A részben vagy teljesen elektromos meghajtások (öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos, hidrogén üzemanyagcellás elektromos) és az ezekhez szükséges akkumulátorok (köztük a jövő elektromos autózását várhatóan forradalmasító szilárdtest akkumulátor technológia) vezető fejlesztőjének számító Toyota lakossági használatra is elérhetővé teszi az elektromos járműakkumulátor-technológián alapuló tárolóakkumulátor-rendszerét, amely normál használat és vészhelyzet esetén is biztosítani tudja az otthonok áramellátását, támogatva a stresszmentes hétköznapokat. A rendszer első körben Japánban lesz elérhető, ám a fogadtatástól függően a jövőben bővülhet a forgalmazásba bevont országok köre.
A Toyota a biztonságos, hosszú élettartamú, kiváló minőségű, jó ár-érték arányú és nagy teljesítményű koncepción alapuló akkumulátorokat fejlesztett ki, hogy az ügyfelek a lehető legnagyobb nyugalommal használhassák azokat. Ezt a technológiát – amely az elektrifikált járművek sok évnyi fejlesztéséből szerzett tapasztalatokból, valamint az ebből származó alkatrészekre és egységekre épít – használták fel az otthoni akkumulátor-tároló rendszer, az O-Uchi Kyuden System megalkotására. A rendszer előrendelése néhány hete kezdődött meg a japán piacon, az értékesítés pedig augusztusban indul Japánban a kivitelezőkön és az általános építőipari cégeken keresztül.
Az O-Uchi Kyuden System konfigurációja
Az O-Uchi Kyuden System elektromos járművek akkumulátor-technológiáját használja – mint például a Toyota akkumulátorvezérlőjét – ezzel 8,7 kWh névleges kapacitást és 5,5 kWh névleges teljesítményt biztosítva. Ez garantálja a biztonságot és az egész otthon áramellátását nem csak a hétköznapi helyzetekben, hanem természeti katasztrófák okozta áramkimaradások idején is. Ezenkívül egy fotovoltaikus rendszerrel összekapcsolva a fogyasztói igények alapján megfelelő mennyiségű villamos energiát képes biztosítani éjjel-nappal.
A Toyota úgy véli, hogy a rendszer használata ösztönözni fogja a napenergia használatát, amely megújuló energiaforrás. A Toyota egyedülálló rendszere támogatja az elektrifikált autók (HEV, PHEV, BEV, FCEV) töltését (a jármű tápadapterén elérhető maximális teljesítmény 1,1 kWh) 100 V váltóáram mellett, és az elektromos járművekben tárolt áramot tartalék áramforrásként használhatja áramkimaradások idején, így biztosítva a felhasználók teljes nyugalmát.
Névleges kapacitás | 8,7 kWh | |
Maximális kimeneti teljesítmény | 5,5 kW | |
Üzemi hőmérséklet | -20℃ és +45℃ között (-20℃ és +40℃ között automatizált működés vagy a jármű tápegység adapterének használatakor) | |
Méretek és tömeg (H x SZ x M) | Hibrid teljesítmény kondicionáló | 445 x 198 x 698 mm / 33 kg |
DC-DC átalakító | 337 x 92,4 x 429 mm / 9,0 kg | |
Tároló akkumulátor egység | 1.142 x 341 x 432 mm / 142 kg | |
Jármű tápegység adapter | 372 x 140 x 532 mm / 9,0 kg | |
Telepítés helye | Kültéri |
Forrás/képek: Toyota CE
A világ legnagyobb elektromos járműgyártója szerint a túlzott gyártási kapacitás és az árháborúk fenntarthatatlanná teszik…
A pórul járt autós csak egy képernyőre telepített fontos funkciót akart beállítani az esőben, aminek…
Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…
Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…
Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…
Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…