A Mol és a Független Benzinkutak Szövetsége tárgyalóasztalhoz ült. Utóbbiak szeretnének újra versenyre kelni a nagykutakkal – olvasható az infostart.hu oldalán.
A kis kutak már 280 napja elvesztették a megélhetésüket az árstop miatt. “Mi érdekképviselet vagyunk, és én úgy gondolom, hogy az akciónk nagyon sikeres volt, mert sikerült felhívni a figyelmet erre a tényre” – mondta megkeresésünkre Egri Gábor, a Független Benzinkutak Szövetségének elnöke.
Szerinte nagyon nehéz helyzetbe kerültek azok a benzinkutak Magyarországon, amelyek jelentősen hozzájárultak az elmúlt évtizedekben az árstabilitáshoz és az árversenyhez, hogy a nagy cégek, a nagyvállalkozások és a színes hálózatok ne tudják egekbe emelni a üzemanyagárakat.
A kisbenzinkutak ígéretet kaptak a kormánytól kompenzációra. Ebben a folyamatban jelenleg a támogatáskérelmeket adják be. Ez a múlt évi forgalom nyolcvan százalékára vetített húsz forint, tehát 100 százalékra vetítve 16 forint. “Szoktuk mondani, hogy a rezsiköltségeink fedezéséhez valamelyest hozzájárul, de a költségeinket nem fedezi.”
Egri Gábor elmondta: hétfőn a Molnál egy megbeszélésen javasolták, hogy a hatósági árra is legyen nagykereskedelmi és kiskereskedelmi ár szabva. Ez azt jelenti, hogy a nagykerár lehetne 430 forint, a kiskerár pedig 480 forint, és ez az ötvenforintos árkülönbség biztosíthatná a kutak megélhetését.
Magyarországon jó a kútellátás, az országban az elmúlt években nem mentek csődbe, mert fenn tudták tartani a szolgáltatást. A vidéki kiskutakból sokkal kevesebb van, és ezeknek épp az a lényege, hogy 20-30 kilométeres körzetben kiszolgálják a 10-15 ezres népességű településeket – mondta a Független Benzinkutak Szövetségének elnöke.
Ezen a héten újabb drasztikus üzemanyagár emelkedés lesz, különösen a gázolaj esetében. Egri Gábor szerint ezért lenne jó az, ha a hatósági áras üzemanyagok is nagykereskedelmi és kiskereskedelmi árban lennének megszabva, mert
“Mi nagyon szeretnénk ismét versenyezni a nagy társaságokkal az autósokért. Azt gondolom, mindenki azt fogja nézni az elkövetkező időszakban, hogy hol és mennyiért tud tankolni. Nagyon versenyképesek ezek a kis kutak az alacsony működési költségeik miatt” – mondta.
Ahogy fogalmazott, ez az “árcunami”, ami a rezsiköltségben most a lakosságra és a vállalkozásokra jön, óriási kihívások elé állítja a magyar kkv-kat. Ez olyan feladat lesz, amit meg kell oldani, de azt nem tudják, ez miként fog történni.
“Hatszorosára-hétszeresére növekvő rezsiköltségeket beépíteni egy veszteséges értékesítésbe közgazdasági nonszensz, de mindenki a másik vállalkozásából fordított összegeket arra, hogy fenntartsa ezt a működését, az üzemanyagtöltő állomását, és folytassa a munkáját”.
Egri Gábor hozzátette: a dolgozókat nagyon nehezen tudják tartani, és ezért az “nagyon fájó volt”, hogy a júliusi-augusztusi támogatást nem kapták meg időben, és nem tudták a kérelmeket benyújtani a támogatásra.
Kifejezte ezzel kapcsolatban a reményét: “Bízunk benne, hogy gyorsabb lesz a kifizetés az elkövetkező időszakban.”
Forrás: infostart.hu kép: illusztráció
Metál Zoltán, az Országos Taxiszövetség elnöke az ATV reggeli műsorában: Forrás: ATV
Sokan terveznek autós nyaralást, ám az egyes európai országok gyakorlata között jelentős eltérés mutatkozhat autópálya…
Mindig kérdés, hogy külföldi utazásokon az adott ország rendőrei milyen iratokat és kötelező tartozékokat kérhetnek…
Ha az autódba beülsz, és szaunának érzed, van egy trükk, ami gyorsabban lehűti, mint a…
Erre érdemes figyelni, hogy elkerüljük a nagy kiadásokat Szeretne utólagosan felszerelni egy vonóhorgot - például…
A rendőrség augusztus 4. és 10. között Magyarország egész területén sebességellenőrzést végez. A gyorshajtók kiszűrése…