A szocializmus főtaxis és volános évtizedei után 1982 januárjában vált lehetővé a magántaxizás. Szerencsésen egybeesett ez az időszak a CB rádiók elterjedésével, így kapcsolatot tudtak teremteni egymással a taxisok. Ezt ki is használták, adták-vették a fuvarokat. Idővel felmerült egy központ létrehozásának ötlete. És 1982 júniusában megalakult a Budataxi…
Először az Olimpia szálló emeleti takarítószer-raktárából szólt a Buda-1. De még hogy szólt! A Szabadság hely tetejéről elhallatszott egészen a Mátráig. A tagdíjszedés eleinte a Deák téren volt, szabályosan, zsebből zsebbe.
Ám ahogy nőtt a létszám, szükség lett egy irodára, ez lett a Reitter Ferenc utcában a Buda-2. Évekig jól elvolt a csapat. Később az akkori hatalom nem nézte jó szemmel, hogy itt van egy többszáz fős társaság autókkal, rádiókapcsolattal, de mindenféle hivatalos bejegyzés nélkül. Át kellett hát alakulni. Az akkori vezetés a kisszövetkezeti formát választotta.
Ezután felgyorsultak az események. Rendszerváltás, Taxisblokád, amiből a budások is tevékenyen kivették a részüket, átalakulás kft. formába, befektetők megjelenése. A Budataxit adták-vették, mígnem egy családi viszály következtében egyszerűen megszűnt.
Ám azok, akik ott voltak a kezdeteknél, az első öt-hat évben, nem felejtették el egymást. Bár egyre fogy a létszám, a csapat összejöveteleket, bulikat szervez. Itt aztán megy az anekdotázás, ebből szemezgettünk néhányat:
Az idő persze mindent megszépít. Voltak gondok is. Például néha akár 20-30 percet is várnunk kellett, míg fuvart kaptunk. Biztosan voltak torzsalkodások, sőt ellenségeskedések is, de szerintem ma már mindenki jó szívvel emlékszik vissza azokra az évekre. Ja, hogy harminc-negyven évvel fiatalabbak voltunk…?
-oli-
Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…
Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…
Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…
Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…
„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…
Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…