Categories: Hírek

Józsefváros meglépte: a helyieknek is jön a fizetős parkolás

Januártól egy kerületben már biztos, csak nehogy terjedjen

 

Idén januártól hétszeresére emelték Bukarestben az ott élők parkolási díját, ami miatt egyes körzetekben akár évi 43 ezer forintnak megfelelő összegnél is többek kell fizetniük, ebben látják ugyanis a megoldását annak, hogy a helyiek távolabb parkoljanak, és ne legyenek annyira tömöttek az utcák. Szakértők hasonlóan látják a budapesti helyzetet is, írtuk májusban, de az intézkedés elég népszerűtlen, így nem mertek hozzányúlni a kerületek. Egészen mostanáig: csütörtökön ugyanis a józsefvárosi képviselő-testület megszavazta az ingyenes lakossági parkolást átalakító, lényegében megszüntető előterjesztést, amit Pikó András kerületi polgármester és Rádai Dániel momentumos alpolgármester nyújtott be közösen – írta meg az telex.hu

 

Az előterjesztéshez érkeztek módosítók, de azokat nem szavazták meg, így az eredeti szöveg szerint a lakossági parkolási engedélyek támogatása az eddigi 100 százalékról 80 százalékra csökken az első autó esetén, másodiknál pedig ez akár 50 százalék is lehet.

A Színes Józsefváros azt írja a Facebookon, hogy az ősztől megújuló fővárosi parkolási zónákhoz alkalmazkodva Józsefvárosban a lakossági parkolási engedélyeket a kerületben lévő „A”, „B” és „C” zónák alapján határozzák meg. Aki az „A” zónában lakik, az évente lakásonként az első autóra 30 000 Ft-ot, a „B” zónában 24 000 Ft-ot, a „C” zónában 18 000 Ft-ot fizet.

Változtatnak azon is, hogy nem lakosokra, hanem lakásokra korlátozzák a parkolási engedélyek kiadását. A második autó tehát parkolási zónától függően ezután 75 000, 60 000, illetve 45 000 forint éves díjjal jár a kerületben.

Díjkedvezményeket is meghatároztak: pl. az orvos által kiadott igazolás benyújtásával 100 százalékos kedvezményt igényelhetnek a tartós betegségben szenvedő vagy rendszeresen járóbeteg-szakellátást igénybe vevő lakosok, illetve azok is, akik az ilyen ellátásokat igénylő lakosok szállítása érdekében érkeznek a kerületbe. Kedvezményt kaphatnak a nagycsaládosok (első autóra 90 százalékot, a második autóra 75-öt). A nyugdíjasokat is segítik, ők az első gépjárműre 90 százalékos térítést kérelmezhetnek.

A döntéshez 2021-ben a Tárkival reprezentatív kutatást végeztetett a Józsefvárosi Önkormányzat. A lakosok leginkább egy összetett parkolási rendszert támogattak, ami „figyelembe veszi a különböző parkolási igényeket”. A konkrét tervek közül azt, hogy a második autóra ne legyen automatikusan érvényes a parkolási engedély, 53 százalék támogatta, de még ennél is többen, 61 százaléknyian pártolták azt, hogy a helyi lakosok számára jelenleg elérhető ingyenes parkolást méltányos áron válthassák ki.

A kerületnek éves szinten eddig kb. 1,5 milliárd forintjába került a közterületi parkolás támogatása. Az új szabályozástól azt várják, hogy majd növekszik a helyben lakók és ott dolgozók számára is elérhető szabad helyek száma, hogy csökken a szennyezés, javul az életminőség, és több közterület szabadul fel alternatív közlekedési módokra.

Forrás:telex.hu kép: illusztráció

Double D

Recent Posts

Elkészült a világ első autópályája, amelyen vezeték nélkül lehet tölteni az elektromos autókat

Az innováció lehetővé teszi, hogy az autók, buszok és teherjárművek vezetés közben is energiához jussanak,…

9 perc ago

Ebben a 10 városban a legdrágább a taxizás

A Deutsche Bank elemzésében a világ 69 nagyvárosában nézte meg, mi, mennyibe kerül, és ezek…

1 nap ago

Terjeszkedik Közép- és Kelet-Európában a Genius Automotive magyarországi érdekeltsége

Megkezdte a terjeszkedést a közép-kelet-európai régióban az Omoda és Jaecoo autómárka magyarországi importőre, a Genius…

1 nap ago

Taposson a fékbe! Most kiderül, milyen messzire lát el a traffipax

Hirtelen meglátjuk az út mentén az ismerős dobozt, benne egy optikával. Beletaposunk a fékbe, mert…

1 nap ago

Újabb helyeken korlátozták a parkolást Budapesten

Kizárólagos lakossági parkolóhelyek kialakításával segítik a helyi lakosokat. Új rendelkezést hozott Zugló önkormányzata azért, hogy…

1 nap ago

Most megmondjuk, miért ne vezessen télikabátban, de ha mégis, így használja a biztonsági övet

Télikabátban vezet? A Volvo Car Poland megbízásából végzett kutatás szerint a lengyel sofőrök akár 83%-a…

2 nap ago