Kínában a Baidu keresőmotor-óriás reformálná meg a közúti közlekedést. A mesterséges intelligenciába és az önvezető járműtechnológiába is komoly pénzeket befektető vállalat ugyanis bemutatott egy teljesen elektromos, levehető kormánykerékkel rendelkező robottaxit – írja a TechCrunch információi alapján a 24.hu .
A Baidu Apollo RT6 EV elnevezésű autója dizájn tekintetében egy városi terepjáró (SUV) és egy kisbusz keresztezésének tűnik. Az Apollo GO szolgáltatáshoz tervezett robottaxi a vállalat hatodik generációs autonóm járműve, amelynek gyártása darabonként nagyjából 37 ezer dollárt (14,5 millió forintot) tesz ki. A vállalat szerint a költségek optimalizálásának hatására jövőre akár több tízezer robottaxit is legyárthatnak, amelyeket olyan megapoliszokban szórnának szét, mint a 21,5 milliós főváros, Peking, a 26,3 milliós lakosságú Sanghaj, vagy a tizenkét-tizenöt millió fős Kuangcsou és Sencsen.
A kettő, illetve négy fő szállítására alkalmas RT6-os modell levehető kormánykerékkel rendelkezik, ami nagy helyet biztosít az ülőhelyek előtt. Így eltölthetjük az utazás idejét konzolon játszva, vagy akár a laptopunkon dolgozva is. Az autó tetején lévő napfénytető ráadásul a modell teljes hosszán átnyúlik, így belső fényre sincs igazán szükség, a napsugarak könnyedén bevilágítják az utasteret.
Az Apollo RT6 L4 autonóm vezetési képességgel rendelkezik, amely 38 érzékelőt – köztük egy tucat kamerát és nyolc lidar-t – tartalmaz, és a térkép ismerete által kiválóan navigálja magát beprogramozott útvonalakon, áll a cég bejelentésében. Azt azonban nem árulta el, hogy hány kilométert lehet megtenni egy töltéssel.
A Baidu közölte, ötödik generációs robottaxijaiban már el is kezdték bevezetni Pekingben a fizetéses szállítást. A portál szerint ez a lépés lehetővé teszi a cég számára, hogy kereskedelmi forgalomba hozza robottaxi-üzletágát, amelyet 2025-re Kínán kívül 65 városban akarnak bevezetni, 2030-ra pedig 100 város elérése a cél.
Forrás: 24.hu képek: Baidu
Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…
Amikor nem indul a kocsi, sokan csak legyintenek: „Sebaj, rácuppantom a kábeleket, és kész is.”…
2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek is…
Lekerült a napirendről a teljes tiltás, 2035-től az újonnan forgalomba kerülő autóknál nem 100 százalékkal,…
Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…
Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…