Categories: Hírek

Exkluzív jubileumi felszereltségi csomag

Az Audi RS Q3 edition 10 years

 

Sportos modellváltozattal ünnepli az Audi az RS Q3 tizedik születésnapját: az RS Q3 edition 10 years világszerte összesen 555 példányra korlátozott különleges sorozatként RS Q3, illetve RS Q3 Sportback kivitelben egyaránt rendelkezésre áll.

 

A kompakt sportmodell már 2013-as piaci bevezetése óta sikeresnek bizonyult, 2019-ben megjelent második generációja pedig már 400 lóerős teljesítményt és 480 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál. Az Audi RS Q3 edition 10 years szintén a 2,5 literes, öthengeres, turbófeltöltésű motorral készül, amelynek erejét hétfokozatú S tronic sebességváltón és quattro állandó összkerékhajtáson keresztül juttatja az útfelületre. A jubileumi kiadás kívül és belül egyaránt olyan exkluzív stílusjegyekkel érkezik, mint például új Chronos-szürke metálfényezése, 21 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsái, újrahasznosított Dinamica mikroszálas anyaggal kárpitozott, új RS kagylóülései, illetve műszerfala mélyfekete dekorelemei.

 

Ellenállhatatlan – a hajtásrendszer

Az RS Q3 (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): – (NEDC); 10,1–9,5 (WLTP); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): – (NEDC); 228–216 (WLTP)), illetve RS Q3 Sportback (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): – (NEDC); 10,1–9,6 (WLTP); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): – (NEDC); 229–218 (WLTP)) orrában egyaránt az erőteljes 2.5 TFSI öthengeres aggregát dolgozik, amely 2,5 liter összlökettérfogatából immár 294 kilowattot (400 LE) produkál, azaz mintegy 17 százalékkal többet az RS Q3 előző generáció 2015-ben 250 kilowattra (340 LE) növelt teljesítményénél, a 2013-as első változat 228 kW (310 LE) értékéhez képest pedig már 29 százalék a teljesítménynövekedés. A 480 newtonméter maximális forgatónyomaték 2250 és 5850 percenkénti fordulatszám között áll a vezető rendelkezésére. Az RS Q3 és az RS Q3 Sportback álló helyzetből mindössze 4,5 másodperc alatt is felgyorsíthat 100 kilométer/órás tempóra, 250 kilométer/órára korlátozott végsebességük pedig kívánságra 280 kilométer/órára is emelhető.

A különleges 1-2-4-5-3 gyújtási sorrend és a páratlan hengerszám egyedi motorhangot eredményez. A kettős vezetésű RS-kipufogórendszer jól kiemeli az öthengeres aggregát jellegzetes akusztikai képességeit, az extrafelszerelésként rendelhető RS-sportkipufogórendszerrel pedig még „élesebb” hangzás alakítható ki. Az öthengeres erőforrást – amely már alapkivitelben hétfokozatú S tronic sebességváltón és quattro állandó összkerékhajtáson keresztül továbbítja erejét – sorozatban kilenc alkalommal tüntették ki a tekintélyes „Nemzetközi Év Motorja Díjjal” („International Engine of the Year Award”).

A modell Magyarországon nem rendelhető.

Forrás: Porsche Hungaria

Double D

Recent Posts

Változás jön a magyar jogosítványoknál

Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…

1 óra ago

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

1 nap ago

Hatalmas horderejű bejelentésekkel érkezik a Toyota az idei Japán Mobilitási Kiállításon

Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…

2 nap ago

Olcsóbb lesz a jogosítvány: oktató helyett a szülők is taníthatják a kezdő sofőröket

Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…

2 nap ago

Az október 23-i hosszú hétvégén lesz utoljára nyitva a Pesti alsó rakpart 2025-ben

Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…

3 nap ago

Ön is e-cigizik vezetés közben? Mostantól ez tilos lehet – mutatjuk, miért!

Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…

4 nap ago