhajósok Szövetsége

Valyo, város és a folyó

Város és Mobilitás Intézet

 

 

 

 

 

Double D

Recent Posts

Ez az új traffipax sokat fog kaszálni Budapesten

Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…

17 óra ago

Piros vagy fekete? Sokan még mindig rosszul bikázzák be az autót – Ön ne essen ebbe a hibába!

Amikor nem indul a kocsi, sokan csak legyintenek: „Sebaj, rácuppantom a kábeleket, és kész is.”…

17 óra ago

Vége az ingyenes gurulásnak: kilométeradó jön a villanyautókra

2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek is…

2 nap ago

Mégsem tiltják be teljesen az új benzines autók forgalmazását az EU-ban

Lekerült a napirendről a teljes tiltás, 2035-től az újonnan forgalomba kerülő autóknál nem 100 százalékkal,…

2 nap ago

Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség határa

Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…

3 nap ago

Drosztengedély – Változások 2026-tól!

Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…

4 nap ago