Categories: Hírek

Talán ez lehet a jövő?

Mobil hidrogén patron prototípust mutatott be a Toyota

 

A Toyota és a Woven Planet egy új, hordozható hidrogénpatron prototípust fejlesztett ki, ezzel igyekeznek demonstrálni, hogyan teheti jobbá mindenki életét a hidrogén energia.

Toyota hordozható hidrogén patron

 

A Toyota és leányvállalata, a Woven Planet kifejlesztette hordozható hidrogénpatronjának működő prototípusát. A patron kialakítás megkönnyíti a hidrogénenergia mindennapi szállítását és használatát, hogy a hétköznapokban alkalmazott eszközök széles skáláját tudja energiával ellátni otthon és azon kívül. A Toyota és a Woven Planet Proof of Concept („PoC”) kísérleteket fog végezni különböző helyszíneken, beleértve Woven Cityt, a jövő emberközpontú okosvárosát, amely jelenleg a Shizuoka prefektúrában lévő Susono városában épül. A Toyota és a Woven Planet számos lehetőséget tanulmányoz, melyek segíthetnek elérni a karbonsemlegességet, és a hidrogént kifejezetten ígéretes megoldásnak tartják. A hidrogénnek jelentős előnyei vannak, hiszen használatakor nem keletkezik széndioxid. Továbbá, ha a hidrogént megújuló energiaforrások, például szél, nap, geotermikus energia és biomassza felhasználásával állítják elő, a széndioxid-kibocsátás a gyártási folyamat során is minimálisra csökken. A hidrogénből üzemanyagcellás rendszerekben villamos energia állítható elő, és tüzelőanyagként is használható. Az ENEOS Corporationnel közösen a Toyota és a Woven Planet egy átfogó hidrogénalapú ellátási lánc kiépítésén dolgozik, amelynek célja a termelés, a szállítás és a napi használat felgyorsítása és egyszerűsítése. Ezek a kísérletek a Woven City lakói és a környező közösségekben élők energiaszükségletének kielégítésére összpontosítanak.

A hordozható hidrogénpatront bemutató videó az alábbi linken tekinthető meg:

 

A hidrogénpatronok használatának előnyei

Hordozható, megfizethető és kényelmes energiát biztosít, és lehetővé teszi, hogy csővezetékek használata nélkül hidrogént szállítsanak oda, ahol az emberek élnek, dolgoznak és szórakoznak.

A prototípus méretei (A műszaki adatok és a kialakítás változhat. A teli tartály célsúlya (5 kg) nem tartalmazza a szelepet és a védőt. A jövőben több különböző típusú tartályt vizsgálnak majd meg a későbbiekben elvégzett további kutatások alapján, melyek a rendszer alkalmazására irányulnak.):

  • 400 milliméter hosszú, 180 milliméteres átmérővel
  • Célsúly: 5 kg
  • Cserélhető az egyszerű pótlás és a gyors újratöltés érdekében
  • A rugalmas térfogat a napi felhasználási területek széles skáláját teszi lehetővé A kis léptékű infrastruktúra képes kielégíteni a távoli és nem villanyosított területek energiaszükségletét, és katasztrófa esetén gyorsan elküldhető
  • Ha egy átlagos üzemanyagcellás rendszerrel állítanak elő áramot vele, egy hidrogénpatron feltételezhetően elegendő villamos energiát termel egy normál háztartási mikrohullámú sütő körülbelül 3-4 órán keresztül történő működtetéséhez (feltételezve azt, hogy egy jövőbeli, cserélhető, nagynyomású, körülbelül 3,3 kWh/egység elektromos teljesítményű hidrogéntartály alkalmaznak).
Toyota hordozható hidrogén patron

A hidrogénpatron fejlesztésének következő lépései

Manapság a hidrogén nagy részét fosszilis tüzelőanyagokból állítják elő, és ipari célokra, például műtrágyagyártásra és kőolaj-finomításra használják fel. Ahhoz, hogy a hidrogént energiaforrásként használhassuk otthonunkban és mindennapi életünkben, a technológiának meg kell felelnie a különböző biztonsági előírásoknak, és igazodnia kell az új felhasználási környezetekhez. A jövőben várhatóan nagyon alacsony széndioxid-kibocsátás mellett tudnak majd hidrogént előállítani, és szélesebb körben használják majd fel. A japán kormány egy sor tanulmányon dolgozik a hidrogén korai, biztonságos bevezetésének elősegítése érdekében, és a Toyota és üzleti partnerei örömmel kínálnak együttműködést és támogatást ebben az ügyben. A Toyota célul tűzte ki, hogy hozzájáruljon ahhoz, hogy a hidrogén általánossá váljon azáltal, hogy biztonságossá, kényelmessé és megfizethetővé tesszük ezt a tiszta energiaformát. A mögöttes ellátási lánc kialakításával azt reméljük, hogy megkönnyítjük a nagyobb mennyiségű hidrogén áramlását és több eszköz üzemanyag-ellátását. A Woven City egy sor lehetséges energiaalkalmazási lehetőséget tár majd fel és tesztel hidrogénpatronok segítségével, beleértve a mobilitást, a háztartási alkalmazásokat és számos olyan jövőbeli lehetőséget, amelyet még el sem tudunk képzelni. A feltalálókkal, valamint a Woven Cityben és környékén élőkkel együtt idővel tovább fejlesztik a mobilitást a hidrogénpatronok gyakorlatiasabb alkalmazási lehetőségeinek folyamatos fejlesztésével. A jövőbeni Woven City bemutatók során magát a hidrogénpatront is tovább fejlesztik, így egyre egyszerűbbé válik majd a használata és javul az energiasűrűsége.

A projekt végső célja egy karbonsemleges társadalom megvalósítása, ahol mindenki hozzáférhet a tiszta energiához – először Japánban, majd az egész világon. A Toyota és a Woven Planet célja, hogy bevált gyakorlatokat dolgozzon ki a tiszta hidrogénenergia mindennapi életbe való beillesztésére azáltal, hogy emberközpontú bemutatókat tartanak Woven Cityben és környékén. Ezek a valós tapasztalatok segítenek megtanulni, hogyan tudjuk a legjobban átalakítani a hidrogént egy ismerős, jól használható és kedvelt energiaformává.

Toyota hordozható hidrogén patron

A hordozható hidrogénpatron prototípusát a 2022-es Super Taikyu bajnokság 2. fordulójában mutatták be a Fuji SpeedWay versenypályán, 2022. június 3. és 5. között. A bemutató célja az volt, hogy megtanítsa az embereknek a hidrogénenergia működését, és segítse őket elképzelni, hogy a hidrogén számtalan módon válhat hasznos részévé mindennapi életüknek.

Forrás/képek: Toyota CE

Double D

Recent Posts

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

17 óra ago

Hatalmas horderejű bejelentésekkel érkezik a Toyota az idei Japán Mobilitási Kiállításon

Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…

2 nap ago

Olcsóbb lesz a jogosítvány: oktató helyett a szülők is taníthatják a kezdő sofőröket

Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…

2 nap ago

Az október 23-i hosszú hétvégén lesz utoljára nyitva a Pesti alsó rakpart 2025-ben

Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…

3 nap ago

Ön is e-cigizik vezetés közben? Mostantól ez tilos lehet – mutatjuk, miért!

Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…

4 nap ago

Ideiglenes forgalomkorlátozás Budapesten

Az október 23-ai rendezvények és gyűlések miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz 2025. október 26-ig Budapest több…

5 nap ago