Az elmúlt években sokan átnyergeltek egyéb személyszállításra azok, akik nem szerettek volna taxiórát, pénztárgépet, és nem akarták sárgára fóliázni a kocsijukat. Jellemzően szállodáknak, utazási irodáknak, egyéb cégeknek számláztak, és ezzel nem is volt gondjuk katás vállalkozóként. Most azonban nekik is váltaniuk kell.
Személygépkocsival díj ellenében személyt szállítani eddigi tudomásunk szerint két tevékenységi körben lehet (zárójelben a TESZOR számok):
Mindkét tevékenység bejelentés- és engedélyköteles, ötévenként ismétlődő tanfolyamhoz és vizsgához kötött. Ezt nem mindenki tudja, vagy akarja vállalni. A vállalkozók azonban leleményesek, munkájukhoz új tevékenységi köröket találtak:
Ezekkel a tevékenységi körökkel eddig vidáman el lehetett lavírozni katás adózás mellett. Most azonban váltaniuk kell azoknak, akik nem csak magánszemélyeknek számláznak. Az adóalanyoknak (cégeknek, stb.) való számlázás ugyanis kata adózás mellett csak és kizárólag taxis tevékenységre engedélyezett. Az egyéb személyszállítóknak tehát változtatniuk kell, nekik is célszerűen az átalányadó lehetősége mutatkozik. Van azonban egy kis baj: nem mindegyik került be a kedvezményes (80% költség, 20% jövedelem) átalányadózói körbe. Nézzük egyenként:
A nem kedvezményezett tevékenységek az általános kulccsal (40% költség, 60% jövedelem) adóznak.
Egyetlen olyan tevékenységi kört találtunk, amely nem taxi, de a kedvezményes átalányadózás tételes felsorolásában szerepel, be is jelenthető vállalkozásunkba, ez pedig az „Egyéb máshova nem sorolt szárazföldi személyszállítás (493901)”. Ez lenne a kiút? Nézzük mit tartalmaz az ÖVTJ részletes leírása:
„493901 Egyéb m.n.s. szárazföldi személyszállítás
Ebbe a tételbe tartozik: – az egyéb m.n.s. eszközzel – nem autóbusszal, nem személygépkocsival illetve nem élőerővel (pl. lassújárművel, motorkerékpárral ) végzett személyszállítás vezetővel – a városi, agglomeráció közlekedési rendszer részét nem képező egyéb kötött pálya üzemeltetése, pl. síkló, sífelvonó, függővasút, kötélpálya, turisztikai hajtány”
Hát, azt hiszem, hogy ebbe a legnagyobb jóindulattal sem fér bele a személygépkocsival végzett utasszállítás…
A személygépkocsis személyszállító cégeknek és a hozzájuk csatlakozó vállalkozóknak érdemes lenne lobbiznia azért, hogy:
A kezdeményezéssel nem lennének egyedül, a gépjárműoktatók már előrehaladott és sikerrel kecsegtető tárgyalásokat folytatnak ebben az ügyben.
-oli-
Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…
A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…
A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…
A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…
Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…
A CATL második generációs Shenxing akkumulátora öt perc alatt 520 kilométernyi hatótávot képes felvenni, és…