Categories: Hírek

Exkluzív jubileumi felszereltségi csomag

Az Audi RS Q3 edition 10 years

 

Sportos modellváltozattal ünnepli az Audi az RS Q3 tizedik születésnapját: az RS Q3 edition 10 years világszerte összesen 555 példányra korlátozott különleges sorozatként RS Q3, illetve RS Q3 Sportback kivitelben egyaránt rendelkezésre áll.

 

A kompakt sportmodell már 2013-as piaci bevezetése óta sikeresnek bizonyult, 2019-ben megjelent második generációja pedig már 400 lóerős teljesítményt és 480 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál. Az Audi RS Q3 edition 10 years szintén a 2,5 literes, öthengeres, turbófeltöltésű motorral készül, amelynek erejét hétfokozatú S tronic sebességváltón és quattro állandó összkerékhajtáson keresztül juttatja az útfelületre. A jubileumi kiadás kívül és belül egyaránt olyan exkluzív stílusjegyekkel érkezik, mint például új Chronos-szürke metálfényezése, 21 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsái, újrahasznosított Dinamica mikroszálas anyaggal kárpitozott, új RS kagylóülései, illetve műszerfala mélyfekete dekorelemei.

 

Ellenállhatatlan – a hajtásrendszer

Az RS Q3 (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): – (NEDC); 10,1–9,5 (WLTP); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): – (NEDC); 228–216 (WLTP)), illetve RS Q3 Sportback (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): – (NEDC); 10,1–9,6 (WLTP); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): – (NEDC); 229–218 (WLTP)) orrában egyaránt az erőteljes 2.5 TFSI öthengeres aggregát dolgozik, amely 2,5 liter összlökettérfogatából immár 294 kilowattot (400 LE) produkál, azaz mintegy 17 százalékkal többet az RS Q3 előző generáció 2015-ben 250 kilowattra (340 LE) növelt teljesítményénél, a 2013-as első változat 228 kW (310 LE) értékéhez képest pedig már 29 százalék a teljesítménynövekedés. A 480 newtonméter maximális forgatónyomaték 2250 és 5850 percenkénti fordulatszám között áll a vezető rendelkezésére. Az RS Q3 és az RS Q3 Sportback álló helyzetből mindössze 4,5 másodperc alatt is felgyorsíthat 100 kilométer/órás tempóra, 250 kilométer/órára korlátozott végsebességük pedig kívánságra 280 kilométer/órára is emelhető.

A különleges 1-2-4-5-3 gyújtási sorrend és a páratlan hengerszám egyedi motorhangot eredményez. A kettős vezetésű RS-kipufogórendszer jól kiemeli az öthengeres aggregát jellegzetes akusztikai képességeit, az extrafelszerelésként rendelhető RS-sportkipufogórendszerrel pedig még „élesebb” hangzás alakítható ki. Az öthengeres erőforrást – amely már alapkivitelben hétfokozatú S tronic sebességváltón és quattro állandó összkerékhajtáson keresztül továbbítja erejét – sorozatban kilenc alkalommal tüntették ki a tekintélyes „Nemzetközi Év Motorja Díjjal” („International Engine of the Year Award”).

A modell Magyarországon nem rendelhető.

Forrás: Porsche Hungaria

Double D

Recent Posts

Leégett egy taxi Kajászón, vitte magával a házat is

Kigyulladt egy Hyundai Ioniq taxi Kajászón. A tűz átterjedt a közeli lakóházra. Végül eloltották a…

17 óra ago

Pár nap, és kimerül az állami támogatás, már nem sokan tudják igénybe venni

Aki elektromos autóra akar pályázni, most lépjen, a pénzszámláló ugyanis már az utolsó milliókat pörgeti.…

18 óra ago

Egy hétig fókuszban a gyorshajtók

A gyorshajtás még mindig vezető baleseti ok, ezért most is ennek a visszaszorítását céloztuk meg.…

18 óra ago

Döntöttek az idősek jogosítványáról! Ez a változásvárható!

Úgy tűnik, az Európai Unió végre szabályozni fogja az idősebb sofőrök kérdését, és azt, hogy…

2 nap ago

Megújul a Váci út egy szakasza, elkezdődött a társadalmi egyeztetés

A BKK folytatja a legvédtelenebbek, tehát a gyalog, kerékpárral vagy kerekesszékkel közlekedők, illetve az idősebbek…

2 nap ago

Új lehetőségek a piacon Az elektromobilitás és a taxizás közös jövője

Az elektromos autók iránti érdeklődés kissé hullámzó, de a piaci keresletük folyamatosan növekszik. A fenntartható…

2 nap ago