Miután a kata-szigorításból kimaradtak, újabb kedvezményt kaphatnak a taxisok – hangzott el az inforadio.hu –nak adott nyilatkozatban. A kormány nyitott arra a kérésükre, hogy emelje az áfamentesség szintjét – mondta érdeklődésünkre az Országos Taxis Szövetség elnöke.
Bár kedvezményezettként a taxis főállású vállalkozók továbbra is bennmaradhatnak a katában, az Országos Taxis Szövetség az áfatörvény korrekcióját is kezdeményezte az érintett minisztériumnál – mondta Metál Zoltán az InfoRádió-nak adott nyilatkozatában. Szerinte ugyanis első pillanatban sokan félreértették a rendeletet, azt gondolva, hogy a kata új szabályaival párhuzamosan az áfarendelet is módosulni fog, de ez nem így van.
A szövetség arra kérte a tárcát, illetve a gazdasági kamarákat, hogy szülessen javaslat az alanyi áfamentes határ emelésére, ami eddig – a kisadózó vállalkozók tételes adójához hasonlóan – 12 millió forint volt. Hasonlóra egyébként már volt példa. Metál Zoltán magyarázata szerint erre azért van szükség, mert a nagy értékű autók és azok fenntartási díjai, illetve a magas biztosítási díjak miatt – a 35 százalékos hatósági tarifaemelés mellett – az árbevételek nőttek, ami nem összekeverendő a keresetekkel. Így aztán
a taxis vállalkozók könnyen eljuthatnak a 12 milliós határra, ahol “meg kell állítaniuk” a vállalkozást,
máskülönben beleesnének az áfafizetési kötelezettségbe, ami értelmében 27 százalékot kellene fizetniük minden egyes megtermelt forint után. Ez kedvezőtlen hatást gyakorolna a vállalkozásokra – tette hozzá.
Metál Zoltán szerint nagyon pozitív visszajelzést kaptak az Országgyűlés gazdasági bizottságának elnökétől, megerősítve a szövetség számára, hogy a döntéshozók értik a problémát, ezért kezdeményezik az Európai Unióban a módosítás előterjesztését.
Azzal kapcsolatban, hogy a taxisokkal kivételeznek, miközben számos más ágazat is nagyon nehéz helyzetbe kerül a kata módosítása miatt, a szövetség elnöke jelezte: a személyszállításra vonatkozó kormányrendeletben van egy passzus, hogy ha minden feltétel adott az utasszállításhoz, akkor a taxis vállalkozásnak kötelezettsége van a fuvarszolgáltatásra. Az viszont életszertűtlen, hogy az utas és a sofőr az utcán megvitassa, hogy milyen formában működik a taxi, milyen adónemben fizeti a járulékfizetési kötelezettségeit, stb. – sorolta Metál Zoltán. Szerinte a rendeletalkotó teljesen gyakorlati szempontokat vett figyelembe, amikor az említett kitételt megfogalmazta.
Bár a taxisokat is meglepte a kedvezményezettség, Metál Zoltán
nem gondolná, hogy ennek hátterében félelem lenne, vagy hogy a törvényalkotó tartana a taxisok fellépésétől.
Szerinte inkább racionális döntésről van szó, hiszen – mint arra újfent emlékeztetett – a személyszállítási rendeltben szerepel a 20-as paragrafus, ami arról szól, hogy kötelezettségük van a személyszállításra, akár magánszemélyként utazik valaki, akár céges számlát kér. Ezzel szemben, hogy ha a kuncsaft mondjuk bemegy egy fodrászatba és jelzi, cégre szeretné a szolgáltatást leszámláztatni, akkor a vállalkozó mondhatja, hogy ezt nem tudja biztosítani – fogalmazott.
Forrás: inforadio.hu
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…