A MOL tartotta az előre bejelentett ütemtervet, befejeződött a Dunai Finomító tervezett nagyleállásának első fázisa. Minden üzemet újraindítottak, ismét teljes kapacitással folyik az üzemanyaggyártás. A karbantartás második fázisa október 9-én kezdődik meg – tudta meg az atv.hu
Az olajtársaság vasárnapi közleményéből az is kiderült, hogy eredetileg áprilisra időzítette a 11 üzemet érintő karbantartását, azonban az üzemanyagpiacon kialakult helyzet miatt csak július végén kezdett hozzá a munkálatokhoz. Ezzel biztosították Magyarország benzin- és gázolaj ellátását.
Kiemelték, a Dunai Finomító történetében ez a mostani karbantartás volt a legnagyobb. A mintegy 8 milliárdos költségvetésű munkálatokban több mint 1200 szakember vett részt. A munkálatok a berendezések mintegy 40 százalékát érintették – írja a Napi.
A leállás egyben Magyarország egyik legösszetettebb ipari műszaki vizsgája volt, mivel a berendezéseket a szükséges karbantartások után még a felelős hatóságok is átvizsgálták.
Az őszi karbantartás második fázisa október 9-én indul, ennek során további üzemek tervezett nagyjavítását fogják elvégezni a szakemberek.
A tervek szerint a munkálatokat november első harmadára fogják befejezni. A MOL hozzátette, az üzemek teljes körű karbantartásával tudják hosszútávon biztosítani a hazai üzemanyag-gyártás biztonságát.
Ahogy azt korábban az atv.hu is megírta, a MOL a napokban jelezte a partnerei egy részének, hogy az igényelt mennyiségnek már csak az egynegyedét kapják meg azok a benzinkutak, amelyek év elején szerződtek velük.
Forrás: atv.hu kép: illusztráció
Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…
Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…
Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…
„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…
Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…
A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…