A szocializmus főtaxis és volános évtizedei után 1982 januárjában vált lehetővé a magántaxizás. Szerencsésen egybeesett ez az időszak a CB rádiók elterjedésével, így kapcsolatot tudtak teremteni egymással a taxisok. Ezt ki is használták, adták-vették a fuvarokat. Idővel felmerült egy központ létrehozásának ötlete. És 1982 júniusában megalakult a Budataxi…
Először az Olimpia szálló emeleti takarítószer-raktárából szólt a Buda-1. De még hogy szólt! A Szabadság hely tetejéről elhallatszott egészen a Mátráig. A tagdíjszedés eleinte a Deák téren volt, szabályosan, zsebből zsebbe.
Ám ahogy nőtt a létszám, szükség lett egy irodára, ez lett a Reitter Ferenc utcában a Buda-2. Évekig jól elvolt a csapat. Később az akkori hatalom nem nézte jó szemmel, hogy itt van egy többszáz fős társaság autókkal, rádiókapcsolattal, de mindenféle hivatalos bejegyzés nélkül. Át kellett hát alakulni. Az akkori vezetés a kisszövetkezeti formát választotta.
Ezután felgyorsultak az események. Rendszerváltás, Taxisblokád, amiből a budások is tevékenyen kivették a részüket, átalakulás kft. formába, befektetők megjelenése. A Budataxit adták-vették, mígnem egy családi viszály következtében egyszerűen megszűnt.
Ám azok, akik ott voltak a kezdeteknél, az első öt-hat évben, nem felejtették el egymást. Bár egyre fogy a létszám, a csapat összejöveteleket, bulikat szervez. Itt aztán megy az anekdotázás, ebből szemezgettünk néhányat:
Az idő persze mindent megszépít. Voltak gondok is. Például néha akár 20-30 percet is várnunk kellett, míg fuvart kaptunk. Biztosan voltak torzsalkodások, sőt ellenségeskedések is, de szerintem ma már mindenki jó szívvel emlékszik vissza azokra az évekre. Ja, hogy harminc-negyven évvel fiatalabbak voltunk…?
-oli-
Bár már egy évtizede működik a VÉDA-rendszer a hazai közutakon, még mindig beleszaladni téves feltételezésekbe…
A májusi adatok szerint több mint 50 százalékkal nőtt az elektromos autók iránti érdeklődés egy…
A Google Maps már kivette, a Waze egyelőre még mutatja a traffipaxok helyét – de…
Már nem csak az elektromosok és hibridek sújtják a piaci versenyben a benzines és gázolajos…
2020 elejéhez képest tízszeresére nőtt a tisztán elektromos járműállomány Magyarországon. Minden idők második legjobb havi…
A lejárt jogosítvány nem csupán egy adminisztratív baki, hanem súlyos következményekkel is jár. Aki nem…