Categories: Hírek

A Ford tovább halad Európában a tisztán elektromos hajtás  felé

A Ford újabb fontos lépést tett Európában a tisztán elektromos hajtás bevezetése felé, olyan elsődleges gyártási helyszínnek választva a spanyolországi Valencia üzemet, ahol az új generációs elektromosautó-architektúrára épülő járművek készülnek majd. A termékek jóváhagyásától függően a Valencia üzemben már ebben az évtizedben megkezdődhet a forradalmian új elektromos hajtású és hálózatba csatlakoztatható járművek gyártása.

 

Emellett a Ford újra megerősítette, hogy 2 milliárd dolláros beruházással átalakítja a Kölnben működő üzemet, ahol 2023-tól elektromos hajtású személyautók készülnek majd. A Ford európai stratégiájának alapja az elektromos járművek izgalmas kínálata, köztük a népszerű Ford Puma elektromos hajtású változatával, valamint a haszonjármű-szegmens vezető pozícióját tovább erősítő elektromos Ford Pro járművekkel és a hálózatba kapcsolt szolgáltatásokkal. 2026-ra a Ford évi 600.000 elektromos hajtású jármű eladását tervezi az európai piacon.

Arra törekszünk, hogy Ford+ tervünknek megfelelően dinamikus, ugyanakkor fenntartható üzletmenetet építsünk ki Európában, ami komoly összpontosítást és kemény döntéseket igényel,” nyilatkozta Jim Farley, a Ford elnök-vezérigazgatója.

“Az európai autóipart nagyon erős verseny jellemzi, és ha itt akarunk növekedni, akkor sosem elégedhetünk meg kevesebbel, mint lenyűgöző termékekkel, magával ragadó ügyfélélménnyel, rendkívül gazdaságos működéssel, és tehetséges, motivált csapattal!”

A teljes kontinensre vetített elektromosautó-eladások továbbra is gyorsan növekednek (2021-ben 65 százalékkal, 2,3 millió darabra), és az Európai Parlament júniusban megszavazta a kishaszonjárművekre vonatkozó új CO₂-kibocsátási előírásokat, illetve azt is, hogy 2035-re minden eladott új autónak teljesítenie kell a 100 százalékosan nulla károsanyag-kibocsátás kívánalmát.

Felgyorsítjuk európai üzletmenetünk átalakítását, újragondolva mindent, és olyan jövőt építve, amelyben a remek járművekre és az ügyfélélményre történő töretlen összpontosítás mellett ugyanilyen nagy hangsúlyt kap bolygónk megóvása is,” mondta Stuart Rowley, a Ford Európa elnöke és a Ford Motor Company átalakításért és minőségért felelős vezetője.

“Az, hogy elhozzuk Valenciába vadonatúj elektromosautó-architektúránkat, segít a nyereséges európai üzletmenet kialakításában, a kimagasló értékű foglalkoztatás megteremtésében és abban, hogy a Ford prémium minőségű elektromos, teljesen hálózatba kapcsolt járműveket kínálhasson, amelyek megfelelnek európai vásárlóink elvárásainak.”

A bejelentést megelőzően a vállalat minden részletre kiterjedően konzultált a spanyolországi Valenciában és a németországi Saarlouisban dolgozó csapataival. A Saarlouis üzeme továbbra is gyártja majd a Ford Focus személyautót, miközben a vállalat folyamatosan dolgozik az üzemre vonatkozó következő terveken.

A Ford megerősíti Németországgal szembeni kötelezettségvállalását

A Ford azt is megerősítette, hogy továbbra is Németország marad a az európai Model e üzletág központja, és hogy itt készül majd az első európai gyártású elektromos jármű is. Az ultramodern Kölni Villamosítási Központban 2023-ban kezdődik meg a termelés.

“A Ford hatalmas összegeket fektet be az elektromos járművek németországi gyártásába, és továbbra is ezt az országot tekintjük európai központunknak,” nyilatkozta Rowley.

“Mindenképpen folytatni akarjuk a munkát partnereinkkel Németországban és az egész régióban. Ahhoz, hogy Európában új termékeket tudjunk kínálni, kiváló tervekre, kiemelkedő technológiára és mérnöki munkára, optimalizált beszerzésre és ipari tevékenységeink fejlesztésére van szükségünk, hogy teljes mértékben az elektromos hajtás felé fordulhassunk.”

Új generációs architektúra: a Ford európai elektromos jövőjének létfontosságú eleme

Az új generációs architektúra bevezetése rendkívül fontos lépés a Ford európai átalakításában, amelynek célja a tisztán elektromos jövő, a lendületes üzletmenet, és mindezzel együtt a pozitív társadalmi hatás, illetve a Párizsi Éghajlatvédelmi Egyezményben megállapított, csekély szintű károsanyag-kibocsátás.

A Ford azt tervezi, hogy az elektromos hajtások európai elterjedése segít majd megvalósítani globális célját, vagyis az évente több mint 2 millió EV értékesítését 2026-ig és a vállalat 10 százalékos korrigált EBIT rátájának elérését.

Ford Magyarország

OldA

Recent Posts

December 8-tól bárki bejelentheti a közúti korlátozásokat a BKK Info oldalán

A Budapesti Közlekedési Központ legújabb fejlesztésével a BKK Info oldalán egyszerűen bejelenthetők azok a közúti…

12 óra ago

30 év után hétfőn elköszönt az utasoktól Budapest népszerű taxitársasága

Az utasoktól és a kollégáitól is elköszönt hétői Facebook-posztjában a 6×6 Taxi. A népszerű társaság közölte:…

2 nap ago

Nem szállítunk zsidókat – kidobták a taxiból a korábbi szépségkirálynőt

Miriam Mattova kanadai–szlovák modell szerint vallási alapon tették ki az út szélén, miután az Uber-sofőrje…

2 nap ago

Úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki vizsgáztatni a tíz évnél öregebb autókat

Noha korábban az Európai Bizottság ezt is felvetette, most úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki…

2 nap ago

James Bond technika és dublőrök a vizsgákon

Miért kell mobilzavaró eszközt használni a vizsgaközpontokban? Rejtett kamerákkal és apró fülhallgatókkal csalnak a vizsgákon. 300-400…

3 nap ago

Elgázolt két embert egy önvezető taxi Kínában, mindkét sérült intenzív osztályra került.

Két gyalogos került intenzív osztályra, miután szombat reggel súlyos balesetet okozott egy önvezető taxi a kínai Zhuzhou…

3 nap ago