Közismert, hogy a villanyautó-tüzek igen makacsan, már-már elolthatatlanul égnek, de könnyen lehet, hogy egy igen egyszerű módszer lehet a megoldás a problémára – fedezte fel a Thedrive hírei között a vezess.hu .
A villanyautók akkumulátorait ugyan mind a vezérlés terén, mind a fizikailag komolyan védik, de sérülés, túlmelegedés esetén igen csúnya, makacs, könnyen újragyulladó tüzet okozhatnak.
A tűzoltóságok világszerte keresik a legjobb megoldást, az elásás, a dobozba zárás is megjelent, de úgy tűnik, a sima letakarás is hatásos lehet.
Az alábbi bemutató nem egészen új, de így is bemutatásra érdemes: spanyol tűzoltók a Bridgehill által gyártott tűzálló paplannal/ponyvával fojtják el a Nissan Leafben általuk okozott akkumulátortüzet.
A felvételen jól látható, milyen elképesztő hőmérsékletet ér el a lítiumion-akksik által okozott tűz, ahogy az is, hogy a ponyva ráhúzása után az oxigén nélkül maradt lángok milyen hamar kihunynak, a hőmérséklet pedig percek alatt alig 107 Celsius-fokra csökken. A villanyautó-tüzek legfőbb jellemzőjét, az újragyulladást is jól demonstrálják a zaragozai tűzoltók, hiszen pillanatokkal azután, hogy lehúzzák a paplant, máris újra felcsapnak a lángok a Nissanban.
A gyártó szerint a tűzálló ponyvát legalább egy óráig érdemes az autón tartani az újragyulladás elkerüléséhez, de még inkább egészen addig, míg biztonságos helyre nem szállítják a járművet. A tűzfojtó takaró óriási előnye, hogy a különböző oltóanyagokkal, habokkal, porokkal ellentétben nem fogyhat ki, ráadásul összehajtva igen kis helyen elfér, gyakorlatilag bárhol, bármikor bevethető.
Forrás:vezess.hu
Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…
Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…
Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…
„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…
Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…
A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…