Megnyílt a Porsche Hungaria innovációs és tréning centruma szerdán Budaörsön; a több mint 2 milliárd forint beruházással kialakított központ a Porsche Hungaria hálózatához tartozó gépjárműipari értékesítési és műszaki szakemberek képzését, valamint a flottaügyfelek kiszolgálását fogja végezni.
Nagy Ádám, a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) iparügyekért felelős helyettes államtitkára az átadási ünnepségen elmondta: a központ létrehozása azt jelzi, hogy a Porsche Hungaria megtérülő beruházásban bízik, amikor a jövő generációjának képzését tervezi. A járműipar olyan innovációs iparág, ahol az állami és a magánszféra összekapcsolódása ökoszisztémát építhet, amelyben a részt vevők tudása összeadódhat – tette hozzá.
Nagy Ádám elmondta, hogy a Porsche Hungaria beruházásához nem vett igénybe állami támogatást, ez arra a meggyőződésre utal, hogy az innovációba történő befektetés megtérül.
Kiemelte: a kormány szándéka szintén az, hogy támogassa az innovációt, beruházzon olyan tevékenységekbe, amelyek növelik a hozzáadott értéket. Beszélt arról, hogy az innovációban az állam és a magánszféra összekapcsolódására szükség van. Példaként hozta a ZalaZone beruházást, amelyben egészséges üzleti modell keretében szerep jut az államnak, a vállalkozóknak és a lakosságnak is az autóipari fejlesztésekben.
Németh Balázs, a Porsche Hungaria Kft. (PH) ügyvezető igazgatója elmondása szerint cége Magyarország legnagyobb gépjárműimportőreként felelősséget érez a hazai járműszerelői, értékesítői és munkafelvevői szakmák iránt, fontosnak tartja, hogy a tudást minél szélesebb szakmai kör számára elérhetővé tegye. Az innovációt integrálni kell a képzési rendszerbe, ahogyan az innováció legújabb eredményei megjelennek a Volkswagen konszern gyáraiban készülő járművekben is – mondta.
A PH tájékoztatása szerint az innovációs és tréning centrum nemzetközi szinten is jelentős tudástárral, oktatási anyaggal, oktatásszervezési és vizsgáztatási rendszerrel, szervizberendezés- és alkatrész-hozzáféréssel, TV stúdióval is felszerelt képzési helyszín. A tervek szerint évente több mint 2000 oktatási napot biztosít majd a szerződéses autójavító és kereskedői hálózat számára. Tágas járműátadójában emellett a vállalat mostantól egy nap akár 40 autót is képes átadni flottaügyfeleinek.
A Porsche Hungaria Kft. a Volkswagen konszern márkáinak (Audi, SEAT, Skoda, Volkswagen, Volkswagen haszonjárművek, Porsche) magyarországi importőre, hálózatához jelenleg 55 értékesítési pont és 73 szervizpont tartozik. Márkakereskedései 2021-ben 28 789 új autót és 7442 használt kocsit adtak át a vevőknek, az idei első háromnegyedévben pedig 20 752 új, emellett 4729 használt járművet.
A Porsche Hungaria Kft. nettó árbevétele tavaly elérte a 400,8 milliárd forintot a 2020. évi 361 milliárd forint után. Adózás előtti eredménye 2021-ben 6,09 milliárd forint, 2020-ban 5,19 milliárd forint volt.
MTI
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…