A részben vagy teljesen elektromos meghajtások (öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos, hidrogén üzemanyagcellás elektromos) és az ezekhez szükséges akkumulátorok (köztük a jövő elektromos autózását várhatóan forradalmasító szilárdtest akkumulátor technológia) vezető fejlesztőjének számító Toyota lakossági használatra is elérhetővé teszi az elektromos járműakkumulátor-technológián alapuló tárolóakkumulátor-rendszerét, amely normál használat és vészhelyzet esetén is biztosítani tudja az otthonok áramellátását, támogatva a stresszmentes hétköznapokat. A rendszer első körben Japánban lesz elérhető, ám a fogadtatástól függően a jövőben bővülhet a forgalmazásba bevont országok köre.
A Toyota a biztonságos, hosszú élettartamú, kiváló minőségű, jó ár-érték arányú és nagy teljesítményű koncepción alapuló akkumulátorokat fejlesztett ki, hogy az ügyfelek a lehető legnagyobb nyugalommal használhassák azokat. Ezt a technológiát – amely az elektrifikált járművek sok évnyi fejlesztéséből szerzett tapasztalatokból, valamint az ebből származó alkatrészekre és egységekre épít – használták fel az otthoni akkumulátor-tároló rendszer, az O-Uchi Kyuden System megalkotására. A rendszer előrendelése néhány hete kezdődött meg a japán piacon, az értékesítés pedig augusztusban indul Japánban a kivitelezőkön és az általános építőipari cégeken keresztül.
Az O-Uchi Kyuden System konfigurációja
Az O-Uchi Kyuden System elektromos járművek akkumulátor-technológiáját használja – mint például a Toyota akkumulátorvezérlőjét – ezzel 8,7 kWh névleges kapacitást és 5,5 kWh névleges teljesítményt biztosítva. Ez garantálja a biztonságot és az egész otthon áramellátását nem csak a hétköznapi helyzetekben, hanem természeti katasztrófák okozta áramkimaradások idején is. Ezenkívül egy fotovoltaikus rendszerrel összekapcsolva a fogyasztói igények alapján megfelelő mennyiségű villamos energiát képes biztosítani éjjel-nappal.
A Toyota úgy véli, hogy a rendszer használata ösztönözni fogja a napenergia használatát, amely megújuló energiaforrás. A Toyota egyedülálló rendszere támogatja az elektrifikált autók (HEV, PHEV, BEV, FCEV) töltését (a jármű tápadapterén elérhető maximális teljesítmény 1,1 kWh) 100 V váltóáram mellett, és az elektromos járművekben tárolt áramot tartalék áramforrásként használhatja áramkimaradások idején, így biztosítva a felhasználók teljes nyugalmát.
| Névleges kapacitás | 8,7 kWh | |
| Maximális kimeneti teljesítmény | 5,5 kW | |
| Üzemi hőmérséklet | -20℃ és +45℃ között (-20℃ és +40℃ között automatizált működés vagy a jármű tápegység adapterének használatakor) | |
| Méretek és tömeg (H x SZ x M) | Hibrid teljesítmény kondicionáló | 445 x 198 x 698 mm / 33 kg |
| DC-DC átalakító | 337 x 92,4 x 429 mm / 9,0 kg | |
| Tároló akkumulátor egység | 1.142 x 341 x 432 mm / 142 kg | |
| Jármű tápegység adapter | 372 x 140 x 532 mm / 9,0 kg | |
| Telepítés helye | Kültéri | |
Forrás/képek: Toyota CE
De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…
Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…