Categories: Hírek

Megszületett a rakpart jövőjéről szóló megállapodás!

Tizenhat szakmai és érdekvédelmi civil szervezettel közösen adott ki nyilatkozatot a Fővárosi Önkormányzat a rakpart jövőjével kapcsolatban. Ezzel megteremtettük a lehetőségét annak, hogy a rakpart fejlesztése széleskörű társadalmi támogatást élvezve folytatódhasson. 

 

Mi fog most történni? 

  1. Folytatódik a rakpart fejlesztésének előkészítése a főváros által elképzelt elvek alapján. Az egyeztetéseket folytatjuk, a részleteket közösen dolgozzuk ki.
A főpolgármester rövid megnyitójában köszönetet mondott a megjelenteknek a sikeres megállapodásért
  1. Jövőre további tesztidőszakok következnek, amikor ha átmenetileg is, de másképp használhatjuk, belakhatjuk a pesti alsó rakpartot. Ez a hétvégék mellett érintheti a nyári szünetet és egyes hétköznap estéket is, a délutáni csúcsidőszakokat követően.
  2. A partnerségben résztvevő szervezetekkel közösen monitoring rendszert állítunk fel, ami a város közlekedésének egészén méri és értékeli a rakparti tesztidőszakok hatásait.

 

  1. A forrás rendelkezésre állása esetén a kivitelezés első ütemében azok a szakaszok újulhatnak meg, amelyek végleges kialakítása nem érinti a közúti átmenő forgalmat.
  2. A teljes fejlesztési program megvalósítása pedig akkor történhet meg, ha a közös értékelési rendszer alapján az látszik, hogy a város közlekedése működőképes a pesti alsó rakpart átmenő forgalma nélkül is.

 

???????? Fontos mérföldkő a mai nap a rakpart fejlesztésében. Remélem, néhány év múlva, az átadott rakparton sétálva úgy tekinthetünk vissza erre a megállapodásra, mint ami végre közös, járható utat jelölt ki a rakpart fejlesztésére.

???? Köszönöm minden együttműködő szervezet munkáját, nagy utat tettünk meg mindannyian.

 

A nyilatkozatot aláíró szervezetek:

 

A nyilatkozatot aláíró szervezetek:

Budapest Városháza

Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK)

C8 Civilek Józsefvárosért

Jarokelo.hu

Kis Távolságok Városa

KÉK – Contemporary Architecture Centre

Közösségfejlesztők Egyesülete

Levegő Munkacsoport

Magyar Autóklub

Magyar Kerékpárosklub

Magyar Közlekedési Klub

Magyar Település- és Területfejlesztők Szövetsége

NiT Hungary

Országos Taxis Szövetség

Személyhajósok Szövetsége

Valyo, város és a folyó

Város és Mobilitás Intézet

 

 

 

 

 

Double D

Recent Posts

Ezerszámra hozták Európába az amerikai roncsautókat, magyar céget is bevontak a nemzetközi csalásba

Amerikából behozott, balesetekben megsérült autókat értékesített Európában az a litván vezetésű nemzetközi bűnözői csoport, melynek…

58 másodperc ago

Az Uber vezetési időkorlátot vezet be Budapesten

A sofőrök maximum 12 órát vezethetnek egyhuzamban, utána legalább 6 órára lekapcsolja őket a rendszer.…

14 óra ago

Elfogytak a villanyautókra szánt állami milliárdok

Üres a kassza, az állami támogatásból elektromos autóra pályázó cégek mind a 30 milliárd forintra…

2 nap ago

Úgy megugrott az elektromos autók száma Magyarországon, hogy drasztikusan bezuhantak az árak

Márciusban minden korábbinál nagyobb ütemben bővült a zöld rendszámos autók száma Magyarországon – egyetlen hónap…

2 nap ago

Helyi iparűzési adó – Megkezdődött az adószámlák kiküldése

A helyi iparűzési adót most már második éve egyösszegben, május 31-ig (mivel ez a nap…

3 nap ago

Sérült taxi fóliázása – nincs száradási idő?

Az elmúlt 12 évben senkinek sem zárolták a taxi engedélyét olyan apróságnak tűnő probléma miatt,…

4 nap ago