Categories: Hírek

Első a biztonság

Továbbfejlesztette Golf sikermodelljét a Volkswagen

 

Ismét a legmagasabb, ötcsillagos minősítést szerezte meg Golf modellsorozatával a Volkswagen az Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) biztonsági tesztjein. Az európai fogyasztóvédelmi intézet minden vizsgált területen magas értékekkel ismerte el a Volkswagen kompaktmodelljét, amely a felnőtt utasok, a gyerekek, illetve a közlekedés különösen veszélyeztetett résztvevőinek védelme, valamint a vezetői segédrendszerek tekintetében bizonyult meggyőzőnek. Immár az alapfelszereltség része az első ülések központi légzsákja (Center Airbag) is, ezzel a jelenlegi Golf olyan teljeskörű biztonsági koncepcióval rendelkezik, amely az új, különösen igényes vizsgálati eljárásnak is megfelel. A Golf továbbra is a legjobbak közé tartozik kategóriájában.

Bravúrosan teljesített legutóbbi biztonsági tesztjén a Golf. Miután a Volkswagen sikermodellje 2019-ben már öt csillagot szerzett az Euro NCAP akkor érvényes szabályai szerint, a 2020 óta alkalmazott, módosított teszteljárás során is meggyőző biztonsági színvonalról tett tanúbizonyságot. Noha a korábbi minősítés még három évig érvényes maradt volna, a Volkswagen úgy döntött, hogy – a jelenleg hatályos, jóval szigorúbb követelmények szerinti vizsgálatoknak alávetve – biztonságtechnikailag is a legkorszerűbb műszaki színvonalra frissíti sikermodelljét.

Az összesen huszonegy teszt közül tizennégyet már új formában hajtottak végre az átdolgozott vizsgálati eljárás során – mégpedig nagy sikerrel. Amint Michiel van Ratingen, az Euro NCAP főtitkára kifejtette: „A legtöbb járműgyártó hajlamos kivárni, néhányan pedig még a biztonság mérséklését is fontolóra vehetik, hogy megőrizzék versenyképességüket. Ezért nagyszerű látni, hogy a Volkswagen folyamatosan fejleszti a Golf biztonságát, hogy lépést tartson a legújabb fejlesztésekkel és versenytársaival.”

Ennek során a biztonság fontos elemének számít az első ülések új központi légzsákja (Center Airbag), amely immár a Golf alapfelszereltségének részeként oldalirányú ütközés esetén segít megelőzni az elöl ülők közötti fejkontaktust.

Az első ülések – a szériafelszereltséghez tartozó – medence-övfeszítője tovább növeli a biztonságot. A „Felnőtt-utasvédelem” („Protection of Adult Occupants”) kategóriában a megszerezhető pontok 88 százalékával kiváló eredményt ért el a kompakt sikermodell, míg a „Gyermek-utasvédelem” („Protection of Children”) terén 87 százalékot produkált. Utóbbi értékelése három fontos szemponton alapul: a többek között a gyermekbiztonsági rendszerek által például frontális vagy oldalirányú ütközés során nyújtott védelem mellett a különböző méretű gyermekülések biztonságos rögzítési lehetőségei, illetve a gyerekek szállításához kínált járműfelszereltség is középpontba kerül.

A „Vezetői segédrendszerek” („Assist Systems”) kategóriában a Golf az elérhető pontszám 79 százalékával bizonyult meggyőzőnek, ahol többek között az Automatizált vészfékrendszer (AEB) teljesített különösen jól a más járművekre adott reakciók tesztjein. Ugyancsak kedvezően alakította az eredményt az egyaránt az alapfelszereltséget bővítő „Vezetőfigyelmeztető rendszer” (Driver Alert) és a „Bekanyarodás-asszisztens”.

Az egyes modellek utasvédelmén túl az Euro NCAP azt is vizsgálja, hogy gázolásveszély esetén milyen hatékonyan védik az automatikus vészfékrendszerek a közlekedés különösen veszélyeztetett résztvevőit (gyalogosokat és kerékpárosokat). Ebben a kategóriában 74 százalékos eredményt ért el a Front Assist vészfékasszisztenssel már alapfelszerelésként ellátott Golf.

A Volkswagen mindezzel ismét magas színvonalú biztonsági követelményeit hangsúlyozza, folytatva sikersorozatát az Euro NCAP tesztjein.

2022 márciusában az ID.5, a Polo és a Taigo szerzett öt csillagot, korábban pedig az ID.4 2021 áprilisban, a kompakt ID.3 2020 októberben, míg a Golf és a T-Cross 2019-ben végzett a legmagasabb minősítéssel.

Az Euro NCAP értékelési program immár 1997 óta szolgál az új járműmodellek biztonsági színvonalának szigorú mércéjéül Európában, naprakész tájékoztatást nyújtva az autóvásárlóknak a népszerű új modellek biztonságáról. Rendszeres időközönként – mintegy kétévente – jelentősen szigorodnak a teszteljárások, illetve a szériafelszereltséghez tartozó vezetői segédrendszerekre és a passzív biztonságra vonatkozó követelmények. Az egyes tesztek részletei a www.euroncap.com oldalon nyilvánosan is megtekinthetők.

Porsche Hungaria

OldA

Recent Posts

30 év után hétfőn elköszönt az utasoktól Budapest népszerű taxitársasága

Az utasoktól és a kollégáitól is elköszönt hétői Facebook-posztjában a 6×6 Taxi. A népszerű társaság közölte:…

19 óra ago

Nem szállítunk zsidókat – kidobták a taxiból a korábbi szépségkirálynőt

Miriam Mattova kanadai–szlovák modell szerint vallási alapon tették ki az út szélén, miután az Uber-sofőrje…

19 óra ago

Úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki vizsgáztatni a tíz évnél öregebb autókat

Noha korábban az Európai Bizottság ezt is felvetette, most úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki…

19 óra ago

James Bond technika és dublőrök a vizsgákon

Miért kell mobilzavaró eszközt használni a vizsgaközpontokban? Rejtett kamerákkal és apró fülhallgatókkal csalnak a vizsgákon. 300-400…

2 nap ago

Elgázolt két embert egy önvezető taxi Kínában, mindkét sérült intenzív osztályra került.

Két gyalogos került intenzív osztályra, miután szombat reggel súlyos balesetet okozott egy önvezető taxi a kínai Zhuzhou…

2 nap ago

Kigyulladhat töltés közben az ID.4, ezért visszahívást rendelt el a Volkswagen USA

A visszahívást csak több tűzeset után rendelték el. Két sürgős visszahívási akciót hirdetett a Volkswagen…

2 nap ago