A Mol és a Független Benzinkutak Szövetsége tárgyalóasztalhoz ült. Utóbbiak szeretnének újra versenyre kelni a nagykutakkal – olvasható az infostart.hu oldalán.
A kis kutak már 280 napja elvesztették a megélhetésüket az árstop miatt. “Mi érdekképviselet vagyunk, és én úgy gondolom, hogy az akciónk nagyon sikeres volt, mert sikerült felhívni a figyelmet erre a tényre” – mondta megkeresésünkre Egri Gábor, a Független Benzinkutak Szövetségének elnöke.
Szerinte nagyon nehéz helyzetbe kerültek azok a benzinkutak Magyarországon, amelyek jelentősen hozzájárultak az elmúlt évtizedekben az árstabilitáshoz és az árversenyhez, hogy a nagy cégek, a nagyvállalkozások és a színes hálózatok ne tudják egekbe emelni a üzemanyagárakat.
A kisbenzinkutak ígéretet kaptak a kormánytól kompenzációra. Ebben a folyamatban jelenleg a támogatáskérelmeket adják be. Ez a múlt évi forgalom nyolcvan százalékára vetített húsz forint, tehát 100 százalékra vetítve 16 forint. “Szoktuk mondani, hogy a rezsiköltségeink fedezéséhez valamelyest hozzájárul, de a költségeinket nem fedezi.”
Egri Gábor elmondta: hétfőn a Molnál egy megbeszélésen javasolták, hogy a hatósági árra is legyen nagykereskedelmi és kiskereskedelmi ár szabva. Ez azt jelenti, hogy a nagykerár lehetne 430 forint, a kiskerár pedig 480 forint, és ez az ötvenforintos árkülönbség biztosíthatná a kutak megélhetését.
Magyarországon jó a kútellátás, az országban az elmúlt években nem mentek csődbe, mert fenn tudták tartani a szolgáltatást. A vidéki kiskutakból sokkal kevesebb van, és ezeknek épp az a lényege, hogy 20-30 kilométeres körzetben kiszolgálják a 10-15 ezres népességű településeket – mondta a Független Benzinkutak Szövetségének elnöke.
Ezen a héten újabb drasztikus üzemanyagár emelkedés lesz, különösen a gázolaj esetében. Egri Gábor szerint ezért lenne jó az, ha a hatósági áras üzemanyagok is nagykereskedelmi és kiskereskedelmi árban lennének megszabva, mert
“Mi nagyon szeretnénk ismét versenyezni a nagy társaságokkal az autósokért. Azt gondolom, mindenki azt fogja nézni az elkövetkező időszakban, hogy hol és mennyiért tud tankolni. Nagyon versenyképesek ezek a kis kutak az alacsony működési költségeik miatt” – mondta.
Ahogy fogalmazott, ez az “árcunami”, ami a rezsiköltségben most a lakosságra és a vállalkozásokra jön, óriási kihívások elé állítja a magyar kkv-kat. Ez olyan feladat lesz, amit meg kell oldani, de azt nem tudják, ez miként fog történni.
“Hatszorosára-hétszeresére növekvő rezsiköltségeket beépíteni egy veszteséges értékesítésbe közgazdasági nonszensz, de mindenki a másik vállalkozásából fordított összegeket arra, hogy fenntartsa ezt a működését, az üzemanyagtöltő állomását, és folytassa a munkáját”.
Egri Gábor hozzátette: a dolgozókat nagyon nehezen tudják tartani, és ezért az “nagyon fájó volt”, hogy a júliusi-augusztusi támogatást nem kapták meg időben, és nem tudták a kérelmeket benyújtani a támogatásra.
Kifejezte ezzel kapcsolatban a reményét: “Bízunk benne, hogy gyorsabb lesz a kifizetés az elkövetkező időszakban.”
Forrás: infostart.hu kép: illusztráció
Megszűnik a fizetőkapuknál való megállás, az autósok folyamatosan haladhatnak majd az autópályákon. Horvátország megkezdi az…
Az innováció lehetővé teszi, hogy az autók, buszok és teherjárművek vezetés közben is energiához jussanak,…
A Deutsche Bank elemzésében a világ 69 nagyvárosában nézte meg, mi, mennyibe kerül, és ezek…
Megkezdte a terjeszkedést a közép-kelet-európai régióban az Omoda és Jaecoo autómárka magyarországi importőre, a Genius…
Hirtelen meglátjuk az út mentén az ismerős dobozt, benne egy optikával. Beletaposunk a fékbe, mert…
Kizárólagos lakossági parkolóhelyek kialakításával segítik a helyi lakosokat. Új rendelkezést hozott Zugló önkormányzata azért, hogy…